دلیل ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم ها چیست، و چطور می توانیم آنها را برطرف کنیم

دلیل ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم ها چیست، و چطور می توانیم آنها را برطرف کنیم
امتیاز به این post

 

 

وقتی شخصی را با حلقه تیره ای زیر چشم هایش می بینیم، احتمالا اولین فکری که به ذهن مان خطور می کند این خواهد بود: “بیچاره کم خوابیده است”. اما پزشکان متوجه شده اند که علاوه بر کمبود خواب، چند عامل دیگر هم در ایجاد این لکه های سیاه نقش دارند.

حلقه های تیره زیر چشم چرا به وجود می آیند؟

سیاهی زیر چشم در افراد مختلف ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد اما یک دلیل مشترک در همه افراد، کمبود اکسیژن در رگ های خونی است که باعث افزایش بیش از حد معمول ماده ای به نام رنگدانه ملانین می شود.

برخی دیگر از عوامل ایجاد تیرگی زیر چشم عبارتند از بیماری هایی مانند آلرژی، اگزما، درماتیت و کم خونی.

پف زیر چشم نیز ممکن است به دلیل مالیدن ناخودآگاه چشم ها، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، خواب ناکافی و یا عوامل ژنتیکی و افزایش سن به وجود بیاید.

چطور می توانیم با این لکه ها مقابله کنیم؟

ملانین یک رنگدانه قهوه ای یا سیاه است که به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و مسئول ایجاد رنگ در پوست، مو، چشم و برخی دیگر از قسمت های بدن انسان است. در اینجا راه هایی برای جلوگیری از تجمع مقدار زیاد ملانین و همچنین ایجاد پف در ناحیه زیر چشم ها معرفی می کنیم.

حتما بخوانید:   چرا ما همچنان به این ۱۱ عضو از بدن خود که برای حیات ما ضروری نیستند، احتیاج داریم

۱- وضعیت بدنی مناسب برای خوابیدن را تمرین کنید

هنگام خواب مایعات می توانند زیر چشمان شما جمع شوند، مخصوصا اگر سرتان در امتداد بدن قرار گرفته باشد. اگر موقع خوابیدن سر را اندکی بالاتر از بدن قرار دهید از تجمع مایعات جلوگیری می شود و فردا صبح چهره تان پف کرده نخواهد بود.

۲- از تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید

اگر از هر متخصص پوستی بخواهید توصیه ای برایتان داشته باشد، به شما خواهد گفت که پوست خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. نه تنها نور آفتاب باعث پیری زودرس پوست ما می شود، بلکه اشعه ماوراء بنفش هم می تواند به پوست آسیب برساند. این پیری پوست موجب تورم و ایجاد حلقه های تیره زیر چشم می شود. پس هر موقع لازم است زیر آفتاب قرار بگیرید، حتما کرم ضد آفتاب بزنید و از عینک آفتابی و کلاه هم استفاده کنید.

۳- مواد طبیعی را امتحان کنید

بعضی از چیزهایی که می توان به راحتی در خانه پیدا کرد، مانند خیار و چای کیسه ای مصرف شده، گزینه خوبی برای مبارزه با ورم زیر چشم هستند. خیار خاصیت خنک کنندگی و ضد التهابی بسیار خوبی دارد و می تواند به کاهش تورم زیر چشم کمک کند؛ و کافئین و تانن های موجود در چای باعث کاهش التهاب و سفت شدن پوست نیز می شوند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، خیار یا چای کیسه ای را به مدت ۵ دقیقه به صورت کمپرس سرد روی حلقه های سیاه زیر چشمان خود قرار دهید و بعد صورت تان را بشویید.

حتما بخوانید:   خون افراد گیاهخوار، مقاوم تر در برابر سرطان

۴- از کمپرس یخ استفاده کنید

همانطور که خیار و چای کیسه ای سرد می توانند التهاب و ورم زیر چشم را کاهش دهند، استفاده از یک تکه یخ و یا کمپرس سرد (یا کیسه یخ) نیز می تواند باعث کاهش پف کردگی صورت شود. استفاده از یخ موجب تسریع در ترمیم پوست هم می شود و جلوه ای درخشان و سرزنده به پوست شما می بخشد.

۵- به اندازه کافی بخوابید

معمولا هنگامی که بدن ما دچار کمبود خواب است، پوست مان کمرنگ تر می شود و به همین خاطر تیرگی زیر چشم بیشتر نمود پیدا می کند. بعلاوه از آنجا که پوست زیر چشم ها خیلی نازک است، هنگامی که خسته ایم به دلیل اتساع مداوم رگ های خونی خیلی زود این ناحیه تیره می شود. افراد بزرگسال باید روزانه ۷ تا ۹ ساعت بخوابند تا بتوانند چهره شان را شاداب و جوان نگه دارند.

۶- از مرطوب کننده ها و روغن های مناسب استفاده کنید

آبرسانی به صورت با استفاده از روغن های مفید و مرطوب کننده ها، مانع از ایجاد چین و چروک و خطوط در پوست می شود. بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که سرشار از مواد آنتی اکسیدان هستند چون این مواد می توانند تاثیر مثبتی بر لکه های سیاه زیر چشم داشته باشند. حرکات ماساژ مانندی که هنگام استفاده از این محصولات بر روی صورت خود انجام می دهید نیز به گردش بهتر خون کمک نموده و در نتیجه از انقباض رگها و تجمع خون جلوگیری خواهد کرد. برخی از گزینه های محبوب برای مرطوب کردن روزانه پوست عبارتند از کرم ویتامین E یا C، روغن بادام، و روغن نارگیل.

حتما بخوانید:   در صورت روبرو شدن با شخصی که غش کرده است، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

شما برای درمان تیرگی زیر چشم های خود چه کارهایی انجام می دهید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف