با ۲۰ تفاوت افراد خالص و متظاهر آشنا شوید

با ۲۰ تفاوت افراد خالص و متظاهر آشنا شوید
امتیاز به این post

تفاوت بین افراد خالص و افراد متظاهر چیست؟ چطور می شود یک دوست یا عاشق متظاهر را تشخیص داد؟ از کجا می شود فهمید که یک نفر واقعا با شما خوش رفتار است یا دارد از شما سوء استفاده می کند؟

مهم است که بتوان افراد متظاهر را تشخیص داد تا از آسیب دیدن و صدمه دیدن به هر نحوی جلوگیری کرد. با اینکه برخی افراد متظاهر ممکن است صدمه ی جدی ای به شما نزنند، اما یک سری ها ممکن است اسم تان را خراب کرده، خانواده و کسب و کار و یا حتی کل زندگی تان را از هم بپاشانند. برای اینکه در تشخیص این دو نوع افراد به شما کمک کنیم ویژگی هایشان را در ادامه آورده ایم.

۱- افراد خاص بدون چشم داشت کمک می کنند، افراد متظاهر منافع خودشان را در نظر دارند

افراد خالص وقتی به شما کمک می کنند انتظار چیزی را ندارند. آن ها از کمک کردن به شما خوشحال می شوند چون این کار خوشحالشان می کنند. از روی دیگر افراد متظاهر به خاطر اینکه انتظار کمک متقابل دارند به شما کمک می کنند.

۲- افراد خالص همیشه به این فکر می کنند که چطور شما را خوشحال کنند، افراد متظاهر همیشه به این فکر می کنند که چطور با استفاده از شما می توانند خودشان را خوشحال کنند

افرادخالص گاه و بی گاه زنگ می زنند و پیام می دهند تا حال تان را جویا. آن ها همواره حواس شان به شما هست اما افراد متظاهر تنها وقتی به چیزی احتیاج دارند با شما ارتباط برقرار می کنند و فقط نیازها و رضایت خودشان برایشان اهمیت دارد.

۳- افراد خالص از موفقیت شما خوشحال می شوند، افراد متظاهر به موفقیت تان حسادت می کنند

افراد خالص از موفقیت شما هیجان زده می شوند. آن ها اصلا خودشان در رسیدن به موفقیت از شما حمایت می کنند. افراد متظاهر وقتی شما به موفقیتی می رسید احساس شکست خورده بودن می کنند. آن ها حسادت کرده و سعی می کنند هر طور که شده موفقیت تان را بی اعتبار جلوه دهد.

حتما بخوانید:   چرا خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم

۴- افراد خالص در درد و رنج تان با شما شریک اند، افراد متظاهر از درد و رنج شما خوشحال می شوند

افرادخالص همدردی می کنند. آن ها درد و رنج تان را حس می کنند و نگران شما هستند. وقتی حالتان گرفته است یا مشکلی دارید سعی می کنند شما را سرحال بیاورند. افراد متظاهر وقتی شکست خورده یا ناراحت هستید جشن می گیرند و این برای آن ها به منزله ی پیروزی است.

۵- افراد خالص در خوشی و ناخوشی همراه شما هستند، افراد متظاهر وقتی دیگر به دردشان نخورید شما را رها می کنند

افرادخالص در شادی و غم شما را همراهی می کنند. افراد متظاهر فقط در خوشی همراه شما بوده و در سختی ها تنهایتان می گذارند، مخصوصا اگر فایده ای برای شان نداشته باشید.

۶- افراد خالص ذاتا با همه ی مردم گرم و مهربان اند، افراد متظاهر فقط با یک تعداد محدودی مهربان هستند

افراد خالص بدون تبعیض گذاشتن با همه مهربان اند چرا که ذاتا آدم های خوبی هستند. از سوی دیگر آدم های متظاهر فقط تظاهر به مهربان بودن می کنند از همین رو فقط با یک تعداد محدودی آدم مهربان هستند.

۷- افراد خالص طرفدار راستگویی و افراد متظاهر دروغ گویند

افرادخالص نمی توانند دروغ بگویند، انگار که به گفتن حقیقت و راستگویی معتادند. افراد متظاهر هم در دروغ گویی و فریب کاری مهارت دارند.

۸- افراد خالص از شما دفاع می کنند، افراد متظاهر از پشت به شما خنجر می زنند

افراد خالص از شرف و آبروی شما دفاع می کنند اما افراد متظاهر از پشت به شما خنجر زده و خجالت تان می دهند. آن ها فقط در رو به رو حرف های خوب بهتان می زنند اما وقتی نیستید پشت سرتان چه چیزها که نمی گویند.

حتما بخوانید:   دژاوو چیست و چه معنایی دارد؟

۹- افراد خالص مسئولیت پذیرند، افراد متظاهر دیگران را سرزنش می کنند

افراد خالص به اشتباهات خودشان اعتراف کرده و عذرخواهی خالصانه شان را با مرتکب نشدن دوباره ی آن اشتباه ابراز می کنند. افراد متظاهر نه تنها به اشتباهات خودشان اعتراف نکرده، بلکه دیگران را هم مقصر می دانند.

۱۰- افراد خالص به دنبال کسب اعتبار نیستند، افراد متظاهر در پی آنند تا تمام اعتبارات را از آن خود کنند

افرادخالص بدون فکر کردن به اعتبار و شناخته شدنی که ممکن است عایدتان شود به انجام کارهای خوب ادامه می دهند اما افراد متظاهر سعی می کنند اعتبار کار دیگران را هم مال خودشان کنند.

۱۱- افراد خالص فروتن اند، افراد متظاهر متکبر و خودستا هستند

افرادخالص زندگی معمولی ای دارند. بخشنده اند. نمی توانند برای بالا بردن خودشان دیگران را زیر پا بگذارند. افراد متظاهر سعی می کنند خود را بیش از چیزی که هستند نشان دهند. آن ها افرادی خودشیفته هستند و فکر می کنند که نسبت به دیگران برتری دارند.

۱۲- افراد خالص به شما احترام می گذارند، افراد متظاهر بی ملاحظه اند

افراد خالص به حرف های شما گوش داده و برای افکار، احساسات، دیدگاه ها و تصمیمات شما ارزش قائلند. این  مسائل برای افراد متظاهر مهم نیستند چرا که فقط تصمیمات خودشان و بلند پردازی های خودخواهانه شان برایشان مهم هستند.

۱۳- افراد خالص سفت و سخت دنباله روی اصول اخلاقی هستند، افراد متظاهر بی اخلاق اند

افراد خالص پیرو قوانین و اصول اخلاقی هستند اما افراد متظاهر با اینکه از این قوانین و اصول باخبرند اما آن ها را نادیده گرفته و ازشان پیروی نمی کنند.

حتما بخوانید:   قبل از به دنبال عشق گشتن، این ۳ سوال را از خود بپرسید

۱۴- افراد خالص از طریق کارهایشان توجه و علاقه شان را نشان می دهند، افراد متظاهر توجه و علاقه شان فقط به حرف است

افراد خالص با کارهایشان علاقه و توجهی که به شما دارند را نشان می دهند. آن ها برایتان تلاش کرده و کاری می کنند تا شما علاقه شان را حس کنید. از سوی دیگر افراد متظاهر اظهار عشق و علاقه می کنند اما وقتی بهشان احتیاج دارید نیستند.

۱۵- افراد خالص الهام بخش شما می شوند تا انسان بهتری باشید، افراد متظاهر مجبورتان می کنند تا آنطور که می خواهند و به سودشان است تغییر کنید

افرادخالص به شکل الگو بوده و الهام بخش تان می باشند تا فرد بهتری باشید اما افراد متظاهر مدام از دیگران انتظار تغییر دارند اما حاضر نیستند خودشان را تغییر بدهند. به طورکلی یعنی انسان های دورویی بوده و خودشان به حرفی که می زنند عمل نمی کنند.

۱۶- افراد خالص شما را به دوستان و خانواده شان معرفی می کنند، افراد متظاهر شما را از دوستان و خانواده شان مخفی می کنند

۱۷– افراد خالص از صمیم قلب شما را بخشیده و فراموش می کنند، افراد متظاهر می بخشند اما نقشه ی انتقام می کشند

۱۸- افراد خالص با صداقت نقایص تان را به شما گفته و شما را همانطور که هستید می پذیرند، افراد متظاهر نقایص تان را به شما نگفته و حتی آن ها را بازیچه دست خود می کنند

۱۹- افراد خالص از شما کمک می خواهند چون به شما اعتماد دارند، افراد متظاهر برای ارضای انگیزه های شوم شان است که از شما کمک می خواهند

۲۰- افراد خالص خیلی خاکی هستند، افراد متظاهر مادی گرا و سطحی هستند

منبع

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف