با مزایای روغن آووکادو آشنا شوید

با مزایای روغن آووکادو آشنا شوید
امتیاز به این post

روغن آووکادو ماده ای فوق العاده است که کاربردهای بسیاری دارد. این روغن سرشار از ویتامین های مختلف، مواد معدنی متنوع و اسیدهای چرب خوب و آنتی اکسیدان ها می باشد. از روغن آووکادو هم در آشپزخانه و هم در بهداشت فردی می توان بهره برد. در ادامه خواص روغن آووکادو که از آنها بی خبرید را عنوان می کنیم.

۱_ سلامت لثه

روغن آووکادو بسیار برای سلامت دهان مفید است. پتاسیم موجود در آووکادو به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک می کند. منیزیم نیز باعث کاهش تورم می شود. اگر لثه هایتان ورم کرده اند، هر روز دهان تان را با روغن آووکادو بشوئید تا از ورمش کاسته شود.

۲_ فشار خون بالا

آووکادو با از بین بردن رادیکال های آزاد جریان خون، به سلامت رگ های خونی کمک می کند. آووکادو همچنین باعث تعادل هورمون ها در کلیه می شود که همین خود به فشار خون مناسب می انجامد. خواص ضد التهابی آووکادو همچنین باعث کاهش گرفتگی عروق و بیماری های قلبی می شود. این میوه، به آسانی جذب بدن می شود. بنابراین جایگزین خوبی برای مکمل های رژیمی است.

۳_کلسترول

روغن آووکادو حاوی هیچ گونه کلسترولی نیست. این میوه حتی میزان کلسترول خون را نیز کاهش می دهد از همین رو ماده ی غذایی خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است.

حتما بخوانید:   اگر این نشانه ها رامیبینید عمر طولانی تری دارید

۴_ علائم آرتروز

آرتروز همراه با درد و تورم است. روغن آووکادو می تواند باعث تسهیل درد و تورم ناشی از آرتروز شود. این میوه ی فوق العاده جذب مواد مغذی از دیگر غذاها را افزایش داده و از این رو، به سلامت مفاصل کمک می کند.

۵_ پوستی صاف تر

خوردن آووکادو برای پوست خوب است اما استفاده از روغن آن مزیتی دوچندان دارد. روغن آووکادو سرشار از ویتامین E بوده و الکل های چرب پلی هیدروکسیله ی آن باعث بهبود و ترمیم پوست های آسیب دیده، کاهش چین و چروک و سفت شدن می شود. روغن آووکادو همچنین جایگزین مناسبی برای روغن نارگیل یا بادام می باشد.

۶_ موهایی سالم تر

آووکادو منبع طبیعی لسیتین است. این ماده همزمان هم از پوست، مو و فولیکول ها مراقبت می کند و هم به رشد مو کمک می کند. از روغن آووکادو همچنین می توان در درمان پسوریازیس بهره برد. روش استفاده از روغن آووکادو بدین صورت است که پس از شست و شوی موها آن را به کف سر و موها بمالید.

۷_ پاک کننده ی طبیعی آرایش

روغن آووکادو جایگزین خوبی برای پاک کننده ها ی شیمیایی آرایش است. کافی است چند قطره از این روغن را روی پنبه ریخته و به آرامی صورت تان را با آن ماساژ دهید.

۸_ پف چشم و ترک پوست

از آنجا که آووکادو عملکرد خوبی در ترمیم پوست های آسیب دیده دارد می توان از آن برای درمان پف چشم و ترک و خشکی پوست نیز استفاده کرد.

۹_ روغن پخت و پز

روغن آووکادو جایگزین عالی ای برای روغن زیتون است. این روغن به خوبی با سس های مختلف ترکیب شده و مزه ای ملایم دارد.

حتما بخوانید:   چرا نباید گوش خود را با گوش پاک کن تمیز کنید

۱۰_ کاهش وزن

ظاهرا اسیدهای چرب امگا ۹ موجود در روغن آووکادو باعث تحریک جریان خون به سمت عضلات حین ورزش کردن می شود. این مسئله باعث می شود تا بدن تان چربی را به انرژی تبدیل کند. به علاوه بسیاری از مواد مغذی موجود در روغن آووکادو باعث سرکوب اشتها و بهبود هضم می شوند. این یعنی کمتر غذا می خورید و بهتر غذایتان را هضم می کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف