اگر این ۱۲ علائم را دارید باید قدری از کارتان دور شده و استراحت کنید!

اگر این ۱۲ علائم را دارید باید قدری از کارتان دور شده و استراحت کنید!
امتیاز به این post

اکثر مردم وقتی به رضایت و حس تحقق می رسند که در زمینه ی کاری شان بهترین عملکرد را داشته باشند. بعضی ها حتی فکر می کنند که تمرکز کردن روی کار و صرف انرژی ذهنی و فیزیکی روی اهداف کاری تنها راه رسیدن به موفقیت است. با این حال این افراد حواس شان نیست که برای محقق کردن این امر باید حواس تان به جنبه های دیگر زندگی شان نیز باشد، مخصوصا سلامتی شان. افراد معتاد به کار اکثر روزشان را صرف به انجام رساندن کارها و شکستن رکوردهای خودشان می کنند. با اینکه ممکن است سبک و سیاقی ایده آل بنظر برسد، اما مطالعات نشان می دهند که کار کردن بیش از توان بدن تان مسلما ناسالم بوده و می تواند تاثیرات مخرب فیزیکی، روانی و عاطفی داشته باشد. اما از کجا می شود فهمید که دارید بیش از حد کار می کنید؟ علائمی که در ادامه بهتان معرفی می کنیم نشان دهنده ی این موضوع خواهند بود:

۱- برای خوشحال بودن به سعی زیادی احتیاج دارید

با اینکه شواهد کمی خبر از ارتباط قوی میان بیش از حد کار کردن و افسردگی می دهند. اما مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد که صرف کردن مدت زیادی به کار کردن می تواند باعث اپیزودهای افسردگی در کارمندهای میانسال شود. گه گاه احساس خوشحال نبودن داشتن طبیعی است اما اگر این موضوع به مسئله ای طبیعی تبدیل شود که به تعدد اتفاق می افتاد نشانه ای بر این است که ذهن تان به شما می گوید یک جای کار می لنگد.

حتما بخوانید:   با این راهکارها مصاحبه ی شغلی معرکه ای داشته باشید!

۲- ساده ترین اشتباهات در خانه شما را برانگیخته می کنند

از دست دادن خونسردی تان سر مسائل ساده در منزل نشانه ای رایج مبنی بر این است که دارید سرکار به خودتان سخت می گیرید. اکثر اوقات کارمندان وقت ابراز حالات شان و شکایت در مورد مسائل کاری را ندارند، بنابراین خودشان را در منزل تخلیه می کنند.

۳- از اعتماد به نفس تان کاسته و بر اضطراب تان افزوده شده

طبق اعلام روانشناسان، کسانی که به کار معتادند برای داشتن حس ارزشمندی به رئیس و همکاران وابسته هستند. به خاطر همین وقتی به ضرب العجل ها نزدیک شده یا پروژه ای چالش برانگیز بهشان محول می شود، پاسخ حل مشکل را تنها در سخت کار کردن می بینند.

۴- سیگار و الکل بهترین دوستان تان هستند

جدای از ضرری که این مواد به شما می زنند، وقت تان را به جای اینکه صرف استراحت کردن کنید، صرف استعمال این مواد می کنید.

۵- سردرد مداوم

میگرن می تواند نشانه ی بیش از حد کار کردن باشد. خستگی چشم ناشی از بیش از حد نگاه کردن به نمایشگرها می تواند باعث بروز سردردهای متعدد شود. این نشانه آنقدر رایج است که دیگر برای برخی افراد عادی شده.

۶- نزدیک شدن ضرب العجل ها باعث درد قفسه ی سینه تان می شود

سخت کار کردن می تواند شما را بکشد و طبق مطالعه ای این موضوع واقعا می تواند موجب حمله ی قلبی شود. روزانه ۱۱ ساعت کار کردن خطر حمله ی قلبی را افزایش داده و استرس هم در این میان باعث بروز بیماری های مرتبط می شود.

حتما بخوانید:   چک کردن تلفن همراه در محل کار ممکن است شما را بی حوصله تر کند

۷- درد کمر و گردن بخشی از روتین روزانه تان هستند

چند بار به ماساژ گرفتن بعد از کار فکر کرده اید؟ درد کمر و گردن ممکن است خیلی جدی بنظر نرسیده و بخش عادی ای از کار روزانه تلقی شوند، اما اکثر مردم بر این موضوع توافق دارند که ابتلا به یکی از آن ها می تواند باعث کاهش بهره وری و دردناک شدن روزهایتان شوند.

۸- از تمام مرخصی هایتان استفاده کرده اید

داشتن مرخصی انقدر آرامش بخش است که حتی کوچک ترین نشانه های بیماری هم باعث می شود از مرخصی تان استفاده کنید. با این حال اگر از تمام مرخصی هایتان به خاطر بیماری جدی و مشکلات مرتبط با سلامتی استفاده کرده اید وقت آن رسیده تا کاری در مورد آن انجام دهید.

۹- با قهوه شب ها را بیدار می مانید

توصیه ی متخصصین این است که ۸ ساعت خواب شبانه روز داشته باشید اما کسانی که معتاد به کار هستند به زور ۶ ساعت هم می خوابند. از آنجایی که دیر خوابیدن یا اصلا نخوابیدن در جامعه طبیعی شده، افراد از اینکه از قهوه برای بیدار ماندن استفاده کنند ابایی ندارند.

۱۰- کمتر با دوستان و خانواده تان صحبت می کنید

اکثر اوقات بیش از حد کار کردن روی زندگی اجتماعی تان تاثیر نمی گذارد اما روابط تان با خانواده، دوستان و عشق تان را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد معتاد به کار، کار را در اولویت قرار داده و بقیه ی مسائل را سرسری می گیرند.

۱۱- اشتهایتان دچار مشکل می شود

حتما بخوانید:   7 ترفند نامرئی که مصاحبه کنندگان شغلی از آن برای آزمودن شما استفاده میکنند

بیش از حد کار کردن یکی از دلایل از دست دادن اشتها در افراد است. آنچه که بیشتر نگران کننده است این است که گاهی افراد با شکم خالی هم میلی به غذا خوردن ندارند.

۱۲- شکل کسی شده اید که از حمله ی زامبی ها جان به در برده

استرس بر ظاهرتان تاثیر گذاشته و بیش از حد کار کردن هم یکی از عوامل بروز استرس است. به خودتان در آینه نگاه کنید و به این فکر کنید که چه می بینید. به چشم های خسته و گود افتاده تان نگاه کنید. اگر خوب بخوابید یا به تعطیلات بروید چروک هایتان کمتر نخواهند شد؟

درست است که کار کردن در موفقیت نقش به سزایی دارد، اما بدن انسان هم تا یک جایی کشش دارد. از همین رو سعی کنید تعادل را رعایت کرده و مراقب سلامتی تان باشید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف