8 کاری که میتوانید برای سم زدایی ریه هایتان به طور طبیعی انجام دهید

۸ کاری که میتوانید برای سم زدایی ریه هایتان به طور طبیعی انجام دهید

آلودگی هوا، عادات بد، و محیط زیست دلایل اصلی مشکلات ریه هستند. تقریبا ۶۵ میلیون نفر در دنیا از بیماری ریوی مزمن رنج می برند. اما این بدان معنا نیست که نمیتوان این اندام بدن را سالم نگه داشت. ریه ها توانایی جادویی در ترمیم خود دارند اما خودتان نیز باید تلاش کنید. در زیر به هشت توصیه که به شما در درمان ریه هایتان کمک می کنند اشاره می کنیم.

  • نوشیدنی های پاکسازی کننده بنوشید

بهبود ریه بین دو هفته تا سه ماه طول می کشد. بنابراین بعد از گذشتن تقریبا یک ماه باید احساس کنید سالمتر شده اید. به همین منظور نوشیدنی هایی وجود دارند که به شما در کاهش مخاط و سم زدایی از این عضو بدن کمک می کنند :

  • عسل و آب گرم
  • آب لیمو
  • چای سبز
  • آب هویج
  • زردچوبه و زنجبیل
  • موز، اسفناج و توت

 

  • نمک درمانی کنید

نمک درمانی یعنی تنفس در فضایی که ذرات ریز نمک در آن موجود است. این درمان یک درمان جایگزین برای مشکلات ریوی از جمله آسم، برونشیت، و سرفه کردن است. میتوانید به غار نمکی مخصوص بیماری های ریوی بروید یا چراغ نمکی هیمالیایی بخرید و در خانه استفاده کنید

  • روغن آویشن مصرف کنید

آویشن یک ضد احتقان طبیعی است. برای مصرف، ترکیبی شامل نصف روغن آویشن و نصف روغن بادام تهیه کنید. کافی است یکی دو قطره از آن را زیر زبانتان بریزید. سپس به مدت سه تا پنج دقیقه آن را نگه دارید و دهانتان را بشویید. برای اینکه تاثیر آن را متوجه شوید باید سه بار در روز به مدت یک تا چهار هفته انجام دهید.

  • بیشتر از سه بار در هفته حمام آب گرم نگیرید

برای آنکه راحتتر نفس بکشید میتوانید از یک دستگاه بخور سرد استفاده کنید یا حمام آب گرم بگیرید. برای آنکه دچار مشکلات پوستی نشوید دو تا سه بار در هفته کافی است. البته دوش آب گرم نباید داغ باشد و دمای آن بین سی و دو تا چهل درجه سانتی گراد باشد.

  • از مصرف برخی از محصولات خودداری کنید

با مصرف مواد پاکسازی کننده و ضد التهاب مانند غذاهای ادویه دار، تربچه و داروهای گیاهی شروع کنید . به یاد داشته باشید که برخی غذاها باعث افزایش مخاط در ریه های شما می شوند  :

  • مواد لبنی، از جمله پنیر، کره، ماست، کفیر، و شیر
  • غذاهای فراوری شده مانند گوشتهای کنسروی و سایر محصولات.

 

  • زبانتان را تمیز کنید

برای محافظت از زبانتان باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. ممکن است شما دندانهایتان را به خوبی تمیز کنید اما فراموش کید که زبانتان را تمیز کنید و در نتیجه باعث جلوگیری از تجمع باکتری ها می شود .

  • تمرین تنفس کنید

این تمرینها هوای گرفتار شده در ریه ها را آزاد می کنند، تهویه هوا را بهبود می بخشند و باعث آرامش کل بدن می شوند

  • ماهیچه های گردن و شانه خود را شل کنید
  • حالا با دو شماره به آرامی با بینی نفس بکشید اما دهان تان را بسته نگه دارید. یک تنفس طبیعی و نه چندان عمیق کافی است
  • حالا لبهایتان را جمع کنید و به آرامی با شماره ۴ بازدم کنید. این تکنیک را چهار تا پنج بار در روز تکرار کنید
  • برای پاک کردن مخاط از ریه هایتان ورزش کنید
  • به پشت دراز بکشید و پای راست خود را خم کنید. سپس بچرخید و به سمت راست خود بخوابید.
  • بالا تنه خود را بچرخانید و روی زمین در وضعیت دمر بگذارید
  • دست چپ خود را خم کنید و تا بالای سطح شانه بیاورید.
  • حالا سرتان را به سمت راست بچرخانید اما باید در وضعیت آرامی باشید که برایتان دردناک نباشد
  • به مدت سی ثانیه در این وضعیت بمانید.
  • این تمرین را با طرف دیگر بدنتان تکرار کنید.