چرا مردان جذب زنان بزرگتر از خود می شوند

چرا مردان جذب زنان بزرگتر از خود می شوند
امتیاز به این post

اخیرا بیشتر مردان جذب زنان بزرگتر از خود می شوند، و با لکه ننگی که جامعه بر روی این نوع روابط می گذارد مقابله می کنند. با آنکه میدانیم یک رابطه سالم توسط سن یا هر عامل دیگری تعریف نمی شود، اما نمیتوانیم انگیزه مردان از رابطه با زنان بزرگتر از خود را زیر سوال نبریم. در زیر به برخی از دلایلی که  مردان طبق نظر روان شناسان، جذب زنان بزرگتر از خود می شوند می پردازیم.

  • زنان بزرگتر تجربه بیشتری از زندگی دارند

زنان بزرگتر نسبت به زنان جوانتر تجربیات بیشتری در زندگی خود دارند، آنها به قدری با مشکلات زندگی روبه رو شده اند که اکنون پختگی لازم برای حل مسایل جدید را به دست آورده اند. به همین دلیل، مردان می دانند که میتوانند در کنار همسران بزرگتر از خود رشد کنند و به پختگی بیشتری برسند. آنها همچنین اعتقاد دارند بودن در کنار کسی که داناتر است به آنها در گذراندن چالشهای زندگی کمک می کند.

  • مردان، زنانی را دوست دارند که میدانند چه می خواهند

این دلیل، دلیل قبلی را کامل می کند: مردان جوان به این خاطر جذب زنان بزرگتر از خود می شوند زیرا آنها معمولا میدانند از زندگی چه می خواهند. از آنجایی که این زنان تجربه زیادی در زندگی دارند، اهدافشان را مشخص کرده و میدانند برای رسیدن به خواسته شان چه مسیری را باید طی کنند. آنها بر اهداف خود متمرکزند و برای آنها برنامه ریزی کرده اند.

  • مردان زمانی که زنی بزرگتر از خود به سمتشان جذب می شود، احساس موفقیت می کنند

مردان به این موضوع معترفند وقتی زنی بزرگتر از آنها به سمتشان جذب می شود احساس اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری پیدا می کنند. بنابراین وقتی مردی جوانتر، زنی بزرگتر از خود را جذب می کند، به خود می بالد که توانسته زنی مستقل، تحصیل کرده و موفق را جذب کند. آنها احساس می کنند میتوانند زنان را در هر سنی که باشند اسیر خود کنند

  • زنان بزرگتر با اعتماد به نفس ترند

هیچ چیز جذابتر از اعتماد به نفس نیست و زنان بزرگتر به شدت این را نشان می دهند. مردان جذب زنانی می شوند که به خودشان و توانایی هایشان باور دارند. این امر باعث می شود مردان درباره شخصیت و سبک زندگی زنان به نتایجی برسند. اگر مردی قبلا با زنی جوانتر که عزت نفس نداشته در رابطه بوده باشد، قطعا توسط زنانی که عزت نفس بالاتری دارند جذب می شوند.

  • مردان خواستار رابطه ای با احترام دوطرفه هستند

البته که هر دو طرف رابطه خواستار احترام و تحسین متقابل هستند. مردان بیشتر به زنان بزرگتر احترام می گذارند زیرا آنها تجارب زندگی، پختگی و استقلال بیشتری دارند. آنها به این دلایل به زنان احترام می گذارند که باعث ایجاد اعتمادی دو طرفه بین آنها می شود.

  • مردان ثبات عاطفی زنان بزرگتر از خود را تحسین میکنند

زنان بزرگتر از زنان  جوانتر در زمینه عاطفی پخته ترند. با آنکه برخی زنان جوان نمیتوانند احساساتشان را با همسران خود در میان بگذارند، زنان بزرگتر آزادنه احساسات خود را در میان می گذارند. آنها از نظر عاطفی رشد می کنند و میدانند برای حفظ یک رابطه سالم چگونه احساساتشان را کنترل کنند.

  • مردان مشتاق یادگیری موضوعات جدیدند

در برخی موارد، مردان قرار گذاشتن با زنان بزرگتر از خود را تجربه ای جالب می دانند، بخصوص اگر قرارهای قبلی شان هیجان انگیز نبوده باشد. زنی که از آنها بزرگتر است تجربه جدیدی برایشان است و آنها ایده ها، مفاهیم و دیدگاههای جدیدی را میتوانند کشف کنند. مردان شیفته یادگیری هستند و آماده اند ببینند شریک بزرگتر آنها چه چیزی برای یاد دادن دارد.

  • از اینکه زنان در موضع قدرت باشند لذت می برند

بر خلاف باور عمومی،  مردان وقتی شریکشان در موضع قدرت است جذب آنها می شوند. در برخی موارد، مردان دوست دارند زنان کنترل همه چیز را به دست بگیرند. مثلا در مورد برنامه ریزی برای مسافرت و دیدن فیلم و دورهمی های خانوادگی. دیدن اینکه شریکشان از این جنبه از رابطه لذت می برد برای مردان آسانتر است، بدین ترتیب دیگر جملاتی مانند اینکه « تو هیچ وقت برای من کاری نمی کنی» را نمی شوند.

حتما بخوانید:   از کجا بفهمیم که یک دختر از ما خوشش می آید

منبع: brightside.me

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف