۷ نشانه‌‌ی اینکه شغل تان دارد شما را می‌کشد

۷ نشانه‌‌ی اینکه شغل‌تان دارد شما را می‌کشد
4.7/5 - (4 امتیاز)

شغل شما، قاتل شما !

در این مقاله از مجله اینترنتی مبین میخواهیم به بررسی مسئله روانشناسیه شغل بپردازیم.اینکه آیا شغل شما قاتل شماست یا خیر ؟ با ما همراه باشید.

خیلی از افراد فقط برای برطرف کردن نیازهای مالی‌شان مشغول به انجام کاری بوده یا شغلی دارند و در واقع هیچگونه علاقه و هیجانی به کاری که انجام می‌دهند ندارند. خیلی‌ها از صبح شنبه فقط بدشان می‌آید اما یک سری دیگر هر روز کاری برایشان صبح شنبه است. در ادامه نشانه‌های اینکه آیا شغل‌ تان دارد شما را می‌کشد یا خیر را برایتان عنوان خواهیم کرد.

۱_وقتی برای خانواده‌تان ندارید

شاید وقتی به خانه می‌آیید برای اعضای خانواده غریبه باشید و از آمدن‌تان به خانه تعجب کنند. اگر برای خانواده‌تان تبدیل به فردی غریبه شده و فقط آخر هفته‌ها فرصت دیدن‌شان را دارید و مراسم‌ها و سالگردها را از دست می‌دهید، شاید وقت آن رسیده که باید مسائل را دوباره اولویت بندی کنید چراکه شغل‌تان دارد شما را می‌کشد.

۲_کمبود خواب و بی‌خوابی

اگر شب تا صبح چشم‌تان به ساعت است و امیدوارید زودتر صبح شود تا لازم نباشد در تخت خواب‌تان بی‌خوابی بکشید، شغل‌تان دارد شما را به قتل می‌رساند. وابسته بودن به قرص خواب برای خوابیدن و سر کردن روز کاری‌تان با چایی و قهوه و چشم‌های پف کرده خبر از استرس کاری را می‌دهد.

حتما بخوانید:   چرا نباید به خاطر عوض کردن شغل تان احساس عذاب وجدان داشته باشید

۳_بیماری مکرر

درد کمر، سرماخوردگی، میگرن، آرتروز، گرفتگی گردن، عفونت گوش … این لیست همینطور ادامه پیدا می‌کند. اگر مدام به این دلیل و آن دلیل پیش دکتر هستید، شاید یک چکاپ کلی همه چیز را به محل کارتان ارتباط بدهد. استرس خودش را به طرق مختلف نشان می‌دهد و این مریضی‌های گاه و بی‌گاه‌تان ممکن است به دلیل استرس کاری باشند.

۴_پاداش نگرفتن برای تلاش‌تان

اگر دستاوردهای زیادی دارید، کار را به موقع انجام می‌دهید، فروش را افزایش می‌دهید، وقت شناس هستید، ایده پرداز هستید و غیره، اما با این حال حقوق دریافتی‌تان ارزش این همه تلاش را ندارد، پس از عدم تعادل پاداش و دستمزد رنج می‌برید. مطالعات نشان می‌دهند که این گونه عدم تعادل به سرخوردگی و ناامیدی و در شرایط شدیدتر به بیماری روانی منجر می‌شود.

۵_سرتان زیادی شلوغ است

در  این مورد شغل‌تان آرام و با درد شما را می‌کشد. اگر لازم است مدت زمان زیادی را یک جا نشسته و وقت استراحت زیادی نداشته باشید، به غذاهای فست فودی و آماده روی خواهید آورد. عدم تحرک و مصرف غذاهای آماده باعث کاهش متابولیسم و افزایش وزن‌تان خواهد شد و دست آخر باعث می‌شود که به بیماری‌هایی از جمله دیابت، چاقی، فشارخون بالا  و بیماری قلبی دچار شوید.

۶_ مشکلات جنسی

فشار کاری می‌تواند موجب بروز مشکلات جنسی نیز بشود. استرس، قرارگیری زیاد در معرض لامپ‌های فلورسنتی و وقت‌هایی که از خانه دور هستید می‌تواند منجر به کاهش عملکرد جنسی شود. این موارد شاید قدرت باروری‌تان را هم تحت تاثیر قرار دهند.

۷_عدم تمرکز و کسلی

مطالعات نشان می‌دهند که حتی استرس کوتاه مدت هم می‌تواند بر نواحی‌ای از مغز که مسئول یادگیری و حافظه هستند تاثیر بگذارد و تداوم این موارد باعث بیماری‌های جدی‎‌تر از جمله جنون و آلزایمر می‌شود. عدم تمرکز و کسلی هم به نوبه‌ی خود بهره وری‌تان را از بین خواهند برد.

حتما بخوانید:   اثر پروانه ای چیست

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف