مواردی که تنها افرادی که والدینی سخت گیر داشته اند درک می کنند 

مواردی که تنها افرادی که والدینی سخت گیر داشته اند درک می کنند 
امتیاز به این post

ابتدا از شما سوالی می پرسیم. آیا در کودکی والدین سختگیری داشتید؟ اگر داشتید به عنوان یک کودک به تربیت آنها چه واکنشی نشان می دادید؟ آیا اکنون روی شما تاثیر دارد ؟ اگر در یک خانواده سختگیر بزرگ شده باشید موارد زیر را به خوبی درک می کنید.

  • وقتی نوجوان بودید دست به خطر می زدید

در مطالعه انجام شده در واشنگتن مشخص شده است که والدین سختگیر ( چه به صورت کلامی یا به صورت تنبیهات بدنی ) باعث ترغیب کودکان به رفتارهایی منفی و پرخطر می شوند. به عنوان مثال، دختران از نظر جنسی بی بند و بارتر می شوند  و پسران درگیر فعالیت های مجرمانه می گردند.

روشل هنتگز، نویسنده دانشگاه پیتسبورگ می گوید :  ‘اگر در محیط خشن یا ناپایداری قرار دارید، به نوعی تربیت شده اید که به جای تمرکز بر نتایج بلند مدت، به دنبال پاداش های فوری هستید’

  • درغگوی خوبی هستید

بزرگ شدن به عنوان یک نوجوان که مجبور است با قوانین سختگیرانه زندگی کند، به این معنی است که به سرعت تبدیل به یک دروغگوی ماهر می شود. ویکتوریا تالوار، روانشناس کانادایی معتقد است کودکانی که والدین سختگیر دارند، می توانند به طور باورپذیرتری دروغ بگویند، زیرا از عواقب گفتن حقیقت می ترسند. بنابراین تربیت سخت‌گیرانه نه تنها باعث تشویش بی‌صداقتی می‌شود، بلکه در واقع توانایی کودک را برای دروغ گفتن افزایش می‌دهد.

  • دوستان تان به اندازه خانواده تان برایتان اهمیت دارند

کودکانی که والدین سختگیر دارند روابط نزدیکتری با همسالان خود برقرار می کنند تا با والدین شان . اگر والدین شما سختگیر و سرد باشند احتمال آنکه با آنها روابط صمیمانه ای برقرار کنید کم است.
با این حال، کودکان در دوران رشد نیاز دارند که در جایی مقبولیت و اعتبار پیدا کنند، بنابراین به جای آن به دوستان خود مراجعه می کنند.
وقتی والدین سختگیری داشته باشید، از دوران کودکی این پیام را دریافت می کنید که کسی شما را دوست ندارد و از طرف آنها طرد می شوید بنابراین منطقی است که بخواهند این مقبولیت را در جای دیگری پیدا کنند. روشل هنتگز، استاد دانشگاه پیتسبورگ.

حتما بخوانید:   چطور مهارت هایتان را بهتر کرده و بهبود ببخشید

شما با بزرگ شدن، بیشتر و بیشتر به دوستان خود تکیه می کنید. آنها به خانواده ای تبدیل می شوند که هرگز نداشتید. حال که بزرگ شده اید  دوستان تان همانند اعضای خانواده شما هستند .

  • محافظه کارانه لباس می پوشید

والدین سختگیر دوست دارند فرزندان خود را کنترل کنند، از آنچه می خورند گرفته تا آنچه در تلویزیون تماشا می کنند، آنچه می خوانند و لباسی که می پوشند. بنابراین به احتمال زیاد آنها در کودکی برای شما لباس می خریدند
وقتی کوچک هستید این موضوع، خیلی مهم نیست. اما لباس برای یک نوجوان نوعی ابراز وجود است. در مدرسه، همه می‌خواهند خود را نشان دهند  و ما این کار را با لباس پوشیدن انجام می‌دهیم.

  • شما فرد پخته ای هستید و از نظر مالی مستقلید

داشتن والدین سخت گیر مزایایی دارد. کار کردن برای افراد دیگر در سنین پایین شما را مسئولیت پذیر بار می آورد. شما یاد می گیرید که روی پای خود بایستید و با افراد بزرگسال در دنیای بیرون تعامل می کنید. شما باید به خودتان تکیه کنید و راه حلی برای آن بیابید. شما یاد می گیرید که چگونه هزینه هایتان را بودجه بندی کنید و پس انداز کردن را می آموزید.

  • آدم بد غذایی نیستید

وقتی والدین سختگیری داشته باشید برای غذا انتخابی ندارید. باید هر غذایی که جلویتان گذاشته می شود را بدون اعتراض کردن بخورید. هیچ گاه از شما پرسیده نمی شود که چه غذایی دوست دارید. در نتیجه در آینده آدم بد غذایی نیستید.

  • قدردانی با تاخیر را درک می کنید

قدردانی با تاخیر به تعویق انداخته شدن پاداش فوری به پاداشی بزرگتر و در زمانی دیگر است. مطالعات نشان داده اند که توانایی تاخیر انداختن قدردانی یکی از عوامل مهم برای موفقیت است. و به انگیزه، هوش بالاتر و مسئولیت اجتماعی کمک می کند. زندگی با والدین سختگیر بدین معنی است که در بسیاری از موارد از شما قدردانی به عمل نمی آید . شما مجاز به شرکت در فعالیت های مشابه دوستان خود نیستید. شما هدایایی مشابه دوستانتان دریافت نمی کنید. شما مقررات منع رفت و آمد شدیدتر و آزادی کمتری دارید. در نتیجه، باید یاد بگیرید که منتظر چیزهای لذت بخش در زندگی باشید.

  • دوست دارید دیگران را غافلگیر کنید

در تحقیقی که در مورد والدین سختگیر انجام شده مشخص شده است که برای برخی از کودکان، تربیت سختگیرانه، مانند فریاد زدن و تنبیه، منجر به پرخاش بیشتر و عصیان آنها می شود.

حتما بخوانید:   گوستینگ: نوعی قال گذاشتن و ناپدید شدن

برای برخی از کودکان، تربیت سخت‌گیرانه جواب می دهد. من فرزندی دارم که وقتی همسرم صدایش را بلند می‌کند، مستقیماً کار درست را انجام می‌دهد. اما فرزند دیگرم از عصبانیت منفجر می شود. اساف اوشری استاد دانشگاه جورجیا

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف