در زندگی به چند نوع دوست نیاز دارید

در زندگی به چند نوع دوست نیاز دارید
امتیاز به این post

دوستانِ گذری وارد زندگی شما می شوند و می روند اما دوستان واقعی در زندگی تان می مانند. احتمالا عبارت « کیفیت به جای کمیت» را شنیده اید. این عبارت برای دوستی نیز کاربرد دارد. خوب است که دوستان زیادی را در حلقه نزدیکان خود داشته باشید اما برای سالم ماندن و داشتن سبک زندگی موفق به ۴ دسته دوست نیاز دارید. مهم است دوستانی داشته باشید که در فراز و نشیبهای زندگی با شما همراه باشند و در مواقع سختی دست شما را بگیرند. در زیر لیستی از انواع مختلف دوستانی که در زندگی خود بدانها نیاز دارید گردآوری کرده ایم.

  • دوستی که به شما اطمینان خاطر بدهد

هر کسی در مورد زندگی، کار و مسایل خانوادگی اش ترسها و تردیدهایی دارد . ما به دوستی نیاز داریم که به او تکیه کنیم و از ابراز احساساتمان به او احساس شرمندگی نداشته باشیم. ما دوستی لازم داریم که روند فکری ما را درک کند و نگرانی هایمان را بداند تا بتوانیم با بودن در کنار او احساس امنیت کنیم. برخی افراد با نیت خیر به شما اطمینان خاطر می دهند اما باز هم احساس خوبی به شما دست نمی دهد. بهتر است دوستی داشته باشید که احساس اطمینان خاطر کاذب به شما ندهد و با شما همدردی کند و به شما احساس ارزشمندی بدهد.

  • دوستی که بتوانید با او مسخره بازی در بیاورید

همه ما دوست داریم در زندگی لحظاتی مسخره بازی کنیم و چه چیزی بهتر از آن است که دوستی با حس شوخ طبیعی قوی داشته باشیم که با او بتوانیم کمی از دنیای واقعی فاصله بگیریم.

حتما بخوانید:   چرا بهترین ایده های ما در حمام به ذهن مان خطور می کنند

وقتی با چالشهای زیادی در زندگی روزانه خود روبه رو می شویم، نمیتوانیم بخندیم. برای همین است که وقتی با دوستی می خندیم و خوش می گذرانیم در پایان روز حس سرخوشی داریم. اگر از این نوع دوستان نداشته باشیم، نسبت به خود و اطرافیانمان خشک و انعطاف ناپذیر می شویم

  • دوستی که به شما کمک کند ذهنتان را شفاف سازی کنید

دوستی که به شما کمک می کند ذهنتان را شفاف کنید یا به بیان دیگر دوستی که به شما نصیحت می کند دوستی است که در حل کردن مشکلات الهام بخش شماست و در تصمیم گیری ها به شما جهت می دهد . این نوع از دوستان کمی بزرگتر از ما هستند و زندگی سراسر از ماجراجویی دارند  – و از به اشتراک گذاشتن  دانش شان با دیگران لذت می برند. آنها گوش دادن را بلدند و در نتیجه ی درسهایی که در زندگی خود آموخته اند توصیه های درستی می کنند.

  • دوستی که در رسیدن به اهداف به شما کمک کند

مطالعات نشان می دهند که داشتن دوست کاری باعث افزایش بازدهی، مشارکت در کار و انگیزه یافتن برای پایان بردن کارها می شود. اگر دوستی در کنار خود داشته باشیم راحتتر می توانیم کارهایمان را انجام دهیم – بدین ترتیب انرژی ها و توانمندی هایمان با یکدیگر متحد می شوند. وقتی در محیط کار دچار استرس می شویم، داشتن دوستی در کنار خود از بار تنش و فشار ما می کاهد و به ما در کنار آمدن با شرایط کمک می کند. رفاقت با دوست نه تنها از بار استرس کم می کند بلکه تجربه دلپذیرتری در محیط کار است .

  • دوست صمیمی
حتما بخوانید:   ۵ کاری که آدم های باهوش هرگز انجام نمی دهند

داشتن دوست صمیمی مانند داشتن عضوی دیگر در خانواده است که میتوانید تجربه ها و رازهای خود را با او در میان بگذارید و هر اتفاقی هم که بیفتد او کنار شما خواهد بود. این نوع رابطه دوستی در دسته بندی چهارم قرار دارد اما میتوان دسته پنجمی نیز برای آن انتخاب کرد. دوست صمیمی تان هیچ گاه به شما دروغ نمی گوید، در جهت درستی شما را هدایت می کند و به شما توصیه می کند و در هر کجا که لازم باشد به شما گوش می دهد.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف