۳ راهکاری که به حفظ جوانی کمک می‌کنند

۳ راهکاری که به حفظ جوانی کمک می‌کنند
امتیاز به این post

تمایل به جوان ماندن، از یک جایی در زندگی افراد شدت می گیرد. برای درک بهتر این موضوع کافی است تا فقط نگاهی به حجم محصولات ضد چروک، ضد پیری و جوان سازی که تولید و تبلیغ می شوند بیندازید. اما راز جوانی، پیش از اینکه کار از کار بگذرد، این است که به سلامت بدن در تمامی جهات توجه داشته باشید. در ادامه راهکارهایی که از پیری جلوگیری یا روند آن را کند می کنند به شما معرفی می کنیم.

۱_ مراقب بدن تان باشید تا مراقب شما باشد

برای جوان تر ماندن، باید مراقب سلامت فیزیکی تان باشید. سبک زندگی سالم، رژیم مناسب نه تنها طول عمرتان را افزایش می دهند، بلکه ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را نیز در شما کم می کند. در یک رژیم غذایی سالم مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده به حداقل رسیده و مصرف میوه و سبزیجات و غلات در آن غالب است. مصرف ۲ وعده غذایی حاوی ماهی های چرب از جمله سالمون در هر هفته، می تواند اسیدهای چرب امگا سه ی مورد نیازتان را تامین کرده و باعث سلامت هر چه بیشتر مغز، چشم و قلب تان شود.

از دیگر عادات سالم می توان ترک سیگار را نام برد که ریسک ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. ورزش هم لزوما لازم نیست که در باشگاه انجام شود. قدم زدن، دویدن و انجام ورزش در خانه نیز، هم باعث سلامتی و تناسب اندام می شود و هم باعث صرفه جویی مالی.

حتما بخوانید:   ۶ دلیل برای آنکه غذا خوردن در کنار یکدیگر برای کودکان بهتر است

۲_ سلامت روان را برای خودتان در اولویت قرار دهید

مراقبت از خود شامل مراقبت از روح و روان تان هم می شود. میلیون ها نفر با شرایطی از جمله افسردگی، اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کنند. این شرایط می توانند بر جنبه های مختلف زندگی ما تاثیر بگذارند. بازنشستگان همواره نگران این هستند که حقوق بازنشستگی شان کم بیاید و بقیه ی جمعیت هم نگران قسط و قرض هایشان هستند. در نتیجه ی این مسائل، خواب و رژیم غذایی مان دچار مشکل می شود.

برای رهایی از استرس و اضطراب به فکر راه چاره باشید. مدیتیشن و ورزش کردن راه های مناسبی برای برطرف کردن این دو هستند، اما حواس تان باشد که اگر شدت گرفتند، حتما به متخصص مراجعه کنید. همینطور به خاطر داشته باشید که لازم است چند وقت یکبار استراحتی به خودتان بدهید، دوستان و خانواده تان را ملاقات کرده و به انجام فعالیت های مورد علاقه تان بپردازید.

۳_ شرایط بازنشستگی تان را بازتعریف کنید

از بخش های مهم جوان ماندن، تیز نگه داشتن ذهن است. به تاخیر انداختن بازنشستگی لزوما بدین معنا نیست که قشر جوان را از آمدن برسرکار محروم کنید. افراد بازنشسته ی  بیشتری روز به روز دست به آغاز کسب و کار خودشان زده یا برخی دیگر شغل دوم برای خود برمی گزینند. دیگر ۶۶ سالگی سن بوسیدن و کنار گذاشتن کسب و کار نیست. کار کردن پس از دوران بازنشستگی کمک می کند که به لحاظ جسمی و روحی روانی فعال بمانید. مطالعات بسیاری به رابطه ای میان بازنشستگی و افزایش سطوح استرس و در برخی موارد کاهش طول عمر رسیده اند. کلید حل مشکل، رسیدن به تعادل میان کار و زندگی است. همینطور مهم است که بعد از دوران بازنشستگی نیز برای خودتان هدف گذاری کرده و با انگیزه به سمت دستیابی به آنها پیش بروید.

حتما بخوانید:   چرا باید هر شش تا هشت سال یکبار تشک خود را عوض کنید

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف