اگر هر روز چای زنجبیل بنوشیم، چه اتفاقاتی در بدن مان می افتد؟

اگر هر روز چای زنجبیل بنوشیم، چه اتفاقاتی در بدن مان می افتد؟
امتیاز به این post

 

 

هر روز به تعداد متخصصانی که مصرف روزانه زنجبیل (مخصوصا به صورت دمنوش یا چای داغ) را توصیه می کنند افزوده می شود، چون این ادویه خوش عطر فواید زیادی برای سلامتی ما دارد.

۱- می تواند از ما در مقابل بیماری های قلبی محافظت کند

زنجبیل باعث کاهش کلسترول بد خون، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشار خون می شود و به همین دلیل می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

۲- ممکن است به کنترل وزن کمک کند

هوس و تمایل دائمی به غذا خوردن یکی از دلایلی است که نمی توانیم وزن خود را کنترل کنیم، و نوشیدن چای زنجبیل می تواند کمک موثری برای رفع این مشکل باشد. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند احساس گرسنگی و همچنین مقدار مصرف غذا را کاهش دهد و باعث ایجاد احساس سیری شود.

۳- می تواند به کنترل قند خون کمک کند

در برخی تحقیقات مشخص شده است که مصرف روزانه زنجبیل به مدت ۱۲ هفته می تواند عوارض دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. البته لازم است ابتدا با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

۴- می تواند درد مفاصل را کاهش دهد

افرادی که بیماری هایی مثل آرتروز زانو دارند اگر به مدت ۶ ماه زنجبیل مصرف کنند (چه به صورت خوردن مستقیم و چه همراه با نوشیدنی ها)، درد مفاصل شان به شکل قابل توجهی کمتر خواهد شد.

حتما بخوانید:   با ۹ فایده‌ی زنجبیل آشنا شوید

۵- می تواند از سرطان جلوگیری کند

شواهد محکمی وجود دارد که ثابت می کند زنجبیل قدرت جلوگیری از انواع مختلف سرطان مانند سرطان معده، لوزالمعده، کبد و روده بزرگ را دارد.

۶- می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

مصرف روزانه زنجبیل سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می کند. کافی است ۳ هفته زنجبیل بخورید تا تاثیر آن در کاهش ابتلا به بیماری های میکروبی را ببینید.

 

آیا شما هم به عطر و طعم زنجبیل علاقه دارید؟ دوست دارید آن را به کدام خوراکی ها اضافه کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف