۸ روش مفید برای مقابله با دشمنان

۸ روش مفید برای مقابله با دشمنان
3.2/5 - (5 امتیاز)

 

همه ما وقتی اهدافمان را مشخص می کنیم و در مسیر دستیابی به آنها قرار میگیریم، صرف نظر از اینکه در چه مرحله ای قرار داریم، با دشمنان و بدخواهان زیادی روبه رو می شویم: افراد شکاک، منتقدان و افرادی که ما را مسخره می کنند و میگویند در انجام هدفمان موفق نخواهیم شد.

این افراد نیروی زیادی دارند زیرا حتی با شوخی ها و نظرات به ظاهر « بی غرضانه » خود، از سرعت شما کم می کنند یا حتی جلوی حرکت تان را به سمت اهدافتان می گیرند.

چگونه باید با دشمنان و بدخواهان خود مقابله کنیم؟ البته که آنها با یکدیگر متفاوتند اما در زیر به چند راهنمایی کلی اشاره می کنیم:

  • ابتدا، یاد بگیرید چطور آنها را شناسایی کنید.

گاهی اوقات ما متوجه نمی شویم که کسی بدخواه ماست. ممکن است آنها دوست صمیمی یا عضوی از خانواده ما باشند بنابراین وقتی حرفهای منفی می زنند حرف آنها را باور کنیم. باید به خاطر داشته باشید که تفاوت آشکاری بین افراد واقع بین و شکاک وجود دارد. گوش دادن به حرفهای دیگران و توجه کردن به واکنشهای خود را یاد بگیرید. اگر حرفهای آنها شما را ناراحت و در شما احساس شکست ایجاد می کند، آنگاه احتمالا در زمره بدخواهان شما قرار دارند.

  • شاید فکر میکنند حق با آنهاست

همانطور که در بالا گفته شد، گاهی اوقات آنها تنها می خواهند واقع بین باشند. شاید آنها دلایل خوبی برای دیدگاه منفی شان  دارند. یک گام به عقب بردارید و بی طرفانه به این فکر کنید که چرا آنها شک دارند و موانعی را عنوان می کنند و اگر حق با آنهاست سعی کنید راهی برای غلبه بر موانع پیدا کنید. اگر حقیقتا میخواهید به اهدافتان برسید، راه حل آن را پیدا خواهید کرد. اگر بدخواهان شما اشتباه می کنند، به راه خود ادامه دهید.

  • افکار منفی آنها را از خود دور کنید

دشمنان شما همیشه میخواهند افکار منفی شان را به سمت شما روانه کنند که باعث ایجاد شک و تردید در مورد درستی کارتان می شود. سپس روی احساساتان نسبت به اهدافی که تعیین کرده اید اثر می گذارد. هر چه سریعتر جلوی این افکار را بگیرید. آنها را با باورهای مثبت جایگزین کنید. اجازه ندهید شما را شکست دهند.

  • شما همیشه مجبور به رویارویی با دشمنانتان هستید پس آنها را جدی نگیرید

در زندگی هر کسی حداقل یک دشمن وجود دارد. شما نمیتوانید از برخورد با آنها دوری کنید اما میتوانید به آنها گوش ندهید. فقط لبخند بزنید و به حرفهایشان توجهی نکنید. اگر حرفهایشان را نشنیده بگیرید، نمیتوانند روی شما تاثیر بگذارند.

  • سعی کنید دلشان را بدست آورید

گاهی اوقات افراد بدخواه ، به شما نزدیکند و نمیتوانید آنها را نادیده بگیرید. اگر چنین است، بهتر است به جای جنگیدن با آنها از کمک شان استفاده کنید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید. به آنها بگویید که کمک آنها برای شما خیلی مهم است و به آن احتیاج دارید. به آنها نشان دهید که نگرانی هایشان را درک می کنید اما به دیدگاه مثبت و حمایت آنها نیاز دارید. اگر آنها از نزدیکان شما باشند که به شما اهمیت می دهند، میتوانند بهترین هم پیمانان شما شوند.

  • با آنها بخندید

گاهی اوقات وقتی تغییری در زندگی خود ایجاد می کنید اطرافیان تان احساس ناراحتی می کنند و برای اینکه ناراحتی شان را برطرف کنند شما را مسخره می کنند و دست می اندازند. آنها نمیدانند به چه شیوه دیگری باید از خود واکنش نشان بدهند. نسبت به این موضوع آگاه باشید و با آنها بخندید. اگر حرفهای آنها را شوخی بگیرید، خلع صلاحشان می کنید. ممکن است همچنان شما را مسخره کنند اما اگر شما همراه آنها بخندید، دیگر تاثیر بر روی شما نخواهد داشت.

  • استدلالهای متقابلی را آماده کرده و از آنها استفاده کنید

گاهی اوقات افراد نسبت به اتفاقاتی که در حال افتادن است بی اطلاعند. آنها نسبت به کاری که انجام میدهید دچار سوء تفاهمند. به استدلالهای آنها فکر کنید و برای مقابله به مثل آماده شوید. با تحقیق کردن، صحت عملکرد خود را توجیه کنید. سپس سعی کنید ذهن بدخواهان تان را روشن کنید. اگر این کار را به شکل مثبت و دیدگاهی صادقانه انجام دهید، باعث می شوید طرف مقابل به شما گوش کند و حتی نظرش را تغییر دهد. اگر شکست بخورید، حداقل بهتر از استدلالهایشان آگاه شده اید و اجازه رشد کردن بذر شک و تردید را در ذهنتان نمی دهید.

  • مطمئن باشید که کار خوبی انجام می دهید

گاهی اوقات کاری از دستت تان بر نمی آید. نمیتوانید آنها را قانع کنید، از آنها دوری کنید و یا حتی با آنها بخندید. در نتیجه باید آنها را نادیده بگیرید و به خودتان مرتبا بگویید که وقتی به هدفتان برسید، پاداش خوبی در انتظارتان خواهد بود. یادتان باشد که دشمنان همیشه در زندگی شما وجود خواهند داشت. آنها موانع اضافی در مسیر رسیدن به اهدافتان هستند. اگر به دنبال راه حل بگردید، میتوانید با دشمنان تان مقابله کرده یا حتی آنها را به هم پیمانان خود تبدیل کنید.

حتما بخوانید:   حقایقی ناشناخته در مورد سندروم آلیس در سرزمین عجایب

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف