اگر مصرف لبنیات را متوقف کنیم، چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟

اگر مصرف لبنیات را متوقف کنیم، چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟
امتیاز به این post

 

همه ما می دانیم که مصرف لبنیات برای ساخته شدن استخوان و دندان و حفظ توده بدن لازم است. ولی اهمیت لبنیات برای بچه های در حال رشد خیلی بیشتر از بزرگسالان است. در افراد بزرگسال، مصرف لبنیات برای حفظ سلامتی ضروری نیست، مخصوصا اگر غذاهای دیگری که حاوی مواد مغذی مورد نیاز هستند را جایگزین لبنیات کنیم.

اجازه دهید ببینیم که اگر لبنیات را بطور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنیم، چه اتفاقاتی برای بدنمان می افتد.

۱- ممکن است دیگر دچار سردرد نشوید

فراورده های لبنی “کشت شده” می توانند عامل ایجاد میگرن باشند. بنابر این اگر استرس ندارید، خوب می خوابید و مصرف قهوه را هم محدود کرده اید ولی باز هم دچار سردرد می شوید، ممکن است مشکل تان ناشی از خوردن لبنیات باشد.

۲- ممکن است از نظر عاطفی به پایداری بیشتری برسید

هورمون های زیادی در لبنیات وجود دارد که ممکن است با هورمون های بدن ما تداخل داشته باشند. وقتی این هورمون ها با هم تداخل پیدا می کنند، منجر به نوسانات خلقی می شوند. بنابر این اگر مصرف لبنیات را متوقف کنید دیگر در معرض این هورمون های اضافی قرار نخواهید گرفت و احتمالا از نظر عاطفی به پایداری بیشتری می رسید.

حتما بخوانید:   اگر مگس روی غذای تان بنشیند چه اتفاقی می افتد؟

۳- ممکن است دیگر احساس نفخ نکنید

بدن ۶۵ درصد بزرگسالان از نظر هضم لاکتوز مشکل دارد. در این افراد مصرف لبنیات باعث نفخ، تجمع گاز در شکم و اسهال می شود. اگر همیشه بعد از خوردن لبنیات این نشانه ها را تجربه می کنید، ممکن است شما هم یکی از آن ۶۵ درصد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باشید. با یک متخصص علوم بهداشتی برای تنظیم رژیم غذایی جدید خود مشورت کنید. با یک رژیم مناسب احتمالا سلامت شما بهتر حفظ می شود و حتی بعد از وعده های غذایی سنگین هم احساس بهتری خواهید داشت.

۴- ممکن است پوست تان شفاف تر شود

افرادی که به لبنیات حساسیت دارند ممکن است دچار مشکلات پوستی هم بشوند. بررسی ها نشان داده است که محصولات لبنی حاوی هورمون های مختلفی هستند که بیماری آکنه را تشدید می کنند. پس اگر به این بیماری مبتلا هستید، سعی کنید از رژیم غذایی بدون لبنیات استفاده کنید.

۵- ممکن است دچار کمبود بعضی از مواد مغذی ضروری شوید

با وجود مشکلات بالا، لبنیات فواید زیادی برای سلامتی دارد. محصولات لبنی سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین های D و B12 هستند. اگر بدن دچار کمبود این مواد باشد، ممکن است خیلی راحت تر بیمار شویم. بنابر این اگر تصمیم به قطع مصرف لبنیات گرفتید، سعی کنید به جای آن خوراکی های غنی از مواد فوق (مانند ساردین، ​​ماهی آزاد و شیرهای گیاهی) را مصرف کنید.

 

آیا شما تا کنون از رژیم های بدون لبنیات استفاده کرده اید؟ لطفا تجربیات خودتان را با خوانندگان دیگر ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید:   در صورت روبرو شدن با شخصی که غش کرده است، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف