چگونه انرژی ذهنی خود را متعادل کنید

چگونه انرژی ذهنی خود را متعادل کنید
امتیاز به این post

 

از درس فیزیک دبیرستان می دانیم که انرژی از یک جسم به جسم دیگر منتقل یا از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود، اما هیچ گاه از بین نمی رود. هر انسانی می تواند انرژی بدست آورد و با دیگران آن را به اشتراک بگذارد.

از آنجایی که انسانها هم جسم دارند و هم روح، بنابراین به انرژی فیزیکی و ذهنی نیاز دارند. اما چگونه باید انرژی ذهنی بدست آوریم و سطح انرژی خود را بالا ببریم؟

انرژی ذهنی چگونه عمل می کند؟

همه میدانند که انرژی را میتوان از طریق انجام تمرینات ورزشی، خواب کافی و رژیم غذایی متعادل بدست آورد. اما با وجود همه این شرایط ممکن است باز هم انرژی کافی نداشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، ما دچار کمبود انرژی ذهنی هستیم. ما انرژی ذهنی را از عشق ورزیدن، تعریف و ستایش دیگران، حمایت شدن، درک شدن و انجام کارهای مورد علاقه خود و قدم زدن در طبیعت بدست می آوریم.

متاسفانه در زندگی روزمره، به دلیل سبک زندگی پر مشغله خود، نگرانی های روزمره و احساسات منفی، انرژی ذهنی زیادی از دست می دهیم.

احساسات، محمل انرژی ذهنی هستند. احساسات مثبتی که به فردی القا می شود، انرژی هر دو طرف را بالا می برد.

احساسات منفی انرژی دریافت کننده را بالا برده و از فرد منتقل کننده احساس آن را می گیرند. این انرژی بد از شما به فرد دیگری منتقل می شود. سپس از او به سایر افراد می رسد. همه در جستجوی آن اند که از شر انرژی منفی خود راحت شوند.

حتما بخوانید:   اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟ عمیق ترین ترس تان را نشان می دهد

چگونه انرژی ذهنی خود را متعادل کنید

افراد چگونه انرژی ذهنی شان را از دست می دهند؟

اگر آرام باشید سطح انرژی تان بالا می رود. انرژی در اثر استرس های روانشناختی کاهش می یابد. هر نوع تنشی، باعث کاهش انرژی می شود. حتی یک گفتگوی ساده در محیط کار یا شرایطی مشابه می تواند باعث ایجاد تنش شود. برای مثال، به این فکر کنید که اگر بدون چانه زدن یا اصرار برای تخفیف گرفتن، وسیله ای را بخرید چه احساسی خواهید داشت ؟ شما احساسی کاملا متفاوت خواهید داشت.

شرایط بسیاری وجود دارد که در آن انرژی ذهنی خود را از دست می دهیم. هر فردی عوامل محرک خاص خود را دارد. این موضوع به دستگاه عصبی شما و فعالیتهایی که بیشترین توانایی را در آن دارید، بستگی دارد. هر چه در انجام فعالیتی توانایی کمتری داشته باشید، انرژی بیشتری صرف آن خواهید کرد. برای مثال فردی غیراجتماعی حتی در بدیهی ترین مکالمات نیز انرژی زیادی از دست می دهد. اگر کاری از کاری که انجام می دهید لذت می برید و حتی فکر کردن به آن شما را خشنود می کند، آنگاه میتوانید با انجام آن، باتری های خود را شارژ کنید.پس اگر امکان خلاص شدن از دست تمام چیزهای ناخوشایندی که در زندگی وجود ندارد، نباشد، چگونه میتوانید سطح انرژی خود را بالا نگه دارید؟ فعالیتهایی که به انجام آنها علاقه ای ندارید را با فعالیتهایی که برایتان رضایت مندی به همراه دارند، جایگزین کنید. در نتیجه روحیه خود را بالا برده و تعادل صحیحی در زندگی ایجاد می کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف