با ۱۰ مزیت خوردن خرما آشنا شوید!

با ۱۰ مزیت خوردن خرما آشنا شوید!
امتیاز به این post

از زمان کشف شدنش که به هزاران سال پیش برمی گردد، خرما به خاطر خواص درمانی اش شناخته شده می باشد. و با اینکه از این خواص اطلاع داریم اما اغلب آنها را به خاطر مزه ی شیرین شان مصرف می کنیم. طبق مطالعات تاریخی، منشا خرماها عراق فعلی است هرچند که مصریان پیش از آن شراب هایی از خرما می گرفتند.

به لطف دادوستدها، خرما به جنوب غربی آسیا، اسپانیا، آفریقای شمالی و بعدها به مکزیک، کالیفرنیا آورده شد. امروزه خرمایکی از موادغذایی مهم در آسیا به شمار می رود. با اینکه حدود ۳۰ نوع خرمادر سراسر دنیا وجود دارد اما می توان آنها را به سه دسته ی اصلی  نرم، نیمه خشک و خشک تقسیم کرد که تفاوت آنها در گلوکز، ساکارز و فروکتوز آنهاست.

خرماها منابع خوبی از ویتامین های مختلف، موادمعدنی، انرژی، قند و فیبر هستند. آنها همچنین حاوی کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم و روی نیز می باشند. در ادامه به مزایای خرما برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.

۱_ کاهش کلسترول: آیا میدانستید که خرمابدون کلسترول بوده و چربی کمی دارد؟ گنجاندن خرما در رژیم غذایی روزانه تان می تواند به کنترل کلسترول و حتی کاهش وزن تان کمک کند.

۲_ غنی از پروتئین: اگر به دنبال راهی برای دریافت پروتئین بیشتر هستید خرمارا مدنظر داشته باشید. خرماغنی از پروتئین است که کمک می کند روی فرم مانده و حتی عضلاتی قوی داشته باشید. کسانی که باشگاه می روند به عنوان بخشی از رژیم غذایی شان گاها خرما مصرف می کنند.

حتما بخوانید:   7 دلیل برای اینکه دارچین را به غذاهای خود اضافه کنیم

۳_ غنی از ویتامین ها: خرما حاوی ویتامین هایی از جمله ب ۱، ب۲، ب۳، ب۵، آ۱ و سی می باشد. اگر روزانه چند خرمابخورید دیگر احتیاجی به مکمل ها و ویتامین پیدا نخواهید کرد. نه تنها موجب سلامتی تان می شود بلکه به خاطر داشتن قندهای طبیعی از جمله گلوکز، ساکارز و فروکتوز سطح انرژی تان را نیز بالا می برد.

۴_ بهبود سلامت استخوانها: خرماتاثیرش را روی استخوان ها هم می گذارد. خرما غنی از سلنیم، منیزیم، مس و منگنز است که تمام این ها برابر داشتن استخوان هایی سالم  ضروری هستند و مانع از پوکی استخوان می شوند.

۵_ تقویت سیستم عصبی: خرماها سرشار از پتاسیم بوده و حاوی مقادیر کمی سدیم می باشند که همین باعث تقویت سیستم عصبی تان می شود. پتاسیم به کاهش کلسترول کمک کرده و از خطر ابتلا به سکته ی مغزی می کاهد.

۶_ غنی از آهن: جدای از فلورینی که باعث سلامتی دندان ها می شود، خرما شامل آهن هم هست به همین دلیل شدیدا به کسانی که کمبود آهن دارند پیشنهاد می شود. کم خونی کمبود آهن موجب خستگی، کسلی، تنگی تنفس یا درد قفسه سینه می شود. به علاوه خرما برای تصفیه ی خون نیز خوب است.

۷_ بهبود هضم: اگر روزانه چند عدد خرما میل کنید، هضم غذاها برایتان آسان تر خواهد شد. به دلیل فیبر آن، خرمابرای کسانی که از یبوست رنج می برند نیز توصیه می شود.

۸_ بهبود پوست: ویتامین سی و دی در انعطاف پذیری و نرمی پوست تاثیر به سزایی دارند. به علاوه اگر از مشکلات پوستی رنج میبرید، گنجاندن خرما در رژیم غذایی تان در طولانی مدت به سودتان خواهد بود. خرما همچنین مزایای ضدپیری دارد و از تجمع ملانین در بدن تان جلوگیری می کند.

حتما بخوانید:   اگر کافئین مصرف نکنید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

۹_ رفع مستی: گفته می شود که خرما در از بین بردن مستی و خماری ناشی از الکل موثر است.

۱۰_ کمک به افزایش وزن: قند، پروتئین و دیگر ویتامین هایی که در خرماهستند به افزایش وزن تان کمک خواهند کرد. خوردن خرمابا خیار هم باعث می شود وزن تان را در سطح نرمالی نگه دارید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف