۶ جایگزین قهوه برای داشتن انرژی کافی در روز

۶ جایگزین قهوه برای داشتن انرژی کافی در روز
امتیاز به این post

نوشیدن قهوه فراوان، مصرف گوارنا یا خریدن مکمل های انرژی گاهی وقتها زمانی که میخواهید در کل روز انرژی داشته باشید جواب نمی دهند. بهتر است به طبیعی ترین شکل ممکن پر انرژی باشید. روشهای سالم فراوانی وجود دارد که شما را حتی در زمان خستگی میتواند هشیار نگه دارد . حتی ایجاد تغییراتی کوچک در روتین زندگی روزمره منجر به تغییراتی بزرگ در زندگی می شود.

  • چرت کوتاهی بزنید

برای برخی از افراد، زدن چرتی کوتاه برای افزایش هشیاری و بهبود عملکرد آنها بسیار مفید عمل می کند. یک چرت بیست تا سی دقیقه ای در بعدازظهر، به شارژ مجدد انرژی شما کمک می کند و اگر میخواهید دقیق بوده  و ساعت خود را کوک کنید، چرت ۲۶ دقیقه ای برای گرفتن بهترین نتیجه ایده آل است. با آنکه ممکن است وسوسه انگیز باشد اما بیشتر از زمان گفته شده نخوابید زیرا ممکن است مقدار خواب شبانه شما را کمک کند و باعث شود روز بعد انرژی کافی نداشته باشید.

  • مصرف کافئین خود را محدود کنید

با آنکه کافئین انرژی بیشتری به شما می دهد، مهم است که مقدار کافئین مصرفی خود را در طول روز محدود کنید زیرا وقتی اثر آن از بین برود انرژی بیشتری از دست می دهد. ممکن است احساس کنید برای فعال بودن به آن وابسته هستید اما وابسته بودن به هیچ چیز خوب نیست . به علاوه میتواند سطح استرس شما را بالا ببرد و نگرانی بیشتری در شما ایجاد کند. مقدار مناسب مصرف کافئین روزانه ۴۰۰ میلی گرم است.

  • روغن های معطر را استشمام کنید

یک روش درمانی بسیار خوب به نام رایحه درمانی وجود دارد که از عصاره طبیعی گیاهان برای افزایش سلامتی و هوشیاری استفاده می کند. در رایحه درمانی از روغنها برای تقویت ذهن، جسم و روح استفاده می شود. چه باور کنید یا نه، ذهن ما بوها را به شکل تاثیر گذاری استشمام می کند . استشمام کردن روغن لیمو به مقابله با خستگی و افسردگی کمک می کند در حالی که روغن نعنافلفلی تمرکز و هوشیاری را بالا می برد .

حتما بخوانید:   اگر روزی دو بار یا بیشتر دوش بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

نحوه  مصرف:

  • قبل از دوش گرفتن دو قطره روغن معطر لیمو را در شامپو و نرم کننده خود بریزید
  • دو قطره روغن معطر نعنافلفلی را در بطری اسپری ریخته و آن را با آب پر کنید، سپس قبل از ورزش کردن آن را اطراف کفش یا کیف ورزش خود اسپری کنید.
  • سومین روغن معطر روغن اوکالیپتوس نام دارد و شما میتوانید ازهر کدام از روغنهایی که فکر می کنید برای تان مناسبترند استفاده کنید.

 

  • در بیرون از خانه ورزش کنید

ورزش کردن بیرون از خانه به جای داخل خانه انرژی را بالا می برد، سطح استرس را پایین می آورد و هشیاری را تقویت می کند. همچنین تاثیر کلی خوبی روی احساسات، از جمله شور و اشتیاق داشته و خشم را فرو می برد. علاوه بر این فواید، میتوانید در حین ورزش کردن در ماههای تابستان از ویتامین د خورشید نیز استفاده کنید که باعث افزایش ترشح اندورفین در بدن می شود. با آنکه ورزش کردن در بیرون از خانه فواید زیادی دارد، باید نسبت به آلودگی هوا مراقب بود. زیرا آلودگی هوا منجر به تشدید آسم و آلرژی می شود. تصور نکنید که دویدن روی تردمیل بد است – زیرا به شما در حفظ کنترل خود و افزایش انگیزه تان کمک می کند و در نتیجه احساس شادی بیشتری می کنید.

  • پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین سطح انرژی شما را بالا می برد و نقش مهمی در انتقال اکسیژن در سطح بدن و در جریان خون بازی می کند. بهتر است در هنگام گرسنگی از مصرف شیرینی و کربوهیدرات خودداری کنید زیرا با آنکه در لحظه شما را سیر می کنند، اما بعد از آن شما را دچار خواب آلودگی می کند. در عوض سعی کنید میان وعده هایی بخورید که پروتئین و چربی دارند از جمله سبزیجات ، ماست یونانی با میوه. یا کره بادام زمینی و کراکر تا سطح انرژی تان را بالا ببرید.

  • آب بنوشید

هر روز ۸ لیوان آب بنوشید تا انرژی خود را بالا ببرید زیرا ذهن شما به شدت از کم آبی متاثر می شود. حتی کم آبی مختصر باعث کارایی بخشهایی از مغز شما را پایین می آورد. همچنین باعث زوال خلق و خو، حافظه، تمرکز و افزایش سردرد و خستگی می شود.

حتما بخوانید:   راهکارهایی برای افزایش وزن

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف