چه چیزهایی باعث پف زیر چشم می‌شوند و چه چیزهایی آن را از بین می‌برند

چه چیزهایی باعث پف زیر چشم می‌شوند و چه چیزهایی آن را از بین می‌برند
امتیاز به این post

شب را به خوبی خوابیده اید اما صبح که از خواب بیدار می شوید می بینید که زیر چشم هایتان پف کرده است. جدای از کمبود خواب، مواد غذایی ای که مصرف می کنید هم می توانند در این قضیه دخیل باشد.

غذاهایی که موجب پف چشم می شوند

۱_ غذاهای کنسروی مثل لوبیا، مقدار زیادی سدیم درون خود دارند که در پروسه ی کنسروی کردن استفاده می شود. سدیم می تواند زیان های زیادی به سلامتی برساند و چشم هایی متورم تنها یکی از آنهاست. از همین رو قبل از خوردن یا پختن غذاهای کنسروی، آنها را خوب بشویید تا سدیم آن از بین برود.

۲_ گوجه فرنگی از خانواده ی بادمجانیان است که حاوی سلانین می باشد. سلانین باعث تورم و پف کردگی می شود. بنابراین اگر زیاد پای چشمتان پف می کند سعی کنید گوجه فرنگی را از منوی غذایی تان حذف کنید.

۳_ اگر به گندم، جو یا چاودار حساسیت داشته یا کلا با گلوتن مشکل دارید، خوردن هر کدام از این ها می تواند باعث نفخ و پف کردگی شود بنابراین باید با محصولات و فرآورده های ساخته شده از این مواد خداحافظی کنید.

۴_ ناتوانی درهضم لاکتوز، شایع تر از آن است که افراد فکر می کنند. حدود ۶۵-۷۰% جمعیت بزرگسال در دنیا به این مشکل مبتلا هستند. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که متابولیسم بدن تان مواد لبنی را دوست ندارد، برای جلوگیری از نفخ، تا می توانید از آنها دوری کنید. به یاد داشته باشید که بستنی هم جزو محصولات لبنی به حساب می آید.

حتما بخوانید:   10 باور غلط در مورد یائسگی زنان

۵_ شکر یکی از متورم کننده ترین مواد غذایی است و باعث تورم و بادکردگی در تمام اعضای بدن می شود اما این مسئله زیرچشم ها قابل مشاهده تر است چرا که پوستشان نازک تر بوده و بیشتر مستعد التهاب می باشد. همچنین محدود کردن مصرف قند و شکر یا به طور کلی کنار گذاشتن آن، مزایای زیادی را برای سلامتی تان به همراه خواهد داشت. قند مصنوعی یا شیرین کننده ها هم به اندازه ی قند وشکر طبیعی دردسر آفرین هستند.

۶_ درست مانند گوجه فرنگی، فلفل قرمز نیز از خانواده ی بادمجانیان است. اما جدای از سلانین، آنها حاوی ماده ای به نام کپسایسین هستند که باعث سوزش و التهاب بافت ها می شود و این تورم به سادگی در اطراف چشم ها قابل مشاهده است.

 غذاهایی که از پف کردگی چشم جلوگیری می کنند

۱_ جعفری به کلیه ها کمک می کند تا مایعات اضافی را از بدن دفع کنند. پس اگر صبح ها چشم های پف کرده دارید سعی کنید جعفری را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

۲_ اگر پف کردگی چشم ها مشکلی دائم برای شما هست، سعی کنید جو دو سر مصرف کنید. یکی از دلایل پف کردگی چشم ها ممکن است یبوست باشد. جو غنی از فیبر است و به تسهیل حرکات روده و از همین رو کاهش پف کردگی کمک می کند.

۳_ آووکادو را هم می توانید به صورت خوراکی مصرف کنید و هم آن را روی ناحیه ی پف کرده قرار دهید. تکه هایی از آووکادو را بریده و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم هایتان قرار دهید. سیاهی دور چشم ممکن است به دلیل کمبود ویتامین کا ایجاد شده باشد و آووکادو سرشار از ویتامین کا است.

حتما بخوانید:   چرا ما همچنان به این ۱۱ عضو از بدن خود که برای حیات ما ضروری نیستند، احتیاج داریم

۴_ قرار دادن خیار خنک روی چشم هایتان هم راهی عالی برای با طراوت کردن چشم های خسته تان و همینطور از بین بردن پف زیر چشم است. کافی است تکه های خیار را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم هایتان قرار دهید.

شما چه راه دیگری برای از بین بردن پف زیر چشمها می شناسید؟

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف