روش درمانی امیدوارکننده آپاندیسیت بدون نیاز به عمل جراحی

روش درمانی امیدوارکننده آپاندیسیت بدون نیاز به عمل جراحی
امتیاز به این post

 

زمانی که بر اساس انجام یک سری آزمایشات فوری مشخص شد که علت درد سمت راست شکم Heather VanDusen آپاندیسیت بوده است، وی تصور می کرد باید به سرعت مورد عمل جراحی قرار گیرد.اما پزشکان به جای انجام عمل جراحی، روش مصرف آنتی بیوتیک را پیشنهاد کردند.

نتیجه انجام یک تحقیق در فنلاند نشان می دهد این روش پیشنهادی به وی به نوعی برای اکثریت بیماران مبتلا به آپاندیسیت می تواند روش جایگزین مناسبی باشد. در واقع به کمک روش درمان با مصرف  آنتی بیوتیک، تقریبا برای دو سوم بیماران حمله درد دیگری در طی مدت پنج سال صورت نگرفته بود.این روش در واقع یک تغییر اساسی در شیوه درمان آپاندیسیت ملتهب است.

به مدت چندین دهه ابتلا به آپاندیسیت نوعی مشکل اورژانسی ملزم به عمل جراحی تلقی می شده چرا که احتمال ترکیدن این زائده و در نتیجه خطر تهدید به مرگ برای فرد را  در پی داشت.لیکن به کمک پیشرفت آزمایشات تصویربرداری و عمدتا با  انجام سی تی اسکن می توان به سهولت تشخیص داد که آیا احتمال ترکیدن این زائده وجود دارد و یا اینکه  می توان بدون نیاز به عمل جراحی آن را درمان نمود.نتایج تحقیقات نشان می دهد در خصوص دو سوم بیماران می توان روش جایگزین مصرف آنتی بیوتیک را به عنوان شیوه درمانی آپاندیسیت به کار گرفت.

دکتر Paulina Salminen محقق اصلی این تحقیق و نیز پزشک دانشگاه پزشکی تورکو در فنلاند معتقد است که این روش در واقع روشی است مطمئن و قابل قبول که در عین حال می تواند عملی و  قابل اجرا باشد.  وی  با انجام تحقیقات زیادی بر روی تعدادی از افراد بزرگسال مبتلا به آپاندیس و به کمک روش درمانی مصرف آنتی بیوتیک و در عین حال  با پی گیری های طولانی مدت وضعیت این بیماران ، به نتایج جالب توجهی دست یافت.نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف آنتی بیوتیک برای برخی کودکان نیز می تواند موثر واقع شود.

حتما بخوانید:   ۶ روش غیرمعمول برای تقویت رشد موهای سر

دکتر Salminen اظهار می دارد :”برداشتن زائده آپاندیس، یکی از رایج ترین عمل های اورژانسی در سراسر جهان است که در واقع سالانه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر فقط  در ایالات متحده اقدام به این عمل میکنند.”وی  معتقد است نتایج تحقیقاتش نشان می دهد بسیاری از این عمل های جراحی آپاندیسیت لزومی به انجام‌شان نیست.

پزشکان ایالات متحده در واقع روش درمان با مصرف آنتی بیوتیک را آغاز کرده اند و دکتر Salminen نیز می گوید گاهی این روش را  به بیمارانم پیشنهاد می کنم.

 

 

بنا به گفته محققان و بر اساس تحقیقات انجام گرفته، میزان موفقیت درمان آپاندیسیت با مصرف آنتی بیوتیک تقریبا ۶۴ درصد است.

از هر  ۴مورد عمل جراحی، یک مورد دچارعوارض ابتلا به عفونت قسمت شکاف، درد شکمی و فتق  گزارش شده است آن هم در مقایسه با  ۷ درصد بیماران که با شیوه مصرف آنتی بیوتیک درمان شده بودند.همچنین بیماران با مصرف آنتی بیوتیک در مقایسه با بیماران عمل جراحی شده حدودا  مدت۱۱ روز دوره بیماری کمتری داشته و نیز در سال نخست، هزینه های درمانی آنها در مقایسه، حدود ۶۰ درصد کمتر بود.

Heather VanDusen در سال ۲۰۱۶  در دانشگاه واشنگتن با انتخاب روش مصرف آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت تا اینکه بتواند از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی این زائده جلوگیری کند .وی می گوید هم اکنون این روش مطالعاتی جایگزین را که دکتر Davidson ارائه داده ، به بیماران پیشنهاد می کنم.

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف