۵ سوالی که هر روز باید برای رسیدن به اهدافتان از خود بپرسید

۵ سوالی که هر روز باید برای رسیدن به اهدافتان از خود بپرسید
امتیاز به این post

 

« من بیشتر از آنکه بخواهم معروف ، ثروتمند یا شاد باشم میخواهم انسانی خوب باشم » بروس اسپرینگستین

رویا داشتن مهم است. همه نیاز به آرزو دارند ، چیزی که به دنبالش بروند و و به زندگی شان معنا بدهند .

رویای هر کسی متفاوت است. رویاهای هر فرد مانند اثر انگشت او می ماند اما اگر میخواهید به اهدافتان دست پیدا کنید قوانین مشخصی برای همه وجود دارد.

حقیقت سخت آن است که رویاهای اکثر افراد محقق نمی شود. رویاها برای محقق شدن نیاز به آمادگی و کار سخت دارند. چه رویای شما تبدیل شدن به ستاره پاپ یا صعود به قله اورست باشد، پرسیدن این سوالات از خود در هر روز به شما در حفظ تمرکزتان کمک می کند. پاسخ « نه »  دادن نشانه آن است که برای رویای خود جدی نیستید. شاید نیاز به ارزیابی مجدد رویاهایتان دارید.

سوالات مربوط به دستیابی به اهداف

  • چقدر میخواهم به این هدف دست پیدا کنم؟

این کافی نیست که تصوری از خواسته خود داشته باشید یا احساس کنید که رسیدن به هدفتان کار خوبی است. تصور کنید به هدفتان رسیده اید و با دقت ببینید چقدر آن را می خواهید. آیا به اندازه ای آن را می خواهید که برایش سخت کار کنید؟ آیا دستیابی به آرزویتان ارزش تلاشها و فداکاری هایی که باید بکنید را دارد؟اگر پاسختان منفی است، پس وقت آن است که رویای دیگری پیدا کنید. اگر اراده تلاش برای رسیدن به اهداف خود را ندارید، آنگاه تمرکزتان به اندازه کافی قوی نیست تا به آنها برسید – رویاهای تعداد کمی از افراد محقق می شود.

  • آیا میتوانم زمان کافی برای کار بر روی آن پیدا کنم؟

ممکن است زندگی پر مشغله ای داشته باشید. باید سر کار بروید. درس بخوانید. تعهدات خانوادگی دارید. اما همانطور که گفتیم رسیدن به هدف نیازمند تلاش است و باید برای رسیدن به آن کار کنید. شاید لازم باشد برای ورزشی که انتخاب کرده اید آموزش ببینید، استعداد موسیقی خود را پرورش دهید، در رشته مورد علاقه تان بیشتر مطالعه کنید یا بزرگترین اثر ادبی خود را بنویسید. برای رسیدن به رویای خود باید وقت بگذارید، مثلا شبها دیرتر بخوابید یا صبحها زودتر از خواب بیدار شوید.

  • آیا این هدف مرا به هیجان می آورد؟

اگر رویایتان شما را به هیجان نمی آورد آنگاه قبل از آنکه شروع شود تمام می شود. اگر با رویایتان هیجان زده نمی شوید، نمیتوانید تمرکزتان را حفظ کنید. چرا باید برای هدفی که شما را به هیجان نمی آورد تلاش کنید؟ اگر هدفتان هیجانی در شما ایجاد نمی کند، باید علت آن را بررسی کنید. شاید آنچه که فکر می کردید میخواهید را واقعا نمی خواهید.

  • آیا میتوانم به این هدف برسم؟

دو راه برای بررسی این سوال وجود دارد. اول: آیا هدف شما از نظر فیزیکی قابل دسترسی است؟ اگر رویای شما قابلیت دسترسی در محدوده فیزیک را ندارد پس تنها یک فانتزی ذهنی است و هر مقدار که تلاش کنید به آن نمی رسید. رویکرد دوم در مورد اعتماد به نفس است: آیا احساس می کنید رویای شما چیزی است که می توانید واقع بینانه به آن برسید؟

حتما بخوانید:   چگونه در مدت سی دقیقه هدف زندگی تان را پیدا کنید

شما باید به توانایی خود برای رسیدن به اهدافتان اطمینان داشته باشید وگرنه احساس می کند رویایی باطل است.

 

  • چگونه دستیابی به هدفم روی زندگی ام تاثیر می گذارد؟

روشهای مختلفی وجود دارد که دستیابی به اهدافتان بر روی زندگی شما تاثیر می گذارد : ممکن است به دنبال شهرت، ثروت یا محبوبیت باشید. این تاثیرات ثانویه هستند و به اندازه رضایت مندی حاصل از رسیدن به هدف اهمیت ندارند. اگر دستیابی به هدفتان شما را راضی نمی کند، باید هدفی پیدا کنید که شما را به رضایت مندی برساند.

هدف داشتن در زندگی مهم است. استفاده از این سوالات روزانه به شما در تمرکز کردن بر دستیابی به اهداف کمک می کند. ممکن است برای رسیدن به هدفتان نیاز به تلاش و فداکاری داشته باشید، اما متوجه می شوید که در نهایت باعث رضایت مندی بیشتر  از موفقیت تان می شود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف