اگر روزی دو بار یا بیشتر دوش بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

اگر روزی دو بار یا بیشتر دوش بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟
امتیاز به این post

اگر عادت به دوش گرفتن صبحگاهی دارید، آنگاه گرفتن دوش آب گرم بعد از ورزش کردن قبل از خواب ممکن است بیش از آنچه که تصورش را بکنید به سلامت شما آسیب برساند. شستشوی زیاد بدن و صرف زمان طولانی در زیر دوش به پوست، مو و حتی دستگاه تولید مثل شما آسیب می رساند.

  • موهایتان چربتر به نظر می رسد

موهایی که به تازگی شسته شده اند براق به نظر می رسند اما شامپو کردن زیاد از حد موها باعث چرب شدن آنها می شود. هر بار که شامپوی مورد علاقه خودتان را استفاده میکنید پوست سرتان کمی خشک می شود، و در نتیجه مجبور می شود سبوم بیشتری تولید کند. اگر عادت به شستشوی روزانه موهایتان دارید، پوست سرتان چربی بیشتری تولید می کند تا از بیش از حد خشک شدن مو جلوگیری کند. این کار به نوبه خود باعث چربتر شدن موها می شود.

  • پوست تان خشک می شود

با آنکه دوش نگرفتن منظم چندان خوب به نظر نمی رسد، شستشوی زیاد از حد بدن نیز خوب نیست. ژل دوش ها، صابون و آب داغ، باکتری های سالم و چربی های مورد نیاز پوست تان را از بین می برند. این چربی ها به پوست شما کمک می کنند تا جوان و شفاف باقی بمانند. بعضی از متخصصان پوست حتی توصیه می کنند که هفته ای دو یا سه بار دوش بگیرید تا دچار خشکی یا خارشهای پوستی نشوید.

  • دچار شوره سر می شوید

بسیاری از شامپوها ادعا می کنند که موی شما را پرحجم، براق و عاری از شوره می کنند. اما استفاده زیاد از حد آنها نتیجه معکوس دارد. بیش از حد شامپو کردن موها باعث می شود پوست سرتان حساس شده و در نتیجه شوره بزند و حتی در برخی موارد منجر به ریزش مو می شود.

  • پوستتان ممکن است حساس تر شود

گرفتن یک دوش طولانی به نظر روشی سالم برای تمیز ماندن و پاک کردن میکروبها از روی بدن می باشد. اما قرار دادن بدن در برابر برخی از باکتری ها موجب تقویت سیستم ایمنی شده و به آن در مقابله با ویروسها کمک می کند.  دوش گرفتن زیاد به میکرواورگانیسمهای پوست تان آسیب می زند و موجب حساسیت و ترک خوردگی و قرمزی آن می شود.

  • شانه کردن موها سختتر می شود

سشوار کردن موها بعد از حمام باعث زیبایی آنها می شود اما استفاده روزانه آن برای مویتان ضرر دارد. شستشوی بیش از حد موها آنها را خشک و گره خورده کرده و در معرض شکنندگی قرار می دهد. وقتی مویتان ضعیف باشد و زود خرد شود، شانه کردن وحالت دادن به آن سختتر می شود.

  • ممکن است به دستگاه تولید مثل تان آسیب برساند

اندامهای خصوصی شما  خودشان را با ترشحات خود تمیز می کنند و استفاده از صابونهای معطر و ژلها برای شستشوی آنها به

حتما بخوانید:   چرا وکس کردن پاها بهتر از تیغ زدن آنهاست

پ هاش طبیعی و سالم شان آسیب می رساند. این تغییر منجر به بر هم خوردن تعادل باکتریایی، حساسیت و حتی آسیب به دستگاه تولید مثل می شود. بهتر است از شوینده های ملایم و بدون عطر برای شستن نواحی تناسلی استفاده کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف