اگر نمک را بطور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنیم، چه اتفاقاتی برای بدن مان خواهد افتاد

اگر نمک را بطور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنیم، چه اتفاقاتی برای بدن مان خواهد افتاد
امتیاز به این post

 

 

خیلی از ما همیشه سعی داریم مصرف نمک را کاهش دهیم و برخی افراد حتی بطور کامل آن را از رژیم غذایی شان حذف می کنند چون می دانیم که “نمک برای سلامتی مضر است”. اما در واقع این حرف درست نیست و مصرف “زیاد” نمک است که به ما آسیب می رساند. نمک یک الکترولیت مهم است که به کارکرد طبیعی بدن مان کمک می کند.

رژیم های غذایی زیادی هم وجود دارد که در آنها توصیه می شود از مصرف نمک خودداری کنیم ولی به یاد داشته باشید که قبل از گرفتن برخی رژیم های غذایی، ابتدا باید حتما با پزشک مشورت شود.

در این مقاله، تاثیرات حذف کامل نمک و کمبود سدیم بر بدن را بررسی خواهیم کرد.

۱- ممکن است وزن تان شروع به بالا رفتن کند

نمک یددار برای هورمون های بدن خیلی مهم است و اگر مصرف نمک را بطور کامل قطع کنید، منابع ید مصرفی شما محدود می شود. در نتیجه ممکن است وزن بدن تان شروع به بالا رفتن کند، صورت تان پف کند، پوست تان خشک شود و دچار خستگی مفرط و ضعف عضلانی شوید.

۲- ممکن است قلب تان تحت تاثیر قرار گیرد

ثابت شده است که رژیم غذایی کم سدیم فواید زیادی دارد، بویژه برای افرادی که مبتلا به مشکلات قلبی هستند. اما این مساله برای همه افراد صدق نمی کند، مخصوصا اگر قلب شما در سلامت کامل باشد. در یک تحقیق مشخص شد اشخاصی که مشکلی در قلب خود دارند، اگر مصرف نمک را زیاد یا بیش از حد کم کنند ممکن است وضعیت قلب شان بدتر شود.

حتما بخوانید:   با خواص و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات آشنا شوید

۳- می تواند مقاومت به انسولین را افزایش دهد

مطالعات نشان داده است که عدم وجود سدیم کافی در رژیم غذایی ممکن است بر مقاومت به انسولین تاثیر بگذارد، یعنی بدن ما به خوبی به انسولین پاسخ نخواهد داد که می تواند منجر به افزایش قند خون شود.

۴- ممکن است علائم کم آبی را تجربه کنید

وقتی سطح سدیم خون به شدت کاهش می یابد، ممکن است علائمی را تجربه کنید که شباهت زیادی به عوارض کم آبی بدن دارند: خشک شدن دهان، سرگیجه، احساس تشنگی، و کاهش دفع ادرار.

۵- ممکن است دچار حالت تهوع شوید

نخوردن نمک می تواند سطح کلسترول را به شدت تحت تاثیر قرار دهد که علائم آن معمولا خیلی دیر آشکار می شود و ممکن است به سایر قسمت های بدن از جمله قلب هم آسیب بزند. یکی از علائم این مشکل، حالت تهوع خواهد بود.

 

آیا شما هم رژیم غذایی کم سدیم دارید؟ غذاهای شور را دوست دارید یا نه؟ آیا تا به حال به حذف کامل نمک از رژیم غذایی خود فکر کرده بودید؟ یا شاید قبلا این کار را انجام داده اید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف