اگر بدون پتو بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

اگر بدون پتو بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد
امتیاز به این post

اکثر ما خوابیدن بدون پتویی گرم و نرم را نمیتوانیم تصور کنیم. پتو احساس امنیت به ما می دهد و بخش مهمی از روتین خواب شبانه است. اما آن طور که معلوم است خوابیدن بدون پتو فواید زیادی برای سلامتی دارد و به سریعتر خوابیدن شما کمک می کند.

  • متابولیسم شما را ارتقا می دهد

خوابیدن با پتویی گرم و نرم حس بسیار خوبی دارد اما خوابیدن بدون پتو به شما کمک می کند چند کیلو وزن کم کنید. خوابیدن در محیط خنکتر متابولیسم شما را افزایش می دهد و مقدار چربی مفید و قهوه ای  بدن تان را بالا می برد. با آنکه واژه چربی قهوه ای ممکن است جذاب نباشد، اما باعث می شود سریعتر کالری بسوزانید و به بدنتان کمک می کند از شر قند خون راحت شود.

  • سریعتر به خواب می روید

وقتی هوا سردتر می شود بطور طبیعی وسوسه می شویم درجه حرارت محیط را بالا ببریم و خودمان را با چند لایه پتو بپوشانیم. اما دمای پایین تر روی نحوه خوابیدن شما تاثیر می گذارد و خوابیدن را تسریع می کند. دمای بدن ما قبل از خوابیدن چند درجه پایین می آید و اگر محیط اطراف تان در این زمان به شدت گرم باشد، بدنتان انرژی بیشتری را برای تنظیم کردن دمای خود تلف می کند و در نتیجه مدت زمان بیشتری را بیدار می مانید.

  • ممکن است کیفیت خوابتان بهبود پیدا کند

اگر تا به حال نیمه های شب از خواب بیدار شده اید و احساس کرده اید میخواهید پتوی خود را پس بزنید، یک دلیل علمی برای آن وجود دارد. دمای پایین تر در شب به بهتر خوابیدن ما کمک می کند و اگر محیط بیش از حد گرم شود، خوابمان را مختل می کند. بهترین دما برای خوابیدن بین ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد است. دماهای بالاتر مرحله حرکت سریع چشم را مختل می کند و باعث می شود تا خسته از خواب بیدار شوید حتی اگر مدت زمان کافی خوابیده باشید.

  • برای پوستتان بهتر است

پتوهای سنگین و گرم حرارت را در اطراف بدنتان به دام می اندازند و به جز مختل کردن خوابتان، منجر به یک بیماری خاص به نام جوشهای عرقی می شود. پتوهای کلفت و سنگین که از جنس الیاف ترکیبی ساخته شده اند به بدنتان اجازه تنظیم کردن دمای خود را نمی دهد و منجر به عرق کردن می شود. عرق در ترکیب با گرما و اصطکاک منافذ پوستتان را مسدود می کند و باعث آکنه می شود.

حتما بخوانید:   اگر بدون صابون دوش بگیریم، چه اتفاقاتی ممکن است برای بدن مان بیفتد؟

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف