چرا حتی نباید در خانه پابرهنه راه بروید

چرا حتی نباید در خانه پابرهنه راه بروید
امتیاز به این post

وقتی بعد از یک روز خسته کننده به خانه می روید اولین کاری برای استراحت کردن انجام می دهید درآوردن کفش هایتان است. اما استراحت دادن به پاهای خسته خود به معنای پابرهنه راه رفتن در خانه نیست. در واقع بدون کفش راه رفتن در خانه عواقب ناخوشایندی برای سلامتی و زیبایی پاهای شما دارد. در زیر به برخی از مضرات در آوردن کفش در خانه اشاره می کنیم

  • پاهایتان بیشتر در معرض باکتری ها قرار میگیرند

حتی اگر به تازگی زمین ها را تمیز کرده باشید، به معنای آن نیست که عاری از هر گونه باکتری هستند. ممکن است کف خانه شما تمیز به نظر برسد اما در واقع هنوز گرد و خاک حاوی باکتری ها و قارچهای مضر وجود دارد. اگر پابرهنه در خانه راه بروید، خودتان را در معرض میکروارگانیسم هایی قرار می دهید که ممکن است پوست پای شما را آلوده کنند. این امر به نوبه خود باعث عفونت انگشتان پا و زرد شدن آنها می شود.

  • سطح زبر مناسب پای شما نیست

پابرهنه راه رفتن روی علف حس خوبی به شما می دهد و در کاهش استرس به شما کمک می کند اما انجام این کار در خانه به پاهای شما آسیب می زند. سطوح نرم به پاهایتان اجازه می دهند که به طور طبیعی در آنها فرو بروند و از بخش داخلی پاها محافظت می کنند. اما اکثر کفپوشها زبر هستند و راه رفتن بدون کفش روی آنها فشار غیرطبیعی ای را بر آنها وارد می کند که در نهایت منجر به درد در ناحیه پاشنه و زانوها می شود

  • ممکن است منجر به جراحت پا شود

در آوردن کفشها و نفس کشیدن پاها بعد از یک روز شلوغ کاری حس بسیار خوبی به شما می دهد اما راه رفتن در منزل بدون کفش یا دمپایی ممکن است منجر به جراحت شود. مطالعات نشان داده اند که پوشیدن دمپایی یا جوراب بدون کفش باعث سرخوردن و گرفتگی عضلات می شود.

  • ممکن است کمردرد بگیرید

اگر تا به حال احساس کرده اید که بعد از پابرهنه راه رفتن دچار پادرد شده اید، یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. پابرهنه راه رفتن روی سطوح سخت باعث پخش غیرمتوازن وزن بر روی پا می شود. این عدم توازن بدشکلیهای موجود در پا را تشدید می کند و حتی میتواند بر بالا تنه شما نیز تاثیر بگذارد و باعث درد زانو و کمر شود.

  • ممکن است باعث بوگرفتن پاها شود

به جز درد گرفتن کمر و پاها، پابرهنه راه رفتن باعث ایجاد بوی بد می شود. کفش نپوشیدن یعنی محافظت نکردن از پا در هنگام دوش گرفتن در باشگاه و خانه. وقتی پابرهنه راه می روید به راحتی در معرض این عفونتها قرار می گیرید که باعث بو گرفتن پاهایتان می شوند.

حتما بخوانید:   چرا مقداری حس ترس می تواند برای ما مفید باشد؟

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف