خصوصیاتی که چهره زنان را جوانتر نشان می دهد

خصوصیاتی که چهره زنان را جوانتر نشان می دهد
امتیاز به این post

در سال ۲۰۱۹ در سرتاسر جهان ۱۱٫۳ میلیون جراحی پلاستیک انجام شد که ثابت می کند نیاز به جوانتر و جذابتر دیده شدن در سرتاسر جهان بین مردم مشترک است. و البته منطقی است چرا که یک ظاهر جوان نشانه سلامت خوب و طول عمر است. اما به لطف علم، زنان می توانند چند سال خود را جوانتر نشان دهند. و این کار با توجه کردن به چند خصوصیت فیزیکی امکان پذیر است.

در این مقاله به نکات مهمی از یک تحقیق اشاره می کنیم که نشان می دهد خصوصیات صورت نشان دهنده سن شماست و نکاتی عملی در مورد نحوه حفظ جوانی و شادابی صورت را به شما می گوییم.

رنگ پوست صورت شما نشانه بالا رفتن سن است زیرا با بالا رفتن سن رنگ پوست تغییر می کند و کم رنگ تر می شود

نشانه های زیادی برای پی بردن به سن افراد وجود دارد از جمله خطوط ریز، چروکها و پوست افتاده. اما محققان کنتراست رنگ پوست را به این لیست اضافه کرده اند و آن را به شکل تفاوت در درخشندگی و رنگ  بین چشمها، دهان و ابروها و پوستی که این نواحی را پوشش می دهد تعریف کرده اند. مطالعات نشان داده اند که پیری و قرارگرفتن مداوم در زیر آفتاب بر روی پوست تاثیر می گذارد. و مشخص شده که زنان   ( صرف نظر از نژادشان ) کنتراست رنگ صورت خود را با بالا رفتن سنشان از دست می دهند.

حتما بخوانید:   خوراکی هایی که نباید آنها را در کنار یکدیگر نگهداری کنید

زنان زمانی جوانتر به نظر می رسند که ابروها، چشمان و لبهایشان مشخصتر است

برای آزمایش نظریه آنها که می گوید کنتراست رنگ صورت بر روی سن افراد تاثیر می گذارد، محققان عکس زنان از چهار قومیت مختلف را دستکاری کردند. آنها سه نقطه کلیدی از صورتشان را تغییر داده و دو نسخه از تصاویر را تهیه کردند  – یکی با کنتراست بالا و دیگری با کنتراست پایین. آنها از شرکت کنندگان خواستند تا تصویری که جوانتر به نظر می رسد را انتخاب کنند و نزدیک به ۸۰ درصد از شرکت کنندگان عکس با کنتراست بالا را انتخاب کردند . نتایج تایید کرد که برجسته سازی ابروها، چشمها و لبها به زنان کمک می کند تا میزان پیری خود را کنترل کنند.

میتوانید با انتخاب سایه های مناسب چشمانتان را جذابتر نشان دهید

در مطالعه مشخص شد که استفاده از لوازم آرایشی به افزایش درخشندگی پوست و تقویت کنتراست رنگ پوستی کمک می کند. برای مثال سایه چشم، خط چشم و ریمل میتوانند برخی از نشانه های پیری را مخفی کنند. با این حال سایه های خاصی وجود دارد که باعث می شود بسته به رنگ طبیعی پوست تان چشمانتان درخشانتر به نظر برسند. برای چشمان آبی رنگ، رنگهای متضاد نارنجی، مسی ، و طلایی بهترین رنگ برای سایه چشم می باشند. زنانی که چشمانی طوسی رنگ دارند، با طیف های رنگی مختلفی میتوانند بازی کنند از نقره ای گرفته تا نارنجی و قرمز و بنفش. و زنانی که چشمانی میشی رنگ دارند میتوانند از رنگهای متالیک و سایه های قهوه ای یا گرم یا خاکی برای جذابتر کردن چشمان خود استفاده کنند.

حتما بخوانید:   بایدها و نبایدهایی که به شما در داشتن کمری باریک تر کمک می کنند

پر رنگ کردن ابروها میتواند در صورتتان معجزه کند

ابروها صورت را چارچوب بندی می کنند، برای همین مرتب کردن آنها مزایای زیادی دارد. متخصصان توصیه می کنند به جای استفاده از رنگهای زیاد از رنگهای با حجم کم برای رسیدن به ظاهر طبیعی استفاده کنید. مراقب باشید دم ابروها را بیش از حد ادامه ندهید و به جای قوسهای زاویه دار از قوسهای طبیعی استفاده کنید. استفاده از کانسیلر در زیر ابروها نیز به درخشان شدن آن ناحیه کمک می کند.

با لبهای سالم و نرم خود ظاهری تاثیرگذار به خود بدهید

ایجاد تضاد بین رنگ چشم و لب به ایجاد تعادل بین سایه های صورتتان کمک می کند. رژ لب تیره تر با سایه چشم روشن تر مناسب است در حالیکه رنگهای براق رژ لب به چشمان قهوه ای یا میشی می آید.

شما همچنین میتوانید رنگ رژ لب خود را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. افراد تیره تر میتوانند از رنگهای روشنتر برای رژ لب خود استفاده کنند مانند صورتی یا نارنجی. افرادی که پوست سفید دارند باید از رژهای قرمز تیره یا صورتی روشن استفاده کنند.

نکاتی در مورد جوانتر نشان دادن صورت

  • از پوستتان مراقبتی که شایسته آن است به عمل آورید

هر روز صورتتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید. پوست خشک باعث ایجاد خطوط چین و چروک می شود اما انجام روتین مراقبتی پوست به شما در داشتن ظاهری با طراوت تر کمک می کند.

  • از پوستتان با ضد آفتاب محافظت کنید

آفتاب گرفتن برای سلامت بدن مفید است اما جذب پرتوی فرابنفش زیاد باعث آسیب به کلاژن پوست شما شده و لکه های پیری قابل مشاهده ای را در پوستتان ایجاد میکند. اگر مرتبا در معرض نور مستقیم خورشید هستید، باید از ضدآفتاب یا کلاه استفاده کنید.

  • روند پیری را با ورزش کردن و خوردن غذاهای مناسب کاهش دهید

در یک مطالعه مشخص شده است که مصرف میوه جات و سبزیجات باعث داشتن پوستی سالمتر می شود. ورزش کردن مرتب جریان خون را بهبود می بخشد که برای پوست نیز مناسب است. نوشیدن آب کافی نیز به شما در داشتن ظاهر جوان کمک می کند.

  • خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب باعث پف کردن چشمها، حلقه های تیره زیر چشم و پوست خشک می شود. بر اساس گفته یکی از متخصصان خواب، کلاژن سازی در زمان خواب افزایش می یابد. خوابیدن به بهبود گردش خون و جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند پس تا میتوانید برای زیبایی خود خواب کافی داشته باشید.

حتما بخوانید:   ۷ دلیل برای وارد کردن موسیقی به زندگی

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف