چرا بهتر است بدون لباس بخوابیم

چرا بهتر است بدون لباس بخوابیم
4.6/5 - (7 امتیاز)

 

 

افرادی که کمتر از مقدار لازم می خوابند بیشتر دچار اضافه وزن می شوند، معمولا تحرک کمتری دارند و بطور کلی از سلامت کمتری برخوردار هستند. یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از این مشکلات، خوابیدن بدون لباس است.

این کار مزایای زیادی دارد که احتمالا هیچوقت به ذهن شما خطور هم نکرده است.

۱- کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید

مشخص شده است که وقتی دمای بدن اندکی پایین باشد، بهتر می خوابیم. حتی نیم درجه افزایش دما هم می تواند بر مناطقی از مغز که چرخه های خواب را تنظیم می کنند تاثیر بگذارد و در نتیجه خواب ما را مختل کند.

۲- از پوست ما محافظت می کند

در یک نظرسنجی مشخص شده است که متوسط زمان پوشیدن لباس خواب قبل از شستشوی آن برای آقایان ۱۳ شب و برای خانم ها ۱۷ شب بوده است؛ اما کارشناسان بهداشت می گویند این مقدار شستشو برای محافظت از ما در برابر باکتری های مضری که در لباس خواب جمع می شوند کافی نیست. علاوه بر این منسوجات ممکن است حاوی موادی شیمیایی باشند که در پوست ما نفوذ و آن را تحریک می کنند.

۳- باعث بهبود روابط می شود

ثابت شده است که تماس مستقیم پوستی باعث آزاد شدن اکسی توسین یا “هورمون عشق” در مادران و نوزادان و در نتیجه پیوند قوی تر بین آنها می شود. اما علاوه بر این مساله، چنانکه در کتاب “برخورد نزدیک” عنوان شده، تحقیقات نشان می دهد که اگر شخصی ما را لمس کند، احساس خواهیم کرد که رابطه نزدیک تری با او داریم.

حتما بخوانید:   10 نکته برای داشتن خواب بهتر

۴- به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند

سردتر نگه داشتن بدن در شب می تواند به لاغر ماندن ما هم کمک کند. در یک تحقیق معلوم شد که دمای پایین مصرف انرژی بدن را افزایش می دهد و افرادی که در اتاق های سردتر خوابیده بودند ۷۵ کالری بیشتر از افرادی که در محیط گرم خوابیده بودند انرژی مصرف کردند. لباس خواب مطمئنا شما را گرم می کند، پس بهتر است از پوشیدن آن خودداری کنید.

۵- عزت نفس ما را افزایش می دهد

یک مطالعه جالب توجه نشان داده است که برهنه بودن باعث می شود احساس بهتری در مورد بدن خود داشته باشیم و در نتیجه با افزایش عزت نفس، رضایت بیشتری از زندگی خود حس کنیم. طبیعتا شب بهترین زمان برای این کار است.

 

شما خوابیدن با لباس خواب را دوست دارید یا بدون آن؟ چرا؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف