راهکارهایی برای استفاده راحت تر از ماسک

راهکارهایی برای استفاده راحت تر از ماسک
امتیاز به این post

این روزها و در دوران شیوع همه گیری ویروس کرونا، ماسک زدن یکی از کارهایی است که افراد حتما باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران انجام دهند. اما مصرف طولانی مدت ماسک می تواند مشکلاتی را برای پوست ایجاد کند. در ادامه راهکارهایی را برای حفظ پوست از آسیب های پوستی هنگام استفاده از ماسک عنوان می کنیم.

پوست تان را مرطوب کنید

پوست تان را به خوبی شسته و از مرطوب کننده ای سبک استفاده کنید. اگر پوست تان خیلی خشک است می توانید مرطوب کننده ای سنگین تر به کار ببرید اما حواس تان باشد که کرم  چربی روی پوست تان نزنید.

ضد آفتاب بزنید

از ضد آفتاب های سبک استفاده کنید، ترجیحا ضد آفتاب هایی که حاوی مواد معدنی ای همچون تیتانیوم دی اکسید و زینک اکسید هستند. یک سری از مواد شیمیایی می توانند بافت پلاستیکی ماسک را خراب کنند. بنابراین از کرم هایی که مواد گفته شده را دارند استفاده کنید.

ماسک خیلی تنگ نباشد

حواس تان باشد که ماسک بینی و دهان تان را به خوبی بپوشاند اما آن قدر نباید تنگ باشد که موجب قرمزی یا کبودی باشد.

زیر ماسک آرایش نکنید

زیر ماسک آرایش نکنید چرا که جریان هوایی آن زیر وجود ندارد و مواد شیمیایی می توانند با پوست تان و ماسک واکنش نشان داده و باعث آسیب رسانی به پوست تان شوند.

حتما بخوانید:   اگر هر روز موهای خود را بشویید چه بلایی سر آنها می آورید

از چسب کاغذی استفاده کنید

اگر عینک می زنید و ماسک زدن باعث می شود شیشه ی عینک تان بخار کند، از چسب کاغذی برای چسباندن ماسک به گونه و بینی تان استفاده کنید. این چسب ها هنگام کندن هم آسیبی به پوست تان وارد نخواهند کرد.

دستان تان را بشوئید

حواس تان باشد که پس از برداشتن ماسک دستان تان را با آب و صابون بشویید و از دست زدن به چشم ها، دهان و بینی تان خودداری کنید.

پس از برداشتن ماسک وازلین بزنید

اگر پوست تان خشک است و پوسته پوسته می شود، پس از اینکه دیگر لازم نبود از ماسک استفاده کنید، روی پوست تان وازلین بزنید. می توانید از ماسک آلوئه ورا نیز استفاده کنید چرا که خواص ضد التهابی دارد.

در صورت لزوم از ماسک های پارچه ای استفاده کنید

اگر ماسک های پلاستیکی برای تان مناسب نبوده و به هر نوعی آسیب زننده هستند، می توانید از ماسک های پارچه ای که مشکلات ماسک های پلاستیکی را ندارند نیز استفاده کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف