۱۰ عادت روزانه که ذره ذره سلامتی را از ما می‌گیرند

۱۰ عادت روزانه که ذره ذره سلامتی را از ما می‌گیرند
امتیاز به این post

همه می دانند که عاداتی مثل سیگار کشیدن و خوردن غذاهای مضر می توانند تاثیر مخربی بر سلامتی مان داشته باشند، اما یک سری عادات روزمره و کمتر شناخته شده ی دیگر هستند که بر سلامتی مان اثر می گذارند. در ادامه عاداتی که آهسته آهسته به شما آسیب می رسانند را معرفی می کنیم.

۱_ قرار دادن کیف پول تان در جیب پشتی: برای آقایان بهترین محل قرار دادن کیف پول، جیب پشتی شلوار است، اما با اینکه ممکن است این کار راحت باشد، اما اصلا درست نیست. نشستن روی کیف پول تان حتی به مدت کوتاه می تواند باعث تغییر حالت ستون فقرات تان شود.

۲_ آوردن وسایل الکترونیکی به تخت: تحقیقات نشان داده اند که آوردن وسایل الکترونیکی به تخت موجب بی خوابی و کاهش کیفیت خواب می شود اما آمار نشان می دهد که حدود ۸۹% بزرگسالان و ۷۵% کودکان حداقل یک وسیله ی الکترونیکی در اتاق خواب شان دارند. استفاده از این وسایل قبل از خواب نه تنها به کیفیت خواب لطمه می زند، بلکه موجب افزایش وزن و خستگی صبح گاهی می شود. این مسئله بر سطوح بهره وری مان، توانایی های یادگیری مان و همینطور سطح استرس مان تاثیرگذار است. سعی کنید که حداقل یک ساعت قبل از خواب از این وسایل استفاده نکنید.

۳_ شستن دست ها با آّب گرم: مطالعات مختلفی تایید کرده اند که آب سرد و گرم هر دو در کشتن باکتری ها موثر هستند. ولی ثابت شده که آب سرد برای شست و شوی دست ها سالم تر است. آب گرم باکتری ها را نمی کشد، آب جوش می کشد، به همین دلیل وسایل پزشکی را برای استریلیزه کردن می جوشانند. شستن دست ها با آب گرم پوست تان را نرم کرده و آن را در مقابل جرم‎  ها آسیب پذیرتر می کند.

حتما بخوانید:   چرا نوزاد تان زبانش را درمی آورد

 

۴_ نوشیدن آب از بطری پلاستیکی: منطقی است که تصور کنیم آب نوشیدن از بطری پلاستیکی سالم و مطمئن است اما بطری های پلاستیکی به خاطر ماده ی شیمیایی ای که در اثر قرار گرفتن در دمای بالا از خود آزاد می کنند خطرناک هستند. این ماده ی شیمیایی می تواند بر غدد درون ریز شما تاثیر گذاشته و احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا ببرد.

۵_ سریع خوردن غذا: مطالعات مختلفی نشان داده اند که تند غذا خوردن برای سلامتی مضر است. سریع غذا خوردن موجب افزایش وزن، ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته ی مغزی می شود.

 

۶_ مسواک زدن بعد از غذا خوردن: مطالعات نشان می دهند که حداقل ۳۰ دقیقعه بعد از غذا باید صبر کنید و سپس مسواک بزنید. دندان های ما توسط مینا محافظت می شوند و اسیدی که توسط غذاهای مختلف ایجاد می شود می تواند این مینای محافظ را از بین ببرد، یعنی دندان های مان بعد از غذا خوردن در ضعیف ترین حالت هستند.

۷_ تمیز کردن گوش هایتان با گوش پاک کن: تمیز کردن گوش با گوش پاک کن مخاط گوش را بیشتر به داخل گوش هل می دهد و باعث عفونت، سوراخی پرده ی گوش، تجمع مخاط گوش و وز وز گوش شود.

۸_ استفاده از دست خشک کن: دست خشک کن ممکن است نسبت به دستمال کاغذی برای محیط زیست مفیدتر باشد، اما برای ما سالم نیست. یک مطالعه نشان داده که استفاده از دست خشک کن های اماکن عمومی باعث پخش جرم های مدفوع در دستان تان می شود. مکانیسم عمل دست خشک کن طوری است که باعث انتقال باکتری ها در هوا می شود.

حتما بخوانید:   درمان زودانزالی با خمیر دندان، آیا موثر است؟

 

۹_ نوشیدن بیش از حد آبمیوه: مسلم است که آب پرتقال سرشار از ویتامین C، B و آنتی اکسیدان‎ های مختلف می باشد. با این حال نوشیدن بیش از حد آبمیوه می تواند برای سلامتی مضر باشد چرا که باعث پوسیدگی دندان، دیابت نوع ۲ و چاقی می شود. دلیل این موضوع مقدار بالای فروکتوز (قند میوه) می باشد.

 

۱۰_ بیش از حد خوابیدن: خواب راهی است تا بدن تجدید قوا کرده و خود را بازسازی کند. اما تصور اینکه هر چه بیشتر بخوابید بهتر است، غلط می باشند. میزان خواب مناسب برای هر کس متفاوت است اما چیزی بین ۷ تا ۹ ساعت می باشد. بیش از حد خوابیدن باعث افزایش احتمال فوت، افسردگی، بیماری قلبی، چاقی و اختلال در عملکرد مغز می شود.

Mature man holding alarm clock and checking time for work

منبع

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف