۶ روش غیرمعمول برای تقویت رشد موهای سر

۶ روش غیرمعمول برای تقویت رشد موهای سر
امتیاز به این post

روند رشد مو ممکن است چالش برانگیز و طاقت فرسا باشد. ممکن است ببینید هر کاری که لازم است را انجام می دهید اما همچنان پیشرفتی نمی کنید. با آنکه محصولات مراقبتی زیادی در بازار هست که به رشد موی شما کمک می کند، اما گامهای ساده ای وجود دارد که میتوانید برای بلندتر کردن موهای خود از آنها استفاده کنید.

  • به شامپوی خود نمک اضافه کنید

سالم نگه داشتن پوست سر یکی از مهمترین گامها برای رسیدن به موهای رویایی تان است. ترکیب کردن نمک اپسوم با شامپوی خود راهی ساده و مقرون به صرفه برای افزایش حجم مو و چربی زدایی کردن موی سر به مدت طولانی تر است. نمک اپسوم به شدت در محصولات مراقبتی مو استفاده می شود و از آنجایی که سرشار از منیزیوم است، به تقویت مو و پوست سر کمک می کند. مناطقی از پوست شما که فولیکولهای زیادی دارند مانند پوست کف سر، مینزیوم را بهتر جذب می کنند.

  • کلاه بگذارید

با آنکه ویتامین د برای سلامت عمومی بدن لازم است، زیاد از حد قرار گرفتن زیر نور خورشید نه تنها به پوست بلکه به موی شما نیز آسیب می زند. نور زیاد خورشید روی ساختار مو تاثیر می گذارد و رنگدانه ها و پروتین های آن را ضعیف می کند. متخصصان پزشکی توصیه می کنند در صورتی که متوجه نازک شدن قطر موها شدید به کف سر خود نیز ضد آفتاب بزنید. محدود کردن ساعات قرارگیری در زیر نور خورشید و استفاده ازکلاه، پوست و موی شما را از تشعشات فرابنفش مضر آفتاب محافظت کرده و باعث رشد سریعتر موهایتان می شود.

  • موهای خود را با سشوار خشک کنید

سشوار باعث می شود در زمانی کم احساس رفتن به سالن زیبایی به شما دست بدهد اما استفاده زیاده از حد سشوار موهای شما را نازک و آنها را شکننده می کند. از آنجا که سشوار گرمای شدید و متمرکزی را به موی شما وارد می کند، باعث می شود موهای شما  رطوبت زیادی را از دست بدهد. موهایی که رطوبت خود را از دست داده اند به راحتی می شکنند و نمیتوانند زیاد بلند شوند. اگر می خواهید موهای خود را بلند کنید کمی استفاده از سشوار را به تعویق بیاندازید.

  • روبالشی کتان خود را دور بیاندازید

تعویض کردن روبالشی کتانی با روبالشی ابریشمی به کیفیت کلی موهای شما و رشد آن کمک می کند. الیاف کتان باعث ایجاد اصطکاک می شوند که به نوبه خود باعث تضعیف موها و گرفتن رطوبت آنها می شود. ابریشم، سطح نرمتری دارد و اجازه می دهد وقتی میخوابید موهایتان روی روبالشی حرکت کند و موخوره نشود.

  • شیوه وارونگی را امتحان کنید

اگر مدت زیادی است که رویای موی بلند را در سر دارید، ممکن است به شیوه وارونگی در اینترنت برخورد کرده باشید. این شیوه به شما اجازه میدهد تا جریان خون را در ناحیه پوست سر خود با سر و ته گردن سر خود افزایش دهید که خود باعث افزایش رشد مو می شود. با آنکه مطالعاتی برای اثبات این موضوع انجام نشده است، افراد که از شیوه سرو ته کردن خود استفاده کرده اند بر این باورند که به رشد سریعتر موهایشان کمک کرده است. استفاده از این روش به همراه ماساژ دادن پوست سر با روغنهای معطر قبل یا در حین سروته کردن سر خود  به شما در داشتن موهای بلند و سالم کمک می کند.

  • قبل از خوابیدن موهای خود را شانه کنید

با انکه ممکن است خوابیدن بدون شانه کردن موها وسوسه کننده باشند، بخصوص در زمانی که خسته هستید، شانه کردن موها برای سلامت آنها فواید زیادی دارد. شانه کردن موها باعث می شود چربی پوست سر وارد موها شده و موها به طور طبیعی هیدراته و تغذیه شوند. از آنجایی که موی خشک شکننده تر است، مانع از رشد موها می شود.

حتما بخوانید:   راه‌هایی برای قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن تان

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف