اگر این نشانه ها رامیبینید عمر طولانی تری دارید

اگر این نشانه ها رامیبینید عمر طولانی تری دارید
امتیاز به این post

تنها عادات سالم نیستند که باعث عمری طولانی می شوند، بلکه یک سری علائم هم هستند که خبر از زندگی طولانی می دهند. در ادامه به این علائم و نشانه ها اشاره می کنیم.

جوان تر از سن تان به نظر می رسید

دانشمندان دانمارکی یک مطالعه ی جالب انجام دادند. آنها ۱۸۷ جفت دوقلو را تحت نظر داشتند، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳٫ در نهایت مشخص شد دوقلوهایی که از سن شان جوان تر به نظر می رسیدند، عمر طولانی‎تری داشتند.

خانم هستید

دانشمندان عنوان کرده اند که خانم ها به طور میانگین ۶ تا ۸ سال بیشتر ازآقایان عمر می کنند. دلیل این مسئله می تواند برتری بیولوژیکی خانم ها و تفاوت های رفتاری میان خانم ها و آقایان باشد.

فرزندتان بعد از ۳۳ سالگی به دنیا آمده

برخی محققین به این نتیجه رسیده اند که اگر بعد از ۳۳ سالگی بچه دار شدید، احتمالا عمر طولانی تری خواهید داشت. اگر سیستم تولیدمثلی در زنان فعال بوده و دیرتر پیر شود، بقیه ی بدن شان هم به همین شکل خواهد بود.

شاخص توده ی بدنی تان بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ است

طبق یک مطالعه، چاقی می تواند باعث کاهش طول عمر شود. دانشمندان همچنان عنوان کردند که شاخص توده ی بدنی طبیعی بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ است. شاخص اضافه وزن بین ۲۵ تا ۳۰ و شاخص چاقی بین ۳۰ تا ۳۵ است. برای حساب کردن شاخص توده ی بدنی یا BMIتان می توانید از وب سایت های مختلف کمک بگیرید.

حتما بخوانید:   ۱۵ روش طبیعی برای پایین آوردن فشار خون

چربی شکمی ندارید

چربی شکمی حتی در افرادی که اضافه وزن ندارند می تواند باعث بیماری های قلبی شود.

خوب می خوابید

طول مدت خواب اهمیت دارد. خوابیدن کمتر از ۵ تا ۷ ساعت در شبانه روز تا ۱۲% باعث کاهش طول عمرتان می شود. بنیاد خواب به چنین مقداری برای خواب افراد براساس سن و سالشان رسیده:

۱_ بزرگسالان جوان (۱۸ تا ۲۵ سال): ۷ تا ۹ ساعت

۲_ بزرگسالان  (۲۶ تا ۶۴ سال): ۷ تا ۹ ساعت

۳_ بزرگسالان مسن (۶۵ به بالا): ۷ تا ۸ ساعت

راست دست هستید

شواهد صد در صدی برای اثبات این قضیه وجود ندارد، اما طبق یک سری مطالعات، افراد راست دست طول عمر بیشتری دارند.

خانم قد بلندی هستید

طبق یک بررسی علمی، احتمال رسیدن خانم های قد بلند به ۹۰ سالگی، بیشتر از دیگران است. در عین حال قد مردان به طول عمرشان ارتباطی ندارد. برای مردان ورزش کردن بیش از ۶۰ دقیقه در روز کلید داشتن طول عمر و سلامتی است.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف