اگر خیلی زیاد از بالم لب استفاده کنیم، چه اتفاقی برای لب هایمان می افتد؟

اگر خیلی زیاد از بالم لب استفاده کنیم، چه اتفاقی برای لب هایمان می افتد؟
امتیاز به این post

 

 

این مطلب در حالی نوشته شد که نگارنده امروز برای پنجمین بار از بالم لب استفاده کرده بود، در حالی که هنوز خورشید به وسط آسمان هم نرسیده است. بعضی از ما ممکن است هر روز از بالم لب استفاده کنیم بدون این که حتی بدانیم استفاده بیش از حد از آن ممکن است چه تاثیراتی بر لب هایمان داشته باشد.

در اینجا فهرستی از نتایج استفاده بیش از حد بالم لب را جمع آوری کرده ایم؛ و در انتهای مطلب نیز دستورالعمل ساده ای را به شما یاد می دهیم تا خودتان به راحتی در خانه بالم لب تهیه کنید.

۱- ممکن است لب ها خشک تر شوند

به گفته پزشکان متخصص پوست، بالم لب حاوی موادی است که می توانند لب های ما را تحریک نموده یا بیش از حد لایه برداری کنند. برخی از این مواد عبارتند از فنل، کافور، منتول، مواد معطر، طعم دهنده ها، اسید سالیسیلیک و ویتامین ای. مثلا در یک مطالعه مشخص شد که ۳۳ درصد بیماران به خاطر وجود ویتامین ای دچار درماتیت تماسی می شوند.

۲- ممکن است باعث تحریک نواحی اطراف لب ها شود

کارشناسان می گویند که حداکثر ۳ بار در روز میتوانیم از بالم لب استفاده کنیم: بعد از بیدار شدن، بعد از مصرف غذا و نوشیدنی ها، و قبل از خواب. اگر از بالم لب خود بیش از حد استفاده کنید ممکن است پوست تان تحریک شود یا لکه های کوچکی در اطراف لب ها ظاهر گردد.

حتما بخوانید:   از یوگا به عنوان درمانی برای آسم استفاده کنید

۳- ممکن است لب ها تنبل شوند

برخی از فرمولاسیون های بالم لب مانعی مصنوعی برای حفظ رطوبت ایجاد می کنند و باعث می شوند که لب ها کمتر مجبور به حفظ سطح رطوبت بافت خود باشند.

۴- به استفاده از بالم لب اعتیاد پیدا می کنید

عده ای می گویند که به بالم لب معتاد شده اند؛ ولی به گفته کارشناسان مواد به کار رفته در بالم به خودی خود اعتیادآور نیستند بلکه در واقع به حالت تسکین دهنده و آرامش بخشی که هنگام استفاده از بالم لب به ما دست می دهد معتاد می شویم.

 

دستورالعمل تهیه بالم لب بر پایه لانولین در منزل

اگر دوست دارید بهترین بالم لب را داشته باشید و پول کمتری هم خرج کنید، بهتر است خودتان دست به کار شوید.

مواد لازم عبارتند از:

  • ۱ قاشق غذاخوری شی باتر (روغن درخت شی)
  • ۱٫۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چایخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری موم طبیعی
  • ۱ قاشق چایخوری لانولین
  • ۵ قطره روغن اسطوخودوس (در صورت تمایل)

طرز تهیه:

روغن نارگیل، موم و لانولین را در کاسه ای که آن را روی یک ظرف آب قرار داده اید ذوب کنید. همزمان با ذوب شدن، مواد را به آرامی هم بزنید. بعد از ذوب شدن مواد کاسه را از روی اجاق بردارید. حالا شی باتر و عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا آنها هم ذوب شوند. بعد اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید و هم بزنید (این مرحله اختیاری است و به سلیقه خودتان بستگی دارد). حالا بالم لب خانگی تان آماده است. آن را در ظروف مناسبی بریزید و صبر کنید تا سفت شود.

حتما بخوانید:   چرا مدام احساس سرما می‌کنیم؟

 

شما هر روز چند بار از بالم لب خود استفاده می کنید؟ آیا تاکنون علایمی از اعتیاد به آن در خود حس کرده اید؟

 

\

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف