اگر صبح ناشتا قهوه بنوشیم، چه اتفاقاتی برای بدن مان می افتد؟

اگر صبح ناشتا قهوه بنوشیم، چه اتفاقاتی برای بدن مان می افتد؟
امتیاز به این post

 

بررسی های گروهی از پژوهشگران دانشگاه نوادا رنو نشان داده است که می توان از تفاله قهوه به عنوان بیودیزل (سوخت زیستی) استفاده کرد و شاید در آینده ای نزدیک دودی که از اگزوز خودروها بیرون می آید بوی یک فنجان کاپوچینوی تازه دم بدهد.

خیلی از مردم عادت دارند روزشان را با یک فنجان قهوه شروع کنند، ولی ممکن است این کار عادت خیلی خوبی نباشد. در واقع پزشکان معتقدند که بهترین زمان برای صرف قهوه، اواسط تا اواخر صبح یعنی بین ساعات ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است.

نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند تاثیرات نامطلوبی بر بدن ما داشته باشد.

۱- ممکن است بیشتر احساس خواب آلودگی کنید

برای بسیاری از ما قهوه چیزیست که خواب را از سر می پراند، اما در واقع نوشیدن آن به محض بیرون آمدن از رختخواب ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. کافئین سطح هورمون های استرس را افزایش می دهد و ممکن است منجر به اختلال خواب و در نتیجه خستگی شود. همچنین اگر روز خود را با یک فنجان کاپوچینو همراه با شکر شروع کنید، ممکن است بعد از مدت کوتاهی دوباره دچار احساس خواب آلودگی شوید چون بدن برای جذب قند انسولین ترشح می کند و انسولین باعث کاهش سطح گلوکز خون می شود که به نوبه خود موجب اضطراب و کاهش انرژی خواهد گردید.

حتما بخوانید:   اگر گوشت نخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

۲- ممکن است بدن تان مواد معدنی ضروری را با سرعت بیشتری از دست بدهد

نوشیدن مداوم قهوه در صبح زود می تواند سبب از دست رفتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری شود. این کار می تواند در جذب آهن، منیزیم و ویتامین های گروه B، که برای سیستم عصبی ما حیاتی هستند، اختلال ایجاد نماید. بعلاوه کافئین بیش از حد می تواند باعث خروج کلسیم از استخوان های ما شود و آنها را ضعیف و شکننده کند.

۳- ممکن است دستگاه گوارش را اذیت کند

نوشیدن قهوه در ابتدای صبح ممکن است نیاز شما به استفاده از دستشویی را افزایش دهد، تا حدی که حتی برخی از پزشکان این نوشیدنی را به عنوان یکی از راه های آماده شدن برای برخی آزمایشات تجویز می کنند. قهوه باعث فعال شدن سیستم عصبی ما می شود و به این ترتیب بر روده بزرگ تاثیر می گذارد و ممکن است موجب اسهال شود. در ضمن شیر یا خامه ای که بسیاری از افراد به فنجان قهوه صبحگاهی خود اضافه می کنند می تواند باعث ناراحتی معده هم بشود چون بیشتر ما در هضم لاکتوز مشکل داریم.

۴- ممکن است منجر به افزایش وزن شود

قهوه سیاه اگرچه می تواند به چربی سوزی کمک کند، ولی ممکن است الگوی خواب سالم ما را نیز به هم بزند. وقتی خواب کافی نداشته باشیم گرسنه تر می شویم و میل بیشتری به خوردن تنقلات شیرین خواهیم داشت. علاوه بر این بسیاری از قهوه های آماده موجود در بازار سرشار از شکر و کالری هستند و می توانند هر چه بیشتر باعث اضافه وزن شوند.

حتما بخوانید:   میوه یا آبمیوه ، کدام بهتر است؟

۵- می تواند اضطراب را تشدید کند

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شویم معمولا هورمون های استرس در بالاترین سطح خود قرار دارند. از آنجا که کافئین یک ماده محرک است، حالتی عصبی در ما ایجاد می کند و حتی در برخی افراد می تواند منجر به حملات اضطرابی شود.

۶- می تواند پوست ما را خشک تر کند

قهوه با توجه به این که باعث استفاده بیشتر از توالت می شود، بدن را کم آب می کند. وقتی بدن کم آب می شود خروج سموم آن از طریق پوست هم مشکل تر خواهد شد. این مساله باعث خشک شدن پوست و آسیب پذیری بیشتر آن در برابر مشکلات مختلفی مانند چین و چروک های زودرس می گردد.

۷- ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد

مصرف قهوه در ابتدای صبح باعث می شود تنظیم کردن قند خون برای سلول ها مشکل تر باشد و این امر ممکن است منجر به بیماری های مختلفی شود. همچنین قند خون بالا می تواند باعث افزایش وزن شود و حتی ریسک ابتلا به عفونت های پوستی را افزایش دهد.

 

شما معمولا چه زمانی از روز اولین فنجان قهوه خود را می نوشید؟ آیا تا بحال متوجه عوارض فوق در بدن خود شده بودید؟

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف