۹ نشانه ی کینه به دل داشتن از کسی

۹ نشانه ی کینه به دل داشتن از کسی
امتیاز به این post

اگر از حرف تان برداشت اشتباه کرده باشند، بهتان بی توجهی کرده باشند یا در بحثی به نظرتان اهمیت نداده باشند، شاید علیه دیگری کینه به دل بگیرید. درسی که ممکن است از این مسئله گرفته باشید این است که کینه داشتن هم برای سلامت روانی خودتان و هم برای رابطه ای که با آن شخص دارید سمی است.

نکته ی بدتر اینکه کینه به دل داشتن می تواند به سرعت به عادتی بد تبدیل شده و حتی به کاری ناخودآگاه تبدیل شود. در ادامه علائمی که نشان می دهند نسبت به کسی کینه به دل دارید را به شما معرفی می کنیم.

۱_ سرجزئی ترین مسائل آرامش تان را از دست می دهید: در اکثر موارد، افراد می خواهند کینه داشتن شان را پنهان کنند اما چون رابطه تحت تنش است سرچیزهایی که در حالت عادی اصلا به چشم تان نمی آیند، به طرف مقابل حمله کرده و از خود عصبانیت نشان می دهید. ناگهان نمک ریخته روی میز، پیام جواب داده نشده، یا وسیله ای که جای همیشگی اش گذاشته نشده تبدیل به موضوعی برای بحث و دعوا می شوند. در واقعیت این ها چیزهایی جزئی و بی ارزش هستند اما شما به راهی احتیاج دارید تا خشم تان را فوران کنید اما حواس تان باشد که بهتر است مشکل اصلی تان را حل کنید تا اینکه مشکلات دیگری به وجود بیاورید.

۲_ مدام خواستار عدالت هستید: گاهی اوقات شخص حس می کند که در یک رابطه با او به عدالت رفتار نشده. وقتی این اتفاق می افتد، از راه های نامناسب به دنبال جبران هستند و در همه چیز می خواهند عدالت برقرار کنند: صورت حساب دنگی پرداخت شود، بیسکویت نصف شود یا حتی هم اندازه هم صحبت کنند. به بیان دیگر اگر ناراحت باشید خسیس تر شده و کمتر اهل سازش کاری می شوید. این نوع رفتار ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه اصل ماجرا را با طرف مقابل در میان بگذارید.

حتما بخوانید:   قد زنان گویای چه خصوصیاتی در آنهاست

۳_ به فاصله احتیاج دارید: حوصله ندارید جواب تماس های او را بدهید؟ یا حس می کنید لازم است مدتی از همدیگر دور باشید و هر بهانه ای می آورید که در یک جا با او تنها نباشید؟ اگر این چنین است نگران نباشید، خیلی طبیعی است چرا که احتمالا فرد مقابل به اعتمادتان لطمه زده و شما را آزرده به خاطر همین آخرین چیزی که می خواهید این است که از او دوری کنید. با این حال این دوری گزیدن پرچم قرمزی است که نشان می دهد اگر رابطه تان با او مهم است بهتر است که هرچه زودتر مسئله را رفع و رجوع کنید.

۴_ مدام می خواهید او را متقاعد کنید که حق با شماست: بحث و جدل استرس زا و غیر منتظره است و خیلی کم پیش می آید حساب تمام چیزهایی که می خواهیم به طرف مقابل بگوییم را داشته باشیم. وقتی در بحث به نکته ای اشاره نشده، سوتفاهم پیش آمده یا به حرف تان بی توجهی شده، ممکن است کلی خشم و نفرت قلب تان را فرا بگیرد. در این شرایط می خواهید به طرف مقابل ثابت کنید که همیشه حق با شماست. اگر می بینید مدام در پی اثبات خود هستید، شاید از فرد مقابل کینه به دل دارید.

۵_ نسبت به او احساسات منفی دارید: فرقی نمی کند کینه قدیمی است یا تازه، درهر صورت یادآوری آن شخص احساسات منفی را درون شما زنده می کند. اولین فکری که در ارتباط با آن شخص به خاطرتان می آید چیست؟ اگر منفی است پس شاید نسبت به او کینه به دل دارید. اگر کینه قدیمی است، این احتمال وجود دارد که اصلا دلیل اصلی آن را به خاطر نیاورید، بنابراین بهتراست که آن را رها کنید، اگر هم جدید است به سادگی می توانید آن را با طرف مقابل مطرح کنید.

حتما بخوانید:   در زندگی به چند نوع دوست نیاز دارید

۶_ تلخ شده اید: این یکی خیلی واضح است. حتی اگر بعد از حرف زدن راجع به مسئله هم نسبت به طرف مقابل احساس خشم داشته و تلخ صحبت می کنید به طور قطع نسبت به او کینه به دل گرفته اید. می توانید انکارش کنید، اما درون تان پر از خشم و نفرت است. در اطراف این فرد حالت تدافعی می گیرید، کمتر صحبت می کنید یا طعنه می زنید.

۷_ وقتی به آن شخص فکر می کنید هیچ احساسی ندارید: اکثر آدم ها احساساتی هستند چرا که بخش عمده ی دنیا را باید از طریق احساسات درک کرد. وقتی تصمیم می گیریم که به لحاظ عاطفی خودمان را از دیگری جدا کنیم یعنی یک مشکلی در رابطه به وجود آمده و شما سعی دارید از خودتان در برابر او محافظت کنید چرا که آخرین تجربه احساسی تان با او دردناک بوده. اگر نسبت به کسی احساسات تان را از دست دادید از خودتان بپرسید که آیا دلیلش صدمه زدن آن ها به شماست؟ اگر این طور است شاید بهتر باشد در مورد مسئله صحبت کنید.

۸_ دقیقه ی آخر برنامه ها را کنسل می کنید: ملاقات و گپ و گفت با کسی که نسبت به او کینه دارید دشوار است، آنقدر که تصمیم می گیرید لحظه ی آخر زیر برنامه های تان بزنید.

۹_ شخص به راحتی شما را آزار می دهد: هر کس نسبت به افراد مختلف سطح متفاوتی از صبوری دارد و طبیعی است که وقتی از کسی عصبانی هستید صبرتان هم در مقابل او کم شود. این یعنی آن ها مدام شما را تحریک کرده و حس می کنید نمی شود هیچ بحثی بدون اینکه عصبانی و عصبی شوید داشته باشید. اگرچه برخی آدم ها واقعا اعصاب آدم را تحریک می کنند اما اغلب اوقات احتمالا مشکلی در رابطه پیش آمده که شما چنین حسی دارید. در هر صورت اگر رابطه برایتان اهمیت دارد بهتر است سعی کنید با گفتمان مسائل را حل کنید.

حتما بخوانید:   چطور مهارت هایتان را بهتر کرده و بهبود ببخشید

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف