رفع فوری بوی بد دهان با این ۵ راهکار

رفع فوری بوی بد دهان با این ۵ راهکار
4.5/5 - (12 امتیاز)

بوی بد دهان ! راهکار های موثر

در این مقاله از مجله اینترنتی مبین، قصد داریم راهکار های بسیار مهمی برای شما عنوان کنیم تا با استفاده از این راهکار ها بوی بد دهانتان را به راحتی از بین ببرید.با ما همراه باشید.

طبق آمار، ۵ تا ۶ درصد مردم دنیا به نوعی از بوی بد دهان رنج می‌برند. حتی اگر حواستان به بهداشت دهان و دندان‌تان بوده و سیر و پیاز نخورید، باز هم ممکن است دهان‌تان بوی بد بدهد. اما چه می‌شود کرد اگر آدامس دم دست‌تان نیست؟ در ادامه راهکارهایی را برای از بین بردن بوی بد دهان به شما معرفی می‌کنیم.

دلیل بوی بد دهان

بوی بد دهان ناشی از باکتری‌هایی است که در نتیجه‌ی عادات بد ممکن است در دهان تکثیر شوند. اگر این مشکل را دارید بهتر است بیشتر به بهداشت دهان و دندان‌تان رسیدگی کنید و به خورد و خوراک‌تان هم دقت داشته باشید. دلیل بوی بد دهان می‌تواند موارد زیر باشد:

۱_ غذاهای حاوی سولفور ۲_ سیگار کشیدن و مصرف الکل ۳_ میکروبیوم دهان ۴_ بیماری لثه ۵_ استرس و اضطراب ۶_ عفونت‌های دهانی ۷_خرابی دندان

راه‌هایی برای از بین بردن بوی بد دهان

۱_نوشیدن آب: باکتری‌های دهان‌تان گازهای بدبویی آزاد می‌کنند و بزاق دهان جلوی این آزادسازی را می‌گیرد. هرچه آب بیشتری بنوشید، نفس‌تان کمتر بوی بد می‌دهد. پس اگر دهان‌تان خشک شده کافی است که یک لیوان آب بنوشید.

حتما بخوانید:   ۶ جایگزین قهوه برای داشتن انرژی کافی در روز

۲_ سبزیجاتی مانند نعنا، جعفری یا ریحان بجوید: این کار دهان‌تان را تمیز نمی‌کند، اما رایحه‌ی قوی‌اش جلوی بوی بد دهان‌تان را می‌گیرد. این کار بسیار کارآمدی است هرچند که اثری کوتاه مدت دارد.

۳_سیب بخورید: وقتی از خانه بیرون می‌روید با خودتان یک سیب بردارید. سیب حاوی پلی فنول‌های اکسید شده است که باعث از بین رفتن بوی بد دهان شما می‌شوند. سیب به دلیل بافتش دندان‌های‌تان را هم تمیز می‌کند.

۴_لیمو بخورید: لیموها نه تنها میوه‌های مقوی‌ای هستند بلکه با بوی بد دهان هم مقابله می‌کنند چرا که باکتری‌های تولید کننده‌ی بوی بد را از بین می‌برند. فقط کافی است کمی لیمو لیس زده یا آن را در لیوانی بچلانید. لیمو به از بین بردن بوی دهان بعد از خوردن سیر و پیاز هم کمک می‌کند.

۵_خوشبوکننده همراه خودتان داشته باشید: اگر مشکل بوی بد دهان‌تان همیشگی است، با خودتان خوشبوکننده به همراه داشته باشید. این راه برای کسانی که نمی‌توانند آدامس بجوند کارآمد است.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف