چرا نباید بعد از غذا قهوه بنوشید

چرا نباید بعد از غذا قهوه بنوشید
امتیاز به این post

 

شاید شما هم بعد از تمام کردن صبحانه به یک فنجان قهوه و بعد از اتمام نهار به یک فنجان کاپوچینو نیاز داشته باشید. شاید برای هضم کردن غذا یا بیدار نگه داشتن خود در طول روز مجبور به نوشیدن یک  فنجان اسپرسوی قوی باشید . واقعیت آن است که زمان نوشیدن قهوه بیش از آنچه فکر می کنید روی سلامت شما تاثیر می گذارد . مشخص شده است که نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از غذا روی ظاهر و سلامت شما اثرات سویی دارد.

  • ممکن است باعث خشکی پوست شود

    یک فنجان قهوه خوشمزه میتواند شما را از خواب بیدار کند و فواید بسیاری برای سلامتی شما داشته باشد. اما نوشیدن مستقیم آن بعد از غذا به بدن تان اجازه نمی دهد تا مواد مغذی مورد نیاز از غذا را جذب کند و دریافت آهن را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد. وقتی به بدنتان قهوه کافی نرسد، به اشکال مختلفی شما را تحت تاثیر قرار می دهد که روی پوست تان قابل مشاهده است. ممکن است پوست تان زردتر یا خشک تر از حد معمول شود و چین و چروکهایی در صورتتان نمایان شود.

  • به دندان هایتان آسیب می رساند

نوشیدن قهوه درست بعد از غذا توانایی بدن تان در جذب مواد مغذی مورد نیاز از جمله کلسیم را کاهش می دهد. ما به طور طبیعی از طریق مو و پوست مان کلسیم از دست می دهیم، و بدن آن را به همراه عرق و ادرار دفع می کند. نوشیدن قهوه باعث می شود بدن شما کلسیم بیشتری از دست بدهد و اگر رژیم غذایی تان این کلسیم را جبران نکند، بدن تان آن را از دندانها و استخوانهایتان می گیرد. همین امر باعث پوسیدگی دندانها و حساس شدن لثه ها می شود.

  • ممکن است باعث افزایش کلسترول بد خون شود

یک تکه نان به همراه لایه ای کره ممکن است غذای سالمی نباشد اما خوشمزه است بخصوص وقتی با قهوه میل شود. اما عادت خوردن هر دوی این غذاها با هم باعث افزایش کلسترول خون تان می شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که روغن های موجود در قهوه روی توانایی بدن تان برای تنظیم کلسترول تاثیر می گذارد ، و نوشیدنی مورد علاقه ما را تبدیل به یکی از ترکیبات افزایش دهنده کلسترول می کند.

  • برای موهایتان مناسب نیست

حتی اگر رژیم شما متعادل و سرشار از مواد مغذی باشد، عادت به نوشیدن قهوه مستقیما بعد از غذا میتواند تلاشهای شما در راستای حفظ یک رژیم سالم را نابود کند. زیرا نوشیدن یک فنجان قهوه مستقیما بعد از غذا میزان جذب بسیاری از عناصر مهم را کاهش می دهد و همچنین به موهای شما آسیب می رساند . وقتی بدن شما با کمبود آهن مواجه شود، خون به سختی میتواند اکسیژن لازم برای ترمیم سلولهای بدن که باعث تحریک رشد مو می شوند را حمل کند. این امر به نوبه خود روی سلامت پوست سر شما تاثیر می گذارد و منجر به ریزش مو می شود.

حتما بخوانید:   6 دلیل برای آنکه هر روز باید خرما بخورید

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف