۱۲ راهکار قطعی برای کاهش وزن

۱۲ راهکار قطعی برای کاهش وزن
امتیاز به این post

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که دلش نخواهد وزن کم کند و بیشتر و بیشتر شبیه مدل ها و افراد معروف نشود. البته بعضی ها به دلیل سلامتی مجبور به کاهش وزن هستند. اما چطور می شود کاهش وزن موثر داشت؟ در این مطلب ۱۲ راهکار که به سادگی شما را یاری می کنند که به وزن ایده آل تان برسید به شما معرفی می کنیم.

۱_ صبحانه را فراموش نکنید

گذشتن از صبحانه بهتان کمک نمی کند وزن کم کنید. با نخوردن صبحانه جلوی رسیدن مواد مغذی ضروری به بدن‎ تان را می گیرید و بعد در ادامه ی روز چون احساس گرسنگی می کنید، به هله هوله  روی می آورید.

۲_ وعده های غذایی تان منظم باشند

غذا خوردن سرساعات منظم در طی روز کمک می کند تا با سرعت بیشتری کالری بسوزانید. این کار همچنین جلوی وسوسه ی شما برای خوردن غذاهای پرچرب و شیرین را می گیرد.

۳_ میوه و سبزیجات زیاد بخورید

میزان چربی و کالری میوه ها و سبزیجات کم و میزان فیبرشان بالاست. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی نیز می باشند.

حتما بخوانید:   6 نشانه عفونت گوش و راههای پیشگیری از آن

۴_ بیشتر فعالیت بکنید

فعالیت داشتن کلید کاهش وزن و حفظ آن است. ورزش کردن علاوه بر مزایای بسیاری که برای سلامتی دارد، کالری های اضافی که از طریق رژیم سوزانده نمی شوند را از بین می برد.

۵_ نوشیدن آب زیاد

افراد گاهی اوقات تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. ممکن است وقتی که تنها به یک لیوان آب احتیاج دارید، کلی کالری اضافی وارد بدن تان کنید.

۶_ غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید

غذاهایی که فیبر بالا دارند کمک می کنند که احساس سیری داشته باشید. فیبر تنها در مواد غذایی گیاهی همچون میوه ها و سبزیجات، جو، برنج قهوه ای، پاستا و حبوبات یافت می شود.

۷_ برچسب های غذایی را بخوانید

برچسب مواد غذایی را بخوانید تا بفهمید با خوردن آنها چقدر کالری مصرف می کنید.

۸_ از بشقاب کوچک تری استفاده کنید

استفاده از بشقاب کوچک تر کمک می کند کمتر غذا بخورید. با استفاده از بشقاب و کاسه ی کوچک تر به تدریج به کمتر غذا خوردن عادت می کنید. حدود ۲۰ دقیقه طول می کشید تا معده پیام سیری را به مغز برساند، بنابراین آرام آرام غذا خورده و پیش از اینکه سیر بشوید دست از خوردن بکشید.

۹_ غذایی را قدغن نکنید

هیچ غذایی را از برنامه تان حذف نکنید، مخصوصا غذاهایی که دوست می دارید. ممنوع کردن غذاها تنها باعث می شود که بیشتر هوس شان کنید. هیچ اشکالی ندارد غذاهای مورد علاقه تان را بخورید، البته مادامی که حساب کالری ها را داشته باشید.

۱۰_ هله هوله ذخیره نکنید

برای جلوگیری از وسوسه شدن، در منزل هله هوله هایی مثل شکلات، بیسکویت، چیپس و موارد این چنینی ذخیره نکنید. به جای این ها از میان وعده های سالم استفاده کنید مثل میوه ها، پاپ کرن بدون روغن و نمک و آبمیوه.

حتما بخوانید:   روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست دارد

۱۱_ مصرف الکل را کم کنید

یک گیلاس شراب استاندارد به اندازه یک تکه شکلات کالری دارد. در طی زمان مصرف بیش از اندازه ی الکل باعث افزایش وزن خواهد شد.

۱۲_ برای وعده هایتان برنامه داشته باشید

سعی کنید صبحانه، نهار، شام و میان وعده ها برای طول هفته برنامه ریزی کرده و به حد مجاز مصرف کالری تان پای بند باشید.

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف