چگونه مدت زمان بغل کردن روی بدن شما تاثیر می گذارد

چگونه مدت زمان بغل کردن روی بدن شما تاثیر می گذارد
امتیاز به این post

گاهی اوقات بهترین کاری که میتوانید برای یک نفر انجام دهید نشان دادن محبت و علاقه خود با بغل کردن اوست. اگر طرفدار تماس فیزیکی نیستید، وقتی درباره ی تاثیر قدرتمند بغل کردن بر سلامت ذهنی و فیزیکی خود بیاموزید، نظرتان را تغییر می دهید. بغل کردن به اطرافیان تان این پیام را منتقل می کند که امنیت دارند و تنها نیستند و همه ما در نقطه ای از زندگی خود نیاز داشته ایم تا کسی ما را در آغوش بگیرد.

  • چرا لمس کردن اهمیت دارد

لمس کردن دیگران نزدیک ترین شکل ارتباطی است  و به طور طبیعی فواید زیادی دارد. افرادی که احساس تنهایی می کنند معمولا متوجه کمبود چیزی در زندگی خود می شوند اما ما نمی دانیم که چیزی که گمشده در آغوش گرفتن یکدیگر است. بر طبق مطالعه ی صورت گرفته، که در آن ۴۰ هزار نفر شرکت کردند، بیشترین کلماتی که در توصیف بغل کردن ابراز شده اند احساس آرامش، راحتی و عشق بوده است.

  • چرا بغل کردنهای طولانی تر برای ما بهتر است

مردم معمولا خیلی کوتاه یکدیگر را بغل می کنند اما از این به بعد باید طولانی تر یکدیگر را بغل کنید. در تحقیقی که در مورد مدت زمان بغل کردن انجام شده شرکت کنندگان مجبور شدند یکدیگر  را به مدت ۱،۵ و ۱۰ ثانیه بغل کنند. نتایج نشان داد که بغل های ۱ ثانیه ای خوشایند نبودند در حالیکه  در آغوش گرفتن های ۱۰ ثانیه ای بیشترین رضایت مندی را در آنها ایجاد می کردند. فواید یک بغل گرفتن ساده بسیار زیاد است و کارهای دیگری چون زدن به پشت یکدیگر آن فواید را تقویت می کند

  • بغل کردن استرس را کاهش و شادی را افزایش می دهد

بغل کردن باعث ایجاد هورمون شادی یعنی اوکسی توسین می شود که معمولا هورمون « عشق» نامیده می شود. هر چه طولانی تر یکدیگر را بغل کنیم، این هورمون بیشتر ترشح می شود و احساس بهتری داریم. هورمون اوکسی توسین خواص ضد استرسی دارد

  • بغل کردن با نگرانی و ترس مقابله می کند

بغل کردن برای افراد مضطرب و کسانی که ترس از مردن یا عزت نفس پایین دارند بسیار مفید است. افرادی که این احساسات را تجربه می کنند تمایل دارند برای رسیدن به آرامش در آغوش گرفته شوند. نتایج تحقیق نشان می دهند افرادی که بغل شده اند اضطراب کمتری نسبت به کسانی دارند که در ارتباط فیزیکی با دیگران نیستند.

  • بغل کردن احتمال مریض شدن را کاهش می دهد

در مطالعه ای مشخص شده افرادی که حمایت اجتماعی دریافت می کنند و در آغوش گرفته می شوند کمی در برابر عفونتها و بیماری ها مقاومترند. ۴۰۴ فرد بالغ در این مطالعه شرکت کردند و بعد از دریافت بغل، در برابر ویروس سرماخوردگی قرار گرفتند و سپس برای نشانه های بیماری پایش شدند . نتایج نشان داد که بغل کردن ریسک ابتلا به عفونت را کاهش می دهد .

  • تماس فیزیکی سلامت قلبتان را ارتقا می دهد

بر اساس این مطالعه بغل کردن فواید زیادی بر روی سلامت قلب افراد دارد. محققان گروهی ۲۰۰ نفره را به دو دسته تقسیم کردند. در گروه اول زوجها می بایست دستان یکدیگر را به مدت ۱۰ دقیقه می گرفتند و سپس فیلمی عاشقانه تماشا کرده و به مدت ۲۰ ثانیه یکدیگر را بغل کنند. و گروه دوم باید در سکوت و بدون لمس دستان یکدیگر می نشستند. نتایج نشان داد که افراد واقع در گروه عاطفی تر ضربان قلب و فشار خون بسیار کمتری داشتند.

  • لمس شدن درد فیزیکی را کم می کند

لمس شدن یا در آغوش گرفته شدن توسط فردی که دوستش داریم تنها خواص روان شناسی ندارد بلکه خواص فیزیولوژیکی نیز دارد. بر اساس یک تحقیق، لمس شدن توسط فردی که دوستش دارید درد را کاهش می دهد. در این تحقیق ۲۲ زوج در حین انجام آزمایشات مورد آزمایش قرار گرفتند و تجربه اتاق زایمان را شبیه سازی کردند. وقتی همسران این زنان در حین درد دستشان را لمس می کردند دردشان کاهش پیدا می کرد.

  • تعداد بغل عای لازم برای شاد و سالم ماندن

بر اساس گفته های یک روانشناس خانواده، فرمول ساده ای وجود دارد. ۴ بار بغل گرفته شدن در روز حیاتی است. ۸ بار بغل شدن در روز به سلامتی کمک می کند و ۱۲ بار بغل شدن باعث رشد کردن می شود. واقعیت آن است که ما زیاد بغل کردن نیاز داریم. بغل کردن هیچ عوارضی ندارد در حالیکه فواید آن بسیار زیاد است.

حتما بخوانید:   بر طبق تحقیقات علمی هر چند وقت یکبار باید دوش بگیرید

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف