اگر قبل از خواب از گوشی خود استفاده کنید چه اتفاقی می افتد

اگر قبل از خواب از گوشی خود استفاده کنید چه اتفاقی می افتد
امتیاز به این post

شاید به خودتان قول داده بودید که زود به رخت خواب بروید اما در نهایت در صفحات اجتماعی مشغول گشت زدن شده اید. گذاشتن گوشی در اتاقی دیگر یا خارج شدن از برنامه ها حتی برای چند ساعت دشوار است. اما استفاده از گوشی قبل از خواب بیش از آنچه که فکرش را بکنید روی سلامتی تان تاثیر می گذارد. در زیر به نتایج تحقیق در این مورد می پردازیم

  • باعث صدمه دیدن چشمها می شود

اگر احساس می کنید بعد از چند ساعت گشتن در شبکه های اجتماعی دیدتان تار می شود، قطعا تنها نیستید. وقتی در حال استفاده از گوشی دراز می کشید چشمتان خسته می شود. برای محافظت از چشمان خود سعی کنید میزان روشنی صفحه را پایین آورده و از استفاده طولانی مدت از آن پرهیز کنید.

  • باعث اختلال در خواب می شود

وقتی در نهایت بعد از یک روز طولانی به تختخواب می روید، شاید بخواهید پیامهایتان را چک کرده یا خبر بخوانید. اما این عادت به آن اندازه که به نظر می رسد بی ضرر نیست، و استفاده از گوشی در زمان خواب مانع از داشتن خواب خوب می شود. نور آبی گوشی نه تنها روی دیدتان تاثیر می گذارد، بلکه چرخه خواب و بیداری شما را نیز مختل می کند که مشکلات زیادی را برای سلامت تان بوجود می آورد.

  • باعث گردن درد می شود

اگر با حس وحشتناک گردن درد آشنا هستید، استفاده کردن از گوشی همراه در موقع خواب شرایط موجود را بدتر می کند. وقتی گردنتان را به سمت جلو خم می کنید تا به صفحه نگاه کنید، عضلات گردن تان کشیده می شود و درد میگیرد. اگر نمیتوانید بدون نگاه کردن به گوشی بخوابید، حداقل آن را در سطح چشمان خود نگه دارید تا به عضلات گردن تان فشار وارد نشود.

  • باعث پیری زودرس پوست می شود

ممکن است  پول زیادی را صرف خرید محصولات مراقبت از پوست گران قیمت بکنید اما استفاده از گوشی به هنگام خواب تمام تلاشهایتان را نقش بر آب می کند. وقتی به گوشی تان نگاه می کنید، باعث می شود تا خطوط ریزی در صورتتان بوجود بیاید که به نوبه خود باعث پیری زودرس می شود.

حتما بخوانید:   چطور از پوست مان در برابر نور آبی محافظت کنیم

 

منبع: brightside.me

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف