اگر بیش از ۱۰ ساعت در روز می خوابید شاید مشکلی دارید!

اگر بیش از ۱۰ ساعت در روز می خوابید شاید مشکلی دارید!
5/5 - (1 امتیاز)

 

اگر حس کردید که برای دررفتن خستگی تان، به بیش از۹ ساعت خواب احتیاج دارید، شاید سلامتی تان دچار مشکل شده است. به همین دلیل ضروری است که نگاهی عمیق تر به دلیل مشکل خواب بیش از اندازه تان بیندازید. اکثر اوقات افراد فکر می کنند که خوابیدن بیش از حد به  دلیل کار کردن طولانی است، اما نادیده  گرفتن این مسئله می تواند عوارض جانبی بدی را برایتان به ارمغان بیاورد. در ادامه ی این مطلب به دلایل داشتن احساس خستگی حتی با بیش از۱۰ساعت خوابیدن در طی شبانه روز اشاره می کنیم.

 

شاید از پرخوابی رنج می برید

 

متضاد کم خوابی، پرخوابی است. شرایطی که باعث افزایش مدت خواب در طی روز یا شب می شود. رنج بردن از این بیماری یعنی در طی روز هم شدیداً احساس خواب آلودگی می کنید. در این شرایط ممکن است حین رانندگی یا کار کردن نیز خواب تان ببرد. حتی وقتی بیش از مقدار توصیه شده هم می خوابید، باز احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید.

 

شاید افسرده هستید

 

برخی بزرگسالان، نوجوانان و حتی کودکان هستند که به دلیل ابتلا به افسردگی بیش ازحد می خوابند. اگرنمی دانید که به افسردگی مبتلا هستید، بیش از حد خوابیدن می تواند یکی از علائم آن باشد.

حتما بخوانید:   سایش ناخن ها به هم به مدت 10 دقیقه در روز چطور می تواند به رشد موها کمک کند؟

 

شاید قلب تان مشکل دارد

 

یکی از علائم رنج بردن از بیماری های قلبی، بیش از حد خوابیدن است . این شرایط شامل خواب آلودگی در طی روز نیز می شود. خستگی همیشه هم به دلیل زیاد کار کردن نیست.

 

بد نیست تیروئیدتان را چک کنید

 

دو نوع تیروئید هست که بر خواب اثر میگذارد : یکی از انواع آن باعث کم خوابی و دیگری موجب پرخوابی می شود.پرکاری تیروئید موجب خوابیدن بیش از۱۰ساعت در روز و خستگی و خواب آلودگی می شود.

 

شاید در یک فصل بیشتر می خوابید

 

این اختلال SADیا اختلال عاطفی فصلی نام دارد. فصول مختلف تاثیرات متفاوتی بر افراد مبتلا به این اختلال می گذارند. خوابیدن بیش ازحد اتفاقی ست که بیشتر در فصل زمستان برای این افراد می افتد.

 

در طی شب کمتر از۶ساعت می خوابید

نخوابیدن به اندازه ی کافی می تواند موجب پرخوابی شود. چه خودتان می خواهید چه بسته به شرایط مجبورید بیداربمانید، کمبود خواب باعث می شود که بیش ازحد حدمعمول بخوابید. دوره ی خوابتان باید آرام، همراه با آرامش و بدون اختلال باشد وگرنه در طی روز بیشتر  می خوابید و چرت می زنید.

 

ممکن است به وقفه تنفسی در خواب مبتلا باشید

 

وقفه ی تنفسی شرایطی  ست که براثر آن در گذرگاه های هوایی انسداد ایجاد می  شود و فرد ممکن است صدها بار در طی خواب با احساس خفگی از خواب بپرد، به همین خاطردر خواب او اختلال ایجاد شده و بدن او به  اندازه کافی خستگی در نمی کند. وقتی هم که فرد به اندازه کافی و با کیفیت نخوابد درطی روز احساس خستگی کرده و هرجا که امکانش پیش  می آید چرت زده یا به خواب می رود.

حتما بخوانید:   ۷ عادت غافگیرکننده که مانع از داشتن یک خواب شبانه خوب برای شما می شوند

 

 

 

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف