معرفی گروه و خوانندگان راک

معرفی گروه و خوانندگان راک
امتیاز به این post

در این قسمت از سری مقالات مجله اینترنتی مبین میخواهیم به معرفی چند گروه راک و راک استار بپردازیم.پس با ما همراه باشید.

سبک راک از آن دسته از موسیقی هایی میباشد که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارند. موسیقی راک از زمان پیدایشش تا به امروز دست خوش تغییرات بسیاری شده است که این تغییرات باعث بوجود آمدن سبک هایی تحت عنوان سبک های مختلف راک شد. سبک هارد راک ، سبک فولک راک ، سبک پُست راک ، سبک ایندی راک و … . با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی تعدادی از هنرمندان و گروه های معروف سبک راک بپردازیم.

توجه : ترتیب معرفی به معنی برتر بودن آن گروه یا شخص نیست.

۰۱ – گری مور (Gary moore) :

گری مور خواننده، گیتاریست و آهنگساز نامدار و معروف ایرلند شمالی میباشد که پیشرو در سبک بلوز-راک در جهان بود.او در ۴ اوریل سال ۱۹۵۲ در بلافست ایرلند شمالی به دنیا امد.

گری مور از ۸ سالگی نواختن گیتار کلاسیک را آغاز کرد و اولین ساز حرفه‌ای‌اش را در ۱۴ سالگی خریداری کرد. اولین آلبوم‌اش با نام خرد کردن سنگ را در سال ۱۹۷۳ منتشر کرد و ۱ سال بعد به‌عنوان خواننده و گیتاریست به تین لیزی پیوست. او به‌غیر از تین لیزی سابقه همکاری با اسکید راو، کولوسئوم II، بی‌بی کینگ و گرگ لیک را داشت.

حتما بخوانید:   موسیقی ایران، مارکت بی درو پیکر

گری مور در ۶ فوریه ۲۰۱۱ در هتل کمپینسکی در کشور اسپانیا به علت سکته قلبی در سنت ۵۸ سالگی درگذشت.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

برخی از آثار گری مور :

  • Gary Moore – The Prophet
  • Gary Moore – Always Gonna Love You
  • Gary Moore – Falling in Love Whit You
  • Gary Moore – The Loner

بشنوید اثر The Loner از گری مور :

۰۲ – باب دیلن (Bob Dylan) :

باب دیلن (رابرت آلن زیمرمن Robert Allen Zimmerman زاده ۲۴ مه ۱۹۴۱ در دولوث، مینه‌سوتا)، خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶است.

وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

بشنوید اثر Desolation Row از باب دیلن :

۰۳ – تری دیز گریس (Three Days Grace) :

تری دیز گریس یک گروه هارد راک کانادایی می‌باشد که در سال ۱۹۹۷ تشکیل شد. در اصل گروه در سال ۱۹۹۵ با نام گروندزول شروع بکار کرده بود که در سال ۱۹۹۷ نام تری دیز گریس جایگزین اسم قبلی شد. اعضای گروه را مت والست (گیتاریست و خواننده)، برد والست (بیسیست)، نیل سندرسون (درامر) و بری استاک (گیتاریست) تشکیل می‌دهند. عضو سابق گروه یعنی آدام گانتیر سال ۲۰۱۳ ازگروه جدا شد.

حتما بخوانید:   ارتباط شگفت انگیز مابین سلیقه موسیقیایی و شخصیت

در سال ۲۰۰۳ اولین آلبوم استودیویی گروه با نام تری دیز گریس بیرون داده شد که نخستین تک‌آهنگ آن متنفرم از همه چیز تو نام داشت که نمره دوم را در مین استریم راک دریافت نمود که چندی بعد تک‌آهنگ تنها مثل تو نمره اول را دریافت کرد. تمامی اشعار در این آلبوم از خود گروه بوده و همچنین گوین براون نیز در چند آهنگ با آنها همراه بوده‌است.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

بشنوید اثر Nothing To Lose But You از گروه تری دیز گریس :

 

بیشتر بخوانید : موسیقی راک، بررسی و تاریخچه

۰۴ – لاکریموزا (Lacrimosa) :

لاکریموزا، نام گروه موسیقی دو نفره‌ای متشکل از «تیلو وولف» (Tilo Wolff) آلمانی و «آنه نورمی» (Anne Nurmi) فنلاندیست.

این گروه ابتدا در فنلاند تأسیس شده و در حل حاضر در سویس مستقر است. سبک موسیقی لاکریموزا از موج تاریک به تدریج (از سال ۱۹۹۳) به سیمفونیک متال و گاتیک متال تغییر کرده است. سبک جاری این گروه ترکیبی از گاتیک راک و هوی متال، البته با ترکیب سازی شامل سازهای کلاسیکی چون ویولن و ترومپت است. در طول زمان تغییر سبک آنها منجر به تغییر ترکیب سازی نیز شده‌است. ترانه‌های لاکریموزا تقریباً به‌طور انحصاری به زبان آلمانی ست. البته از سال ۱۹۹۵ (با آلبوم اینفرنو) هر آلبوم یک یا دو ترانه به زبان انگلیسی را نیز شامل می‌شود. ترانه‌ها توسط آنه نورمی نوشته می‌شوند. فنلاندی نیز در مجموع در ۳ آهنگ به گوش می‌خورد. ترانه‌ها بیشتر حول و حوش مفاهیمی چون تنهایی، غم، تاریکی، یأس و عشق نگاشته شده‌اند.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

برخی آثار گروه لاکریموزا :

  • Lacrimosa – Mondfeuer
  • Lacrimosa – Kaleidoskop
  • Lacrimosa – Unterwelt
  • Lacrimosa – Die Unbekannte Farbe
حتما بخوانید:   دوره آموزش HTML - بخش یک

۰۵ – ایگلز (Eagles) :

گروهی آمریکایی در سبک راک است. این گروه در لس آنجلس تشکیل شد و در دههٔ ۷۰ میلادی فعالیت داشت، تا اینکه در سال ۱۹۸۲ منحل شد. هرچند که در سال ۱۹۹۴ اعضا گروه دوباره متّحد شدند. ایگلز یکی از بهترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های تاریخ است.

میتوان به یکی از معروف ترین آهنگ های گروه راک ایگلز به آهنگ هتل کالیفورنیا اشاره کرد.آهنگ هتل کالیفورنیا ترانه‌ای از آلبومی با همین نام از گروه موسیقی ایگلز است و به عنوان یک تک‌آهنگ در اوایل ۱۹۷۷ منتشر شد. هتل کالیفرنیا یکی از آهنگ‌های شناخته شده از دوران راک آلبوم‌گرا است. خوانندگی اصلی این ترانه را دان هنلی بر عهده داشت؛ ترانه‌سرایان دان هنلی و گلن فرای بودند و آهنگ توسط دان فلدر ساخته و تنظیم شده‌است.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

بشنوید اثر هتل کالیفورنیا از گروه ایگلز :

 

۰۶ – گروه آوانا (avana) :

آوانا یک گروه راک ایرانی میباشد که در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در سبک پاپ راک شروع کردند و بعد از انتشار دو تک آهنگ فعالیت خود را در سبک های هارد راک هوی متال ادامه دادند.

از اعضای این گروه میتوان به ماهان نوری زاده (خواننده و کیبوردیست)، مسعود سبحانی(گیتاریست)، حسام اعتمادی(گیتاریست)، نیما رنجبر(بیس) و بورنا شفیعی زاده(درامز) اشاره کرد.

معرفی گروه و خوانندگان راک
معرفی گروه و خوانندگان راک

بشنوید اثر مرگ کودکی از گروه راک ایرانی آوانا :

شما هم گروه راک / خواننده راک محبوبه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف