اگر مصرف گلوتن را به طور کامل کنار بگذارید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر مصرف گلوتن را به طور کامل کنار بگذارید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

باور عمومی بر این است که افرادی که مبتلا به بیماری های شکمی هستند نباید گلوتن مصرف کنند زیرا برای سلامتی شان خطرناک است. اما افرادی که این بیماری را ندارند نیز میتوانند از فواید ترک یا محدود کردن گلوتن در وعده های روزانه شان لذت ببرند. مقاله امروز به شما نشان می دهد که در صورت ترک ناگهانی گلوتن چه اتفاقی برای بدن و ذهنتان می افتد. ما برخی حقایق جالب را در مورد ترک گلوتن برایتان گردآوری کرده ایم.

  • یبوست تان بر طرف می شود

افرادی که به گلوتن حساسیت دارند دارای بیماری های مختلفی در سیستم گوارش شان می باشند. برخی اسهال دارند، اما برخی نیز به یبوست دچار هستند. این اتفاق به این دلیل می افتد که گلوتن باعث جذب ضعیف مواد معدنی می شود. متخصصان تغذیه به افراد دچار یبوست توصیه می کنند که عدم تحمل خود را نسبت به گلوتن بررسی کنند.

  • دیگر دچار نفخ شکم نمی شوید

ممکن است برخی مواقع بعد از مصرف گلوتن احساس حالت تهوع کنید حتی اگر هیچ بیماری ای در سیستم ایمنی خود نداشته باشید. یا شاید دچار نفخ معده و تجمع گاز شوید. اینها نشانه آنند که بدن شما رابطه خوبی با گلوتن ندارد. در این صورت می توانید با دنبال کردن یک رژیم غذایی فاقد گلوتن از شر این عوارض راحت شوید. اما این نوع رژیمها باید زیر نظر متخصص تغذیه گرفته شوند تا بتوانند درمان صحیح را بر اساس نیازهای بدنی تان در اختیار شما قرار دهند .

  • از حالت منگی ذهنی بیرون می آیید

گاهی اوقات، ممکن است احساس منگی و عدم شفافیت ذهنی داشته باشید و معمولا عوامل مختلفی را مقصر می دانیم مانند استرس یا نداشتن خواب کافی. اما دانشمندان ادعا می کنند که دلیل منگی ذهنی میتواند گلوتن موجود در غذای شما باشد. با این حال به نظر می رسد این ادعا فقط در مورد افرادی که از نظر ژنتیکی توان تحمل گلوتن را ندارند صادق است بنابراین منگی ذهنی اولین علامتی است که باید درباره آن با پزشکتان مشورت کنید.

  • راحتتر باردار می شوید

گلوتن می تواند یکی از علتهای نازایی باشد. یکی از دلایلی که برخی زنان نمیتوانند بچه دار شوند حساسیت به گلوتن است و هیچ گاه تا زمانی که آزمایش ندهند نمی توانند  تصور کنند که به گلوتن حساسیت دارند. تحقیقات همچنین دریافته اند که حساسیت به گلوتن میتواند عامل سقط جنین باشد.

  • تغییرات خلقی و افسردگی کمتری را تجربه می کنید

دانشمندان اثبات کرده اند که مغز و شکم ما با یکدیگر ارتباط دارند.احساساتی که به ما دست می دهند میتوانند متاثر از غذایی باشند که قبلتر خورده ایم. اگر گلوتن را حذف کنیم، نگرانی کمتری داریم و نوسانات خلقی ما نیز ناپدید می شوند.

  • از پف کردگی صورت دوری می کنیم

یکی از عوارض مصرف گلوتن گونه های پف کرده قرمز، حلقه های تیره رنگ و لکه هایی در ناحیه چانه است. گاهی اوقات فردی که به گلوتن حساس است در اثر افت ناگهانی فشار خون که ناشی از آلرژی به گلوتن می باشد دچار گرگرفتگی صورت می شود.

  • حواس پنج گانه شما تقویت می شوند

وقتی به گلوتن حساسیت دارید، حواس شما نیز تغییر می کنند. دانشمندان ادعا می کنند  برخی از افرادی که  به گلوتن حساسیت دارند  مشکلاتی در زمینه شنوایی، چشایی و بویایی  دارند. کنار گذاشتن گلوتن باعث بهبود در وضعیت چشایی و بویایی می شود.

حتما بخوانید:   اگر هر روز پاپ کورن بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد ؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف