9 موردی که شما را در چشم دیگران با اعتماد به نفس و هوشیار نشان میدهد

۹ موردی که شما را در چشم دیگران با اعتماد به نفس و هوشیار نشان میدهد

 مطالعات نشان می دهند اینکه به دیگران نشان دهید به آنها اهمیت می دهید نه تنها باعث می شود دوستان زیادی پیدا کنید بلکه در شغل تان نیز ترفیع میگیرید. روان شناسان می گویند که افراد دوست داشتنی ، شغلی موفق تر دارند که تصادفی نیست. صمیمی بودن با دیگران و داشتن اعتماد به نفس ما را فردی دقیق و هوشیار نشان می دهد که به نوبه خود دیگران را به سمت ما جذب می کند. در زیر به نه راهکار که شما را در چشم دیگران با اعتماد به نفس نشان میدهد اشاره میکنیم.

  • وقتی کسی به شما چای یا قهوه تعارف می کند، آب درخواست کنید

قبل از شروع مصاحبه ی شغلی، احتمالا به شما قهوه یا چای تعارف می شود. حتی اگر به جرعه ای از یک نوشیدنی گرم احتیاج دارید به یاد داشته باشید که: در مصاحبه شغلی هستید و نه در کافی شاپ. کسی باید برای تهیه درخواست شما به آشپزخانه برود  و منتظر ماندن برای آن میتواند سکوت سنگینی را ایجاد کند. در عوض یک لیوان آب درخواست کنید. آب نه تنها شما را سرحال می کند بلکه مزاحم دیگران نمی شوید و همین تصویر خوبی از شما نشان می دهد.

  • وقتی دیگران با شما صحبت می کنند سرتان را تکان دهید

تکان دادن سر در زمانی که صحبت می کنید عادت خوبی است که نشان میدهد در گفتگو با طرف مقابلتان مشارکت دارید. وقتی سرتان را به نشانه موافقت تکان میدهید، طرف مقابل میداند که به حرفهایی که می زند توجه می کنید. با این حال، بیش از اندازه این کار را انجام ندهید : زیاد تکان دادن سر نشان دهنده فردی ناطمئن است که سعی می کند با هر چیزی موافقت کند.

  • از دیگران نظر بخواهید

اکثر ما از اینکه نظر دیگران یا توصیه آنها را بپرسیم تردید داریم زیرا میترسیم مزاحم آنها شویم. آنچه فراموش می کنیم آن است که افراد دوست دارند مورد تقدیر قرار بگیرند. با راهنمایی خواستن از آنها نشان میدهید که برای نظرشان ارزش قایل هستید. از آنجایی که افراد جذب کسانی می شوند که نسبت به آنها دید مثبتی دارند، ممکن است همین فکر را نیز در مورد شما بکنند.

  • به جای آنکه به دیگران بگویید غذای اضافه دارید بگویید برای آنها اضافه غذا درست کرده اید

انتخاب واژگان ما در اینکه دیگران چه درک و احساسی از ما دارند بسیار مهم است. اگر به دوستان تان چیزی که از قبل پخته اید را تعارف می کنید، نگویید میتوانید از باقی مانده آن امتحان کنید. این باعث می شود آنها فکر کنند میخواهید از شر غذای اضافی باقی مانده راحت شوید تا آن را دور نریزید. برعکس، گفتن اینکه غذای اضافی برای آنها پخته اید، حس بسیار بهتری در آنها ایجاد می کند .

  • به خطاهای خود اعتراف کنید

هیچ کس کامل نیست بنابراین فایده ای ندارد که تظاهر به بی نقص بودن بکنید. توجه نکردن به نقایص و اشتباهات خود ویژگی افراد نامطمئن از خود است. در نتیجه اگر نمیخواهید فردی نامطمئن به نظر برسید، از اینکه اشتباه میکنید نترسید. افرادی که اشتباهات خود را اعتراف می کنند صادق ترند و این نشانه اعتماد به نفس در آنهاست. به علاوه، دیگران شما را دوست داشتنی تر و جذابتر می یابند زیرا میتوانند به جای آنکه شما را تهدیدی در نظر بگیرند با شما ارتباط برقرار کنند

  • وقتی برای جمعی غذایی می برید لیستی از مواد اولیه آن را در معرض دید قرار دهید

ممکن است گاهی در جشن یا مهمانی ای شرکت کنید که هر کسی چیزی برای خوردن می آورد. اگر نسبت به افراد حاضر در مراسم آگاهی ندارید  ( مثلا در مورد همکاران ) لیستی از ترکیبات به کار رفته در غذا را روی کاغذ نوشته و آن را روی ظرف غذا بچسبانید. به این ترتیب افرادی که آلرژی غذایی یا محدودیتهای رژیمی دارند خواهند دانست که چه چیزی می خورند و نگرانی ندارند که غذا برایشان نامناسب باشد

  • مانند افراد همه چیز دان رفتار نکنید

صحبت کردن با افرادی که طوری صحبت می کنند که گویی همه چیز را میدانند خسته کننده است. ممکن است فکر کنید رفتار کردن مانند فردی که همه چیز میداند  دیگران را مسحور هوش و ذکاوت تان میکند در حالیکه در واقع باعث می شود به شما چشم غره بروند. صحبت کردن در مورد هر چیزی که میدانید، این طور القا می کند که برای مخفی کردن تزلزل درونی تان میخواهید خودتان را نمایش دهید. مهمتر آنکه افرادی که همیشه جواب همه چیز را دارند دغل باز و تهدید کننده به نظر می رسند که اصلا جذاب نیست.

  • وقتی افراد به شما می گویند چیزی را دوست دارند آن را یادداشت کنید و بعد برایشان بخرید

هدیه خریدن برای بسیاری از ما تجربه ای استرس آور است زیرا ما معمولا ایده جدیدی برای هدیه خریدن نداریم. اما، گوش کردن به سرگرمی ها و آرزوهای افراد این کار را آسانتر می کند. راز هدیه دهنده خوب بودن، توجه کردن به اطرافیان است. وقتی کسی که برایتان اهمیت دارد چیزی که دوست یا نیاز دارد را مطرح می کند آن را یادداشت کنید و دفعه بعدی که هدیه می خرید ، دقیقا میدانید که دنبال چه چیزی بگردید.

  • اگر کسی از نزدیکان شما اضطراب تلفن دارد، با آنها برای تماس گرفتن برنامه ریزی کنید

اضطراب تلفن در بین افرادی که اضطراب اجتماعی دارند رایج است. برای این افراد تلفن زدن و جواب تلفن دادن باعث ایجاد فشار می شود. به همین دلیل، هر کاری می کنند تا از جواب دادن به تلفن یا زنگ زدن خودداری کنند. در نتیجه از قبل با آنها برای تماس گرفتن هماهنگ کنید.