در صورت شستن صورت با آب چه اتفاقی برای پوستتان می افتد

در صورت شستن صورت با آب چه اتفاقی برای پوستتان می افتد
امتیاز به این post

ما در تلاش برای داشتن پوستی درخشان صدها محصول مراقبتی از پوست را خریداری می کنیم. ما به تمیزکننده ها، مرطوب کننده ها، ماسک ها، روغن ها- به چشم موقعیتهایی برای داشتن پوستی جوان و تازه نگاه می کنیم. اما در نهایت کرم صورتی که به آن امیدهای زیادی داشتیم باعث نابود شدن پوست  مان می شود. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا بیشتر محصولات آرایشی باعث درخشان تر پوست نمی شوند .

  • پوستتان نرم می شود

تمیزکننده ها اساسا باعث از بین رفتن پوست می شوند. آنها روغنهای طبیعی پوست را از بین برده و پوستتان را خشک می کنند و سبب خارش آن می شوند. اگر احساس می کنید پوستتان کشیده شده یا قرمز است، بهتر است استفاده از شوینده را مدتی کنار بگذارید و صورتتان را با آب خالی بشویید.

  • صورتتان کمتر جوش می زند

ممکن است فکر کنید شوینده ها به کاهش چربی صورتتان کمک می کنند، اما کاملا برعکس عمل می کنند. وقتی پوستتان کم آب باشد، به طور خودکار چربی بیشتری تولید می کند. در نتیجه منافذ پوستتان باز می شود. برعکس آب سرد باعث کاهش تولید سبوم ( روغن) می شود و التهاب پوست را کاهش می دهد

  • پوستتان جوانتر به نظر می رسد

آب سرد پوستتان را سفت کرده و روند پیری را کاهش می دهد. از آب گرم برای شستن پوست استفاده نکنید زیرا میتواند به پوستتان آسیب  برساند و مشکلات بیشتری را ایجاد کند. صابون ها و شوینده هایی که آلکالین هستند ( یعنی پ هاش ای بین ۹ تا ۱۱ دارند ) پوستتان را فرسوده کرده و باعث کاهش الاستیسیته آن می شوند. در نهایت پوستتان چروک می شود

حتما بخوانید:   10 علامت هشدار دهنده که نشان می دهند باید حیوان خانگی خود را پیش دامپزشک ببرید

 

  • دچار واکنشهای آلرژیک نمی شوید

پیدا کردن شوینده مناسب برای پوستهای حساس و مستعد به آلرژی کاری دشوار است. متاسفانه تنها یک راه برای فهمیدن آنکه شوینده برای پوستتان مناسب است یا نه وجود دارد – اینکه آن را روی پوستتان امتحان کنید. برخی از شوینده ها باعث سوختگی شیمیایی یا واکنشهای آلرژیک می شوند و ممکن است بلافاصله به آنها واکنش نشان دهید بلکه در دراز مدت این واکنشها اتفاق می افتند.

  • پوستتان استراحت می کند

موارد آرایشی و محصولات زیبایی تاثیر منفی بر روی پوستتان دارند و شرایط موجود را تشدید می کنند. وقتی پوستتان را با آب می شویید پوستتان استراحت می کند و وظیفه خود را بدون کمک گرفتن از کرمها یا مرطوب کننده ها انجام می دهد.

اگر صورتتان را نشویید چه اتفاقی می افتد؟

نتیجه به نوع پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان خشک است متوجه کدرتر شدن آن می شوید. اما اگر پوست چربی دارید، منفذهای پوستتان بسته می شود و به دلیل تجمع چربی آکنه بیشتری می زند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف