۸ واقعیت تاریخی که به شدت عجیب به نظر می رسد اما حقیقت دارد

۸ واقعیت تاریخی که به شدت عجیب به نظر می رسد اما حقیقت دارد
امتیاز به این post

با پیشرفت های اخیر تکنولوژیکی و فرهنگی، چیزهای زیادی در جهان تغییر کرده است. به همین دلیل، با نگاهی به تاریخ، ممکن است از شنیدن اسطوره‌هایی که مردم به آن‌ها باور داشتند، روش‌هایی که بدون دستگاه‌های پرکاربرد امروزی زندگی کرده اند ، و چیزهایی که منشا ای بسیار قدیمی تر از آنچه فکر می کنید داشته اند، کمی گیج و سرگرم شوید.

  • مردم باور داشتند که بره ها بر روی درخت رشد می کنند

در قرون وسطی، مردم تصور می کردند که گیاهانی در آسیای مرکزی وجود دارد که بره روی آنها می روید. این باور به دلیل عدم آگاهی در مورد منشا پنبه بوجود آمده بود  – کسانی که بسیار دور از آسیا زندگی می کردند تصور می کردند که این پنبه روی گیاهان رشد می کند. جالب اینجاست که بحث هایی در مورد اینکه بره موجود زنده است  یا میوه مطرح شد و چنین نتیجه گیری شد که بره هم موجود زنده است و هم میوه .
این افسانه تا بیش از ۱۰ قرن وجود داشت و مردم حتی گیاهان را به شکل این گیاه مرموز جعل می کردند تا امپراطورانی که می خواستند آن را ببینند ناراضی نشوند.

  • مردم تصور می کردند رحم زن در صورتی که با قطار مسافرت کند از بدنش خارج می شود

پیشرفت فناوری می تواند ترسناک باشد، به خصوص در مراحل اولیه آن  – جنبه های زیادی از اختراعات جدید وجود دارد که هنوز شناخته شده نیستند. بنابراین زمانی که قطار در قرن نوزدهم اختراع شد، صحبت هایی مطرح شد که بدن یک زن برای حرکت با سرعت ۵۰ مایل در ساعت طراحی نشده  زیرا رحم او ممکن است  به بیرون پرواز کند. محض اطلاع شما ، این اتفاق هیچ گاه نیفتاد.

  • اروپایی های قرون وسطی بر این باور بودند که لمس شدن توسط یک عضو خاندان سلطنتی آنها را شفا می دهد

در زمان های گذشته مردم به قدرت الهی خانواده های سلطنتی اعتقاد داشتند،. در طول قرون وسطی، در انگلستان و فرانسه یک سنت رایج بود – خانواده های سلطنتی به رعایای خود که از اسکروفولا رنج می بردند، دست می زدند و در نتیجه، مردم معتقد بودند که آنها درمان خواهند شد. نکته جالب  آن است که این بیماری در بیشتر موارد کشنده نبود و خود به خود از بین می رفت، و این توهم را بوجود می آورد که پادشاه میتواند بیماری را شفا دهد .

  • معدنچیان بریتانیایی قناری ها را با خود به معادن زغال سنگ می بردند و حتی راهی برای احیای پرندگان داشتند

    در قرن بیستم، رسم بود که معدنچیان یک قناری را با خود به معادن زغال سنگ ببرند. دلیل این امر ساده است: پرندگان نسبت به انسان به گازهای سمی حساس تر هستند. بنابراین اگر چیزی در معدن اشتباه بود، معدنچیان بلافاصله با واکنش پرنده متوجه می شدند.
    با این حال، این بدان معنا نیست که پرنده باید به خاطر هشدار به معدنچیان بمیرد.آنها  قناری را در دستگاهی قرارمیدادند که یک مخزن اکسیژن در آن بود. روش کار این بود که هنگام ورود به معدن زغال سنگ، دستگاه باز می شد و اگر پرنده علائم مسمومیت با گاز را نشان می داد، معدنچیان دستگاه را می بستند و مخزن اکسیژن شروع به پمپاژ هوا می کرد و پرنده  زنده میماند.

  • مردم انگلیس اعتقاد داشتند درخت اسپاگتی وجود دارد

این واقعه چندی پیش اتفاق افتاده است. در اواخر دهه ۱۹۵۰، برنامه خبری بی بی سی تصمیم گرفت یک شوخی اول آوریل را انجام دهد که در مورد مردمی صحبت می کرد که اسپاگتی روی درختان می کارند. عموم مردم این شوخی را به عنوان یک واقعیت تلقی کردند زیرا در آن زمان بریتانیایی ها چیز زیادی درباره اسپاگتی نمی دانستند.

این افسانه در دهه ۱۹۶۰ به طور کامل رد شده  و اسپاگتی به یک غذای رایج تر تبدیل شد.

  • مردان دوران ویکتوریا از کلاههای بلند به عنوان جیب اضافه استفاده می کردند

معلوم شده است  که کلاه‌های بلند صرفا کالای مد نبوده اند. در طول سلطنت ملکه ویکتوریا در قرن نوزدهم، مردان از کلاه های بلند به عنوان  جیب اضافی استفاده می کردند. می‌پرسید چه چیزی در آنجا می گذاشتند؟ کاغذ یا اشیاء کوچک دیگر

  • شیر بادام نه تنها در قرون وسطی وجود داشت، بلکه در اروپا نیز بسیار محبوب بود

    اگر فکر می کنید علاقه به شیر بادام موضوع جدیدی است سخت در اشتباهید. در واقع، مردم اروپای قرون وسطی عاشق شیر بادام بودند تا حدی که تقریباً در هر کتاب آشپزی می‌توانستید آن را به عنوان یک ماده ضروری پیدا کنید. شیر بادام نه تنها رایجتر از شیر گاو بود، بلکه مردم می‌توانستند در  ایام چله ی روزه ( ایام لنت ) نیز آن را مصرف کنند.

  • از سس کچاپ به عنوان دارو استفاده می شد

زمانی که سس کچاپ برای اولین بار در قرن نوزدهم اختراع شد، دستور پخت آن در اصل شامل قارچ و ماهی بود، اما دکتر جان کوک بنت پیشنهاد کرد که از گوجه فرنگی در آن استفاده شود و سس به شکل فعلی در آمد. با این حال، در ابتدا اعتقاد بر این بود که سس گوجه فرنگی می تواند درمان بسیاری از موارد مانند اسهال و سوء هاضمه باشد. حتی به صورت قرص نیز فروخته می شد.

 

حتما بخوانید:   8 حقیقت غافلگیرکننده در مورد بدن انسان که از آن بی اطلاع هستید

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف