۶ دلیل برای آنکه مسخره کردن یکدیگر برای رابطه مفید است

۶ دلیل برای آنکه مسخره کردن یکدیگر برای رابطه مفید است
4.8/5 - (5 امتیاز)

ما  معمولا با یک فرد غریبه در پمپ بنزین شوخی نمی کنیم. زیرا ما تنها افرادی را مسخره می کنیم که دوستشان داریم، به آنها اعتماد داریم و برایشان درد و دل می کنیم. ایده ی شوخی کردن با کسی که دوستش دارید کار توهین آمیزی به نظر نمی رسد بلکه روشی برای نشان دادن محبت و علاقه به شکل سرخوشانه است. با دست انداختن یکدیگر میتوانید بین طرفین نوعی حس پذیرش ایجاد کنید. در این مقاله به شما نشان می دهیم چرا شوخی کردن و سر به سر گذاشتن یکدیگر برای رابطه مفید است.

  • باعث کاهش استرس می شود

احتمالا این جمله را شنیده اید که  « خنده بر هر درد بی درمان دواست» و واقعا هم دواست. تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین خنده و استرس صورت گرفته است . خندیدن اثرات آرامش بخشی مانند دارو برای بدن و ذهنتان دارد. در حین شوخی کردن احتمال کمتری وجود دارد که با شریکتان دعوا کنید و در عوض بیشتر از یکدیگر تقدیر و تشکر می کنید.

  • پیوند بهتری بین شما ایجاد می کند

مطمئنا شما و همسرتان روی حیوانات خانگی یکدیگر اسامی مستعار می گذارید، یا روی همدیگر اسم می گذارید و با هم لطیفه هایی می گویید که افرادی که خارج از رابطه شما هستند متوجه آنها نمی شوند. این امر باعث ایجاد پیوند قوی تر بین زوجها می شود زیرا تنها زبان منحصربفرد و اسراری آنهاست. وقتی زوجها زبان اسراری خاص خودشان را می سازند، نوعی ادراک بین آنها بوجود می آید و همین امر تجربیات مثبت بین آنها را افزایش می دهد و شادی آنها می افزاید.

  • سیستم ایمنی شما را تقویت میکند

مسخره کردن یکدیگر منجر به خندیدن می شود و خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و در نتیجه کمتر سرما می خورید. خنده تنش را از بین می برد، شما را به شریکتان پیوند می دهد، و باعث تخلیه خشم و اضطراب می شود . خندیدن با افزایش فعالیتهای هوازی بدن سیستم ایمنی آن را تقویت می کند. پس وقت آن رسیده که امروز به نوع آرایش موی شریک عشقی تان بخندید.

  • باعث جذابیت بیشتر می شود

وقتی زوجها یکدیگر را دست می اندازند در رابطه احساس رضایت بیشتری کرده و جذابیت قدرتمندتری بینشان ایجاد می شود. مسخره کردن و هدف گرفتن نقایص یکدیگر باعث نزدیکتر شدن و افزایش صمیمیت بین آن دو می شود.

حتما بخوانید:   از میان اشکال ماندالا یکی را انتخاب کنید

اما باید توجه داشته باشید که نحوه مسخره کردن همدیگر باید همسان باشد. مدیریت کردن نحوه مسخره شدن شما توسط همسرتان در میزان شادی رابطه تان مهم است. به بیان دیگر، اگر کسی می ترسد دیگری به او بخندد آنگاه مسخره شدن توسط او  باعث می شود به شریکش اعتماد نداشته باشد.

  • منجر به مشاجرات بهتر می شود

هر زوجی مشاجره می کند، مشاجره کردن اجتناب ناپذیر و طبیعی است. مسخره کردن همدیگر در طول دعوا و اضافه کردن چاشنی خنده بدون بی ادبی کردن، باعث یافتن راه حل بهتری برای دعوا می شود. ب فردی که در طول دعوا نگران می شود استفاده کردن از جوک ها و دادن نظرات خنده دار او را آرام می کند و در نتیجه باعث می شود زوجین دستاورد شادتری داشته باشند .

  •  منجر به تخلیه احساسات به شکلی سالم می شود

بهترین راه برای انتقاد کردن از شریکتان مسخره کردن او به شکلی ملایم است  – این کار به شما کمک می کند روی مشکلات و یافتن راه حل آنها به شکلی دوستانه متمرکز شوید. به طور کلی، اشاره کردن به یک مشکل باعث می شود شریکتان متوجه شود که چیزی شما را می آزارد ، مثلا وقتی که در زمان وعده داده شده با شما تماس نگرفته است . بدین ترتیب میتوانید بدون دعوا کردن در مورد آن صحبت کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف