با این راهکارها مصاحبه ی شغلی معرکه ای داشته باشید!

با این راهکارها مصاحبه ی شغلی معرکه ای داشته باشید!
امتیاز به این post

دانش و تجربیات نقش حیاتی ای در مصاحبه ی شغلی ایفا می کنند اما علیرغم این ها، یک سری شرایط هم هستند که روی نتیجه ی نهایی تاثیرگذار خواهند بود. اگر با این جزئیات آشنا باشید، می توانید به عنوان یک کاندید شغلی دارای صلاحیت تاثیرگذار باشید و شانس گرفتن شغل را بالا ببرید. در ادامه لیستی از مواردی که افراد چندان توجهی به آنها ندارند اما در واقع در مصاحبه های شغلی مهم هستند را عنوان می کنیم.

۱_ وضعیت هوا در روز مصاحبه تان: مطالعاتی هستند که نشان داده اند آب و هوا می تواند روی نتیجه ی رویدادها تاثیر بگذارد. هم روی شما تاثیر دارد و هم روی فرد استخدام کننده. افرادی هستند که حالت روانی یا عاطفی شان بسته به آب و هواست و مثلا اگر مصاحبه تان در روزی بارانی باشد ممکن است این افراد خیلی حواس جمع نبوده یا تحریک پذیر باشند. بهتر است که مصاحبه شغلی تان را برای وقتی بیندازید که هوا خوب است.

۲_ چقدر زود سر قرار می رسید: متخصصین می گویند که زود رسیدن خوب است، اما خیلی زود آمدن شانس گرفتن شغل را کاهش می دهد. فرد استخدام کننده ممکن است حس کند که شما زیادی مضطرب هستید و سعی دارید رویش فشار اعمال کنید. توصیه می شود ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از مصاحبه سر قرار حاضر شوید. اگر زودتر رسیدید می توانید بیرون یا داخل ماشین تان منتظر بمانید.

۳_ محل نشستن تان در صف: نفر اول صف نباشید. استخدام کننده ها به طور ناخودآگاه هر کاندید را با کاندید قبلی مقایسه می کنند و این یعنی نفر بعدی ممکن است در نظرشان بهتر از شما باشد.

حتما بخوانید:   چطور شغل رویایی تان را پیدا کنید

اما توصیه می شود که آخرین نفر صف هم نباشید. پدیده ای وجود دارد به نام خستگی تصمیم گیری که بعد از گرفتن چند تصمیم پیش می آید.

وسط صف هم نشینید، بهتر است کمی قبل از انتهای صف بنشینید. افراد از کسانی که به آخر صف نزدیک تر هستند ارزیابی ضعیف تری دارند.

۴_ رنگ لباس تان: طبق گفته ی متخصصین، در مصاحبه بهتر است از رنگ های مشکی، آبی یا قهوه ای استفاده کنید. از رنگ های توی ذوق زننده استفاده نکرده و اگر لازم است خلاقیت به خرج دهید.

۵_ محلی که برای نشستن انتخاب می کنید: وقتی تعارف می شود که بنشینید، اگر لازم است برای خودتان صندلی جا به جا کنید. این کار نشان می دهد که فردی با اعتماد به نفس هستید.

۶_ چقدر خودتان را دوست دارید: کسانی که خیلی خودشیفته بوده یا عزت نفس شان بالاست، پیشنهادات کاری بیشتری دریافت می کنند. این افراد خود را خوب نشان داده و کارآمدی شان را به دیگران اثبات می کنند.

۷_ پذیرفتن درخواست نوشیدنی: اگر به شما نوشیدنی پیشنهاد شد، رفتارتان بستگی به شرایط دارد، اگر قرار است آن را منشی یا آبدارچی برایتان بیاورد می توانید جواب بله بدهید، اما اگر فرد استخدام کننده باید برایتان حاضرش کند پاسخ تان نه باشد.

۸_ محل قرار گیری دست هایتان حین مصاحبه: حرکات دست ظریف و به جا باعث می شود صحبت هایتان زنده تر بوده و تاثیر بیشتری بر طرف مقابل بگذارد. کف دستان باز نشان می دهد که شما روراست هستید. اگر کف دست تان به سمت پایین باشد نشانه ی سلطه است که اگر دارید برای سمت مدیریتی ای مصاحبه می دهید ژست خوبی است. اگر دستان تان را پنهان کنید طرف مقابل فکر می کند دارید چیزی را از او قایم می کنید. اگر دست به سینه هم باشید نشان دهنده ی حالت تدافعی و اختلاف نظر است  که اصلا برایتان خوب نیست.

حتما بخوانید:   اگر این ۱۲ علائم را دارید باید قدری از کارتان دور شده و استراحت کنید!

۹_ صدا و لهجه: بعضی شرکت ها مناسب بودن یک کاندید را با قضاوت صدایش تشخیص می دهند. آنها بررسی می کنند که صدا جذاب است، آرام است یا یک سری ویژگی دیگر دارد یا خیر. متاسفانه بعضی کارفرماها از لهجه داشتن خوششان نمی آید، مخصوصا برای سمت های مدیریتی، پس بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید.

۱۰_ میزان عرق کردن  تان: عرق کردن یعنی خیلی مضطرب هستید. می توانید از این ترفند استفاده کنید: وقتی منتظر مصاحبه هستید درخواست یک لیوان آب کنید. بدین طریق دمای بدن تان کم شده و دیگر خیلی عرق نمی کنید.

۱۱_نگرش تان نسبت به دیگران: رفتارتان با دیگران مهم تر از رزومه تان است. فرد مصاحبه کننده ممکن است حواسش به نحوه ی ارتباط برقرار کردن شما با دیگر کارمندان و حتی سرایدار باشد، با همه مودب باشید.

۱۲_ جایی که اهل آن هستید: اگر شما و فرد استخدام کننده اهل یک شهر یا یک محله باشید شانس استخدام تان بالا می رود. دلیل این مسئله این است آن است که ما ناخودآگاه به افرادی که حس می کنیم با آنها نقاط اشتراک داریم احساس نزدیکی بیشتری می کنیم.

۱۳_ پیام فرستادن: منتظر نتیجه ماندن بخش مهمی از مصاحبه است. می توانید در عرض ۲۴ ساعت بعد از مصاحبه تان پیام تشکر بفرستید  (در ساعات کاری). اگر فرستادن پیام را به تعویق بیندازید کارفرما ممکن است فکر کند که خیلی به شغل علاقه مند نیستید یا اصلا شما را فراموش کند.

منبع

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف