۷ علامت که نشان می دهد بیش از حد نان مصرف می کنید

۷ علامت که نشان می دهد بیش از حد نان مصرف می کنید
امتیاز به این post

 

تخمین زده می شود که هر فرد امریکایی هر سال ۲۴ کیلوگرم نان مصرف می کند. دلیل آن ساده است زیرا نان خوشمزه و در دسترس بوده و به راحتی قابل حمل است. اما مانند بسیاری از چیزهایی که خوشمزه هستند نان نیز تاثیرات منفی بر روی بدن دارد. و وقتی بدن شما اذیت شود نشانه هایی می فرستد تا بتوانیم مشکل موجود را حل کنیم. در زیر به هفت نشانه مهم از مصرف بیش از حد نان اشاره می کنیم:

  • دچار یبوست می شوید

افرادی که به گلوتن حساسیت دارند یا از بیماری سلیاک رنج می برند ممکن است ندانند که با مصرف نان دچار نفخ می شوند. آنها همچنین مشکل دفع دارند زیرا روده های آنها بسته می شود. ممکن است به گلوتن حساسیت نداشته باشید اما به هنگام مصرف گندم یا سایر غلات حساسیت بالایی از خود نشان دهید. بهترین کار در این شرایط آن است که آزمایش انجام دهید تا ببینید آیا گلوتن به بدنتان آسیب زده است یا نه. یادتان باشد که تقریبا در تمام کشورها، حدود نیم تا یک درصد از جمعیت آنها بیماری سلیاک دارند. حتی اگر به این بیماری مبتلا باشید، جایگزین های زیادی وجود دارد که میتوانید از آن لذت ببرید

  • سریعتر گرسنه می شوید

غلات تصفیه شده از جمله آرد سفید، برنج سفید، چوب شور، و کراکر دارای مقادیر کالری بالایی هستند. و نحوه عملکرد آنها بدین صورت است که به دلیل داشتن میزان بالای شکر  شما را وادار به خوردن بیشتر می کنند. به همین دلیل است که شما بیش از حد احساس ناراحتی یا استرس می کنید، و به دنبال آن غلات تصفیه شده ای می گردید که برای لحظه ای حال شما را بهتر می کنند.  به همین دلیل است که ممکن است دچار اضافه وزن شوید و اگر در رژیم خود از محصولاتی با غلات کامل استفاده کنید، به راحتی میتوانید وزنتان را کم کنید. در مطالعه ای اثبات شده است که این محصولات در کاهش چربی دور شکم به شدت به شما کمک می کنند. و برای همین است که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارند. اما این بدان معنا نیست که باید در مصرف آن ها زیاده روی کنید.

  • سطح کلسترول تان بالا می رود

نانی که در فر خانگی پخته شده ممکن است مسئول بالا رفتن کلسترول شما نباشد اما نانهایی که در مغازه پخته می شوند کلسترول تان را بالا می برند. محصولاتی از جمله کروسان، رولهای کره ای و انواع نان های بسته بندی شده دارای چربی ترانس زیادی هستند. این نانها کره و تخم مرغ زیادی دارند که در صورت مصرف مکرر کلسترول تان را بالا می برند. همچنین اکثر محصولاتی که حاوی گلوتن هستند در این طبقه بندی مضر قرار می گیرند. این محصولات متنوع بوده و شامل کوکی های بسته بندی شده و کیکها، دونات، و غذاهای سرخ کرده می باشد.

  • ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید

غلات تصفیه شده ممکن است علت مشکل دیگری باشند که با آن روبه رو هستید. غذاهایی مانند پاستا، برنج سفید، نودل، برشتوک و تمام مواد تهیه شده از آرد سفید باعث مشکلات پوستی می شوند. در تحقیقی نشان داده شده که افرادی که بیش از حد کربوهیدراتهای تصفیه شده مصرف می کنند ۳۰ درصد ریسک ابتلا به آکنه در آنها بالاتر است. این بدان دلیل است که این محصولات  شکر بالا دارند که موجب افزایش سطح انسولین می شود. در پاسخ به بالا رفتن انسولین، هورمون آندروژن فعالتر می شود و آکنه بوجود می آید. از طرف دیگر، افرادی که شکر زیادی مصرف نمی کنند به نظر می رسد مشکلات پوستی و آکنه کمتری دارند.

حتما بخوانید:   با ۱۰ مزیت خوردن خرما آشنا شوید!

 

  • بعد از خوردن غذا به شدت خواب آلود می شوید

وقتی نان زیادی در رژیم روزانه خود مصرف می کنید، مقادیر بالای انسولین در جریان خونتان ترشح می شود. انسولین اجازه می دهد تریپتوفان به مدت بیشتری در خونتان باقی بماند. تریپفتوفان یک آمینو اسید است که به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می کند. سروتونین و ملاتونین دو انتقال دهنده عصبی اند که خلق و خوی شما را پایدار نگه می دارند. آنها همچنین با تشویق شما به خوابیدن چرخه خواب و بیداری تان را منظم می کنند.  به همین دلیل است که ممکن است احساس خواب آلودگی کنید و بعد از خوردن یک غذای مفصل سرشار از غلات تصفیه شده رخوت زیادی را احساس کنید. بنابراین اگر باید بعد از غذا خوردن به سر کارتان برگردید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید .

  • فشار خونتان را بالا می برد

۹ امریکایی از هر ۱۰ امریکایی بیشتر از مقدار توصیه شده نمک مصرف می کند و نان در  اشکال مختلف ، مسئول اصلی آن است. یک برش ساده نان تا ۲۳۰ میلی گرم نمک دارد که ۱۵ درصد بیش از حد بالای مصرف روزانه است. یک ساندویچ ساده دو برابر این مقدار نمک دارد. غذاهایی فراوری شده مانند پیتزا، رولهای نان، کروتون، و ساندویچها میزان سدیم را افزایش می دهند. نتیجه مصرف زیاد سدیم بالا رفتن فشار خون است که عامل بیماری قلبی و سکته است. متوسط امریکایی ها بیش از مقدار توصیه شده توسط مرکز مبارزه با بیماری ها نمک مصرف می کنند.

  • ممکن است خلق و خویتان ناپایدار شود

نان به دلیل مقدار بالای قند باعث سرخوشی موقت شما می شود اما این سرخوشی به زودی تمام می شود. در مطالعه ای نشان داده است که اگر غلات تصفیه شده به درستی هضم نشوند، ترکیبات آنها به مغز می رسد و باعث بروز مشکلات ذهنی می شود. همچنین اثبات شده است که افرادی که به آرد حساسیت دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا شیزوفرنی، اختلال دو قطبی، افسردگی و اضطراب هستند. و بسیاری از افرادی که در رژیم غذایی خود آرد و لبنیات را حذف کرده اند بهبودی چشمگیری در سلامت روانی آنها حاصل شده است.

حتما بخوانید:   هشت نوع چای برای کاهش وزن و چربی سوزی

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف