نکاتی که در شناخت بهتر بدنتان به شما کمک می کند

نکاتی که در شناخت بهتر بدنتان به شما کمک می کند
امتیاز به این post

 

بدن ما سیستم بسیار پیچیده ای است، و همه اندامهای بدن به شکلی با یکدیگر مرتبطند. و برای همین است که وقتی کاری آن طور که باید پیش نمی رود، به سایر بخشهای بدن پیامهایی را به شکل علامت هشدار می فرستد. ما دانش و قدرت لازم برای شناسایی این علایم و بر طرف کردن مشکلات را داریم.

  • تخلخل کم مو

یک راه برای آنکه  بررسی کنید آیا تخلخل موی شما کم است یا نه این است که یک تار از موهای شسته و خشک خود را در یک لیوان آب بیندازید. اگر رشته به ته لیوان فرو رود، تخلخل موی شما بسیار زیاد است. این بدان معنی است که موهای شما هر محصولی را که استفاده می کنید خیلی سریع جذب می کند و در یک لحظه در هوا خشک می شود. با این حال، معمولاً بسیار خشک اند و تمایل به وز دارند. برای درمان تخلخل بالا، باید بهترین محصولات ممکن را پیدا کنید. باید به دنبال محصولاتی باشید که دارای ترکیبات ‘سنگین’ هستند، مانند روغن ها و کره ها. همچنین می توانید یک نرم کننده قوی را به برنامه هفتگی  مراقبت از موی خود اضافه کنید.

  • خطوط افقی روی گردن

زنان یائسه کمتر از نیاز بدنشان استروژن تولید می کنند تا دوام استخوان را حفظ کنند. چین و چروک های عمیق گردن یکی از نشانه های نگران کننده است که می گوید استخوان ها شکننده تر و کم تراکم تر شده اند. یعنی خطر شکستگی استخوان بسیار بیشتر است. مکمل های کلسیم و ویتامین D ایده بسیار خوبی برای جلوگیری از پوکی استخوان میباشد.
این چین و چروک ها همچنین ممکن است به شما بگویند که باید عملکرد تیروئید خود را بررسی کنید. اگر وضعیت بدتر شود ، چین و چروکها در میان سایر نواحی گردنتان ظاهر میشوند.

  • زخمهای روی دهان و زبان

شایع ترین دلایل زخم دهان عبارتند از سیگار کشیدن، آلرژی، گاز گرفتن تصادفی زبان و التهاب. با این حال، اگر هیچ یک از موارد بالا در مورد شما صدق نمی کند، ممکن است کمبود ویتامین B12، آهن یا فولات داشته باشید. این کمبودها یک شبه ایجاد نمی شوند بلکه به تدریج در یک دوره زمانی طولانی ایجاد می شوند.

حتما بخوانید:   8 ترفند صبحگاهی برای سوزاندن چربی های شکم

برخی از علائم هشدار دهنده دیگر خستگی، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم و ضعف عضلانی میباشد. اگر همه اینها را تجربه کرده اید، باید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و مصرف مکمل های لازم را شروع کنید.

  • ناخنها و کوتیکول های رنگ پریده و نقاط سفید روی ناخن

شایع ترین دلایل پوسته شدن ناخن ها و کوتیکول ها کمبود آهن و کم آبی بدن است. اگر کمبود آهن به موقع درمان نشود، منجر به کم خونی میشود، که می تواند مشکلات متعدد سلامتی از جمله درد قفسه سینه را موجب شود. دلایل دیگر برای ناخن های رنگ پریده می تواند کم کاری تیروئید، بیماری ریوی یا حتی بیماری کلیوی باشد. بهترین راه برای درمان ناخن ها در خانه، داشتن یک رژیم غذایی غنی از آهن و مرطوب نگه داشتن ناخن ها است.
اگر متوجه لکه های سفید روی ناخن های خود شده اید، ۴ دلیل ممکن است وجود داشته باشد: آلرژی، عفونت قارچی، آسیب یا کمبود مواد معدنی. شما باید به آخرین مورد توجه بیشتری داشته باشید زیرا به مراقبت بیشتری نیاز دارد. روی و کلسیم عوامل این کمبود هستند که با انجام آزمایش خون میتوانید متوجه کمبود آنها شوید.

  • ترک خوردن پاشنه های پا

ترک پاشنه پا می تواند به دلیل خشکی پوست، هوای سرد یا ایستادن به مدت طولانی در طول روز باشد. با این حال، آنها می توانند نشانگر مسائل جدی تری مانند اگزما، کم کاری تیروئید و دیابت باشند. می‌توانید پاشنه‌های خود را با خیساندن آنها در آب صابون به مدت ۲۰ دقیقه و مالش دادن با سنگ پا درمان کنید. سپس باید از یک مرطوب کننده سنگین حاوی اسید لاکتیک، روغن جوجوبا یا شی باتر استفاده کنید.
اگر درمان های خانگی به هیچ وجه باعث بهبود پاشنه پای شما نشود، باید به پزشک مراجعه کنید. پاشنه های خود را هر روز بشویید و مرطوب کننده بزنید.

  • قرمزی دور بینی، گونه و پیشانی

آکنه روزاسه علت شماره یک قرمزی اطراف این نواحی است و تنها در ایالات متحده حدود ۱۴ میلیون نفر را مبتلا می کند. افراد بالای ۳۰ سال و با پوست روشن بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند زیرا روزاسه به ندرت کودکان را مبتلا می کند. برخی از شایع ترین علائم عبارتند از: گرگرفتگی، قرمزی مداوم، برآمدگی ها و جوش ها و رگ های خونی قابل مشاهده. سایر علائم عبارتند از  سوزش چشم، ضخیم شدن پوست و تورم .
روش درمان روزاسه معمولاً با داروهای موضعی و خوراکی است که پزشک برای شما تجویز می کند. در موارد جدی تر، پزشکان ممکن است از لیزر درمانی برای برداشتن رگ های خونی قابل مشاهده استفاده کنند.

  • چشمهای پف یا ورم کرده

اگر عفونت نداشته و به چیزی حساسیت ندارید و همچنان چشمتان متورم است، شایع‌ترین علت آن مشخص است. مصرف بیش از حد نمک منجر به حبس آب بیشتر در بدن و صورت شما از جمله ناحیه زیر چشم می شود. شما باید نمک مصرفی خود را کاهش و میزان پتاسیم مصرفی خود را افزایش دهید. برخی از دلایل دیگر می تواند بیماری گریوز، انسداد مجرای اشک، سیگار کشیدن و نخوابیدن کافی باشد.
هنگامی که منبع مشکل خود را شناختید، باید درمان آن را شروع کنید. کمپرس سرد، چای کیسه ای و ماساژ صورت از ساده ترین کارهایی هستند که می توانید خودتان انجام دهید. با این حال، اگر ورم از بین نرفت، باید به پزشک مراجعه کنید.

حتما بخوانید:   اگر بدون پتو بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف