چطور مهارت هایتان را بهتر کرده و بهبود ببخشید

چطور مهارت هایتان را بهتر کرده و بهبود ببخشید
امتیاز به این post

آیا به خودتان حس ترحم پیدا کرده اید چون فکر می کنید به اندازه ی دیگران با استعداد نیستید؟ یا شاید هم مهارت هایی دارید که دوست داشتید می توانستید بهترشان کنید. اما چه کار باید کرد؟

مهارت‎ها یادگرفتنی بوده و هرکس می تواند با وقت گذاشتن، یادگیری و تجربه کردن در یک یا چند مهارت استاد شود. اگر می خواهید مهارت هایتان را بهبود ببخشید، ما در ادامه راهکارهایی که در طی این مسیر کمک کننده خواهند بود به شما معرفی می کنیم.

۱- بفهمید که در چه چیزی خوب هستید: اول از همه باید بفهمید که چه مهارت هایی دارید. فرقی نمی کند چند مهارت دارید اما باید بهترین شان را انتخاب کرده و تمرکزتان را روی آن ها بگذارید.

۲- آن ها را مخفی نکنید: خجالتی بودن یکی از دلایلی است که موجب بی توجهی به مهارت ها می شود. اگر می خواهید مهارت هایتان را بهتر کنید باید از داخل کمد بیرون آمده و هر زمان که احتیاج است از آن ها استفاده کنید. باید به استفاده از آن ها کنار دیگران عادت کنید تا هم برای خودتان کارامد باشند هم آن ها.

۳- در فعالیت هایی که به این مهارت ها احتیاج دارند شرکت کنید: هر چه بیشتر از مهارت هایتان استفاده کنید بهتر می شوند. از همین رو فرصت هایی که باعث استفاده از آن ها می شوند را از دست ندهید. به عنوان مثال اگر در ساز زدن خوب هستید در گروه هایی که نوازندگی می کنند ساز بزنید.

حتما بخوانید:   آنچه در نگاه اول در تصویر دیدید، پرده از ترس هایتان برمی دارد

۴- در دوره های کوتاه مدت ثبت نام کنید: به دنبال دوره هایی باشید که نه تنها در زمینه ی مد نظرتان به شما مدرک می دهند بلکه باعث می شوند در مدیریت مهارت هایتان نیز موثرتر بشوید.

۵- به استفاده از آن ها ادامه دهید: وقتی از آن ها استفاده نکنید دست آخر از دست شان می دهید و فراموششان می کنید. به همین دلیل فعالانه مهارت هایتان را بکار ببرید و با مدام استفاده کردن از آن ها رشدشان دهید؛ حال چه هدف تان جدی و حرفه ای است چه برای رضایت شخصی خودتان.

۶- تمرین، تمرین وتمرین: اگر می خواهید مهارتی را بهبود ببخشید باید وقت هایی را برای تمرین آن اختصاص دهید. شاید با تمرین بیشتر به حد اعلی مهارت تان نرسید، اما دست کم پیشرفت خواهید کرد.

۷- ویدیوهای آموزشی تماشا کنید: یکی دیگر از راه های بهبود مهارت تان این است که از طریق پلتفرم های مختلف، ویدیو های آموزشی تماشا کنید.

۸- از متخصصین یاد بگیرید: جدای از یوتیوب به طرق دیگر نیز می توانید از کسانی که در زمینه ی مهارت مد نظرتان حرفه ای هستند چیز یاد بگیرید. می توانید کتاب های مرتبط هم مطالعه کنید. با این حال بهترین راه یادگیری از متخصصین این است که از نزدیک با آن ها کار کنید تا بتوانند دقیق روند فعالیت شما را مشاهده کنند.

۹- تحت نظارت یک حرفه ای قرار بگیرید: این کار نه تنها به شما شانس دیدن استفاده از مهارت مدنظرتان توسط یک حرفه ای را می دهد، بلکه او می تواند رازها و چم و خم کار را نیز به شما بیاموزد.

حتما بخوانید:   با ۱۰ ویژگی افراد به شدت حساس آشنا شوید

۱۰- به سطح فعلی تان قانع نشوید: همیشه تشنه ی پیشرفت باشید. هیچوقت خودتان را بهترین در نظر نگیرید چرا که در هر مرحله ای باشید هنوز جا برای پیشرفت هست، پس از هر فرصت به نفع خودتان استفاده کنید.

۱۱- از دیگران برای ارزیابی مهارت هایتان کمک بخواهید: ارزیابی سطح فعلی مهارت تان به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه کاری برای بهبود از دست تان برآمده و روی چه چیزهایی باید بیشتر کار کنید. این افراد می توانند خانواده، دوستان، یا افراد حرفه ای و مربی هایتان باشند.

۱۲- حواستان به سیر رشدتان باشد:  جدای از ارزیابی، نظارت منظم باعث می شود حساب پیشرفت تان را داشته باشید. می توانید چک لیستی از پیشرفت هایی که در طی یک بازه ی زمانی می خواهید به آن ها دست پیدا کنید، تهیه کنید. این ابزاری است که کمک می کند متوجه نقاط ضعف و قوت تان شوید.

۱۳- پذیرای انتقادات سازنده باشید: اگر نظرات منفی در مورد توانایی ها و مهارت هایتان گرفتید، از آن ها برداشت شخصی نکنید. از آن ها به عنوان انتقاداتی سازنده که می توان برای بهبود سطح تان ازشان استفاده کرد بهره ببرید. از آن ها به عنوان انگیزه برای پیشرفت استفاده کنید.

۱۴- پیشرفت تان را با دیگران مقایسه نکنید: سطح مهارت هایتان را با دیگری مقایسه نکنید. پیشرفت تان را بر پایه ی پیشرفت دیگران اندازه گیری نکنید چرا که هر فرد با سرعت خودش پیشرفت می کند و این کار تنها موجب حسادت یا بی اطمینانی نسبت به خودتان می شود.

حتما بخوانید:   برای آنکه تبدیل به فردی آرامتر شوید هر روز این چهار کار را انجام دهید

۱۵- با جان و دل کار کنید: یکی از بهترین راه ها برای بهبود مهارت تان عشق ورزیدن به آن است. اگر نسبت به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید، از جان دل برای آن مایه می گذارید.

۱۶- زمان داده و ثابت قدم باشید: هر روز حداقل به ۲۰ دقیقه تمرین مهارت تان عادت کنید. نمی شود یک شبه همه چیز را یاد گرفت پس باید ثابت قدم باشید. به یاد داشته باشید که ایجاد روتین به شما کمک می کند تا به نتیجه ی دلخواهتان دست پیدا کنید.

همه چیز با تعهد شروع می شود

بدون تعهد داشتن نمی توانید مهارت هایتان را به سطح بعدی ببرید. تعهد نیازمند عشق و علاقه، زمان، تلاش و ثابت قدمی است. وقتی نتیجه ی کارتان را ببینید می فهمید که تمام فداکاری هایتان ارزشش را داشته.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف