اگر هر روز یک انار بخوریم، چه اتفاقاتی برای بدن مان می افتد؟

اگر هر روز یک انار بخوریم، چه اتفاقاتی برای بدن مان می افتد؟
امتیاز به این post

 

 

انار محافظ بسیار خوبی برای بدن ماست و از ما در برابر انواع بیماری ها، از آنفلوانزا گرفته تا بیماری های خطرناک تر، محافظت می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین خاطر می تواند با بسیاری از عواملی که باعث درد و التهاب در بدن ما می شوند مبارزه کند. البته در اینترنت مزایای بسیار زیادی برای انار عنوان شده، اما تنها برخی از آنها در تحقیقات علمی به اثبات رسیده است.

۱- انار می تواند مانع از بیماری های ویروسی و آنفلوانزای فصلی شود

آب، دانه ها و حتی پوست انار از بدن ما در برابر عوامل بیماریزا محافظت می کنند، و مخصوصا آب انار می تواند از آلوده شدن بدن به ویروس هایی که در غذا وجود دارند ممانعت کند. ویتامین C موجود در این میوه هم محافظ بسیار خوبی در مقابل آنفلوانزا است.

۲- می تواند فشار خون را کاهش دهد

مشخص شده است که خواص آنتی اکسیدانی انار باعث کاهش فشار خون می شود. یکی از تحقیقات نشان داد افراد مبتلا به فشار خون بالا باید حداقل ۲۴۰ میلی لیتر در روز آب انار مصرف کنند تا نشانه های کاهش فشار خون در آنها مشاهده شود. در ضمن آب انار باید ۱۰۰ درصد طبیعی و کاملا بدون شکر باشد.

حتما بخوانید:   با مواد تشکیل دهنده هندوانه و فواید آن آشنا شوید

یکی دیگر از دلایلی که انار باعث کاهش فشار خون می شود، مقدار زیاد پتاسیم در آن است. هر ۱۰۰ گرم انار ۲۳۶ میلی گرم پتاسیم دارد. این ماده به حفظ سلامت استخوان ها و عملکرد قلب ما هم کمک می کند.

۳- می تواند مشکلات دستگاه گوارش را کاهش دهد

افراد مبتلا به بیماری کرون با مشکلات معده که منجر به عوارضی مانند کاهش اشتها و از دست دادن وزن می شود کاملا آشنا هستند. دلیل این مشکلات تجمع باکتری ها در معده است که موجب التهاب شدید می شود. یکی از راه حل های این مشکل که اثربخشی آن در مطالعات زیادی اثبات شده، مصرف انار است. به نظر می رسد این میوه با باکتری هایی که باعث بیماری کرون می شوند مقابله می کند.

۴- می تواند حافظه را تقویت کند، بویژه در افرادی که درگیر آلزایمر هستند

این مساله در بررسی های دکتر هارتمان مشخص شد. وی به بیمارانی که قرار بود جراحی قلب داشته باشند قرص انار می داد. قرص اول یک هفته قبل از عمل و قرص دوم ۶ هفته بعد از عمل به آنها داده شد. بیماران متوجه شدند که حافظه شان صد درصد مثل قبل و حتی بهتر از گذشته است؛ اما در بیمارانی که قرص انار دریافت نکرده بودند ضعف حافظه ای که معمولا بعد از جراحی اتفاق می افتد مشاهده شد.

دکتر هارتمان حتی اعلام کرد که برخی شواهد حاکی از ایجاد سلول های عصبی بیشتر در مغز را مشاهده کرده است. البته این یافته ها به معنای پیدا شدن راه درمانی برای آلزایمر نیست، بلکه نشان می دهد مصرف انار از دوران جوانی می تواند فواید بسیار جالب توجهی داشته باشد.

حتما بخوانید:   اگر کافئین مصرف نکنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

۵- می تواند عوارض دیابت را کاهش دهد

بررسی ها نشان داده است که مصرف یک انار در روز می تواند سطح بالای قند خون ناشی از دیابت را کنترل کند. انار می تواند تنش اکسیداتیو را، که عامل اصلی ایجاد دیابت است، کاهش دهد. این میوه همچنین نوع بد کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه کمک می کند تا قند خون در سطح نسبتا پایینی حفظ شود.

لازم به ذکر است که بیماران دیابتی باید در صورت مصرف روزانه انار بسیار مراقب باشند چون این میوه هم قند دارد.

۶- سلامت استخوان را بهبود بخشیده و سبب کاهش درد ناشی از آرتریت می شود

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد نشان داد که روغن دانه انار می تواند تحریک پذیری و حساسیت مفاصل را کاهش دهد. همچنین تحقیقات فراوان نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند با آرتروز مقابله کنند.

علاوه بر این، مصرف انار می تواند به افزایش قدرت استخوان و بهبود عملکرد آن هم کمک کند.

در سال ۲۰۱۶ آزمایشات دیگری انجام شد که در آن شرکت کنندگان روزانه ۲۰۰ میلی لیتر آب انار مصرف می کردند. بعد از گذشت ۶ هفته این افراد متوجه شدند که خشکی مفاصل شان کاهش و عملکرد فیزیکی آنها بهبود پیدا کرده است.

 

آیا شما هم به مصرف انار علاقه دارید؟ آیا متوجه فواید بالا یا تغییرات مثبت دیگری در خود شده اید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف