اگر روی زمین بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

اگر روی زمین بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد
امتیاز به این post

خوابیدن روی زمین سفت در زمانی که تخت گرم و نرمی دارید ممکن است دیوانگی به نظر برسد. اما آن طور که معلوم شده با آنکه خوابیدن روی زمین چندان راحت نیست برای سلامتی شما خواص زیادی دارد. تقویت سیستم ایمنی، افزایش ظرفیت ریه ها و کمردرد کمتر، تنها چند نمونه از فوایدی است که در اثر خوابیدن روی زمین بدست می آورید.

  • جریان خون تان بهتر می شود

وقتی روی زمین میخوابید وزن بدنتان به طور متعادلی پخش می شود و فشار کمتری بر روی لگن، ستون فقرات و شانه هایتان وارد می شود. این امر باعث می شود خون آزادانه در  طی شب در سرتاسر بدنتان به گردش در بیاید که کمک می کند اندامهای شما به بهترین شکل عمل کنند.  گردش خون مناسب اکسیژن و خون سالم را به اندامهای مختلف بدن می رساند و اجازه می دهد تا قلب، ریه ها و عضلات به شکل صحیحی کار کنند. همچنین خوابیدن روی زمین باعث می شود گلبولهای سفید خون در صورت نیاز به اندامهای مختلف منتقل شوند که در نتیجه سیستم ایمنی شما را با مبارزه کردن با بیماری ها تقویت می کند.

  • در طول روز راحتتر می توانید ستون فقرات خود را صاف نگه دارید

ما اغلب احساس نیاز به خم شدن می کنیم زیرا صاف نگه داشتن ستون فقرات در طول روز می تواند برای برخی از ما دردناک باشد. خوابیدن روی زمین به تراز و صاف کردن ستون فقرات و گردن کمک میکند، و می تواند منجر به بهبود وضعیت بدن شود.

حتما بخوانید:   ۶ اتفاقی که در زمستان برای موی شما می افتد و راههای درمان آن

وضعیت بهتر بدن نه تنها می تواند تنش گردن و شانه شما را کاهش دهد، بلکه خطر میگرن و سردرد، اسکولیوز و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد. افرادی که وضعیت بدنی خوب و سالمی دارند ممکن است سطوح انرژی بالاتر، افزایش ظرفیت ریه‌ها و خلق و خوی بهتری را تجربه کنند.

  • افرادی که به روی پشت و شکم می خوابند کاهش کمردرد را تجربه می کنند

کنار گذاشتن تخت راحت و خوابیدن به روی زمین ممکن است در برخی موارد درد ایستادن طولانی مدت را تسکین دهد. خوابیدن بر روی یک سطح سفت مانع از پیچ خوردن بدن تان می شود، زیرا به شما اجازه می دهد تا با تنظیم ستون فقرات خود بخوابید.

در حالی که افرادی که به پشت و شکم میخوابند  بیشترین نفع را از خوابیدن بر روی زمین می‌برند، افرادی که به پهلو می‌خوابند برای داشتن تجربه‌ای دلپذیر به بالشتک اضافی برای لگن و شانه‌های خود نیاز دارند.

 

  • باعث تسکین درد سیاتیک می شود

خواب نقش مهمی در درد عصب سیاتیک دارد، زیرا افراد مبتلا به این مشکل صبح‌ها ناراحتی و درد بیشتری را تجربه می‌کنند. این ناراحتی معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که موقعیتی که در آن می‌خوابید ممکن است منجر به افزایش فشار در آن ناحیه یا باعث گیرکردن عصب شود.

خوابیدن روی زمین ستون فقرات شما را در یک راستا قرار میدهد، بنابراین به تسکین درد، سوزش و حتی جلوگیری از بروز آن کمک می کند.

 

  • بدن تان احساس راحتی بیشتری می کند

تخت خواب راحت معمولاً ما را وسوسه می کند مدت بیشتری در آن بمانیم. چرت صبحگاهی می‌تواند چرخه خواب شما را به هم بزند و منجر به تضعیف سیستم ایمنی و سایر مشکلات مرتبط با سلامتی شود.

حتما بخوانید:   ۱۱ دلیل عجیبی که نمی گذارند بخوابید!

از سوی دیگر، خوابیدن روی زمین باعث نمیشود صبح نتوانید از رخت خواب خود دل بکنید ، اما کیفیت خواب مناسبی خواهید داشت و در طول روز احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

  • اما ممکن است علایم آلرژی تان تشدید شود

اگر آلرژی یا مشکلات تنفسی دارید، بهتر است روی تخت بخوابید.  زمین ، گرد و غبار، سلول‌های مرده پوست و آلودگی بیشتری را نسبت به سایر قسمت‌ها جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند باعث عطسه، گرفتگی یا آبریزش بینی و قرمزی، آبریزش یا خارش چشم‌ها شود. همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی، سرفه و خس خس سینه و حتی قرمز شدن پوست شود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف